Gå til innhold

Hva driver hjemmehjelpen med?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun handler mat for meg i nærbutikken (5 min å kjøre), og klarer altså å bruke 2 timer på 5 varer fra samme butikk! På kvitteringen står det at hun betalte 1 1/2 time før hun kom tilbake. Hva gjorde hun i mellomtiden? Hun snakker ikke norsk eller engelsk. Synes det er dårlig at jeg må betale for at hun driver dank. Egentlig skulle hun handlet 17 varer, men det gjorde hun av en eller annen grunn ikke. Når jeg ringer for å klage får jeg bare snakke med en polsk dame som ikke forstår meg. Forbanna City maid dritt!

Anonym poster: 229931ef7c22a49366b58900e7f06355

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da sender du en skriftelig klage og legger ved en kopi av kvitteringen samt forklaring.

Funker ikke det,så finner du et annet firma.Hvorfor betale for noe du ikke er fornøyd med

Endret av Kårky
  • Liker 2
Skrevet

Ikke betal denne regningen for tjenesten før dette her er avklart. Hvem er det egentlig ansvarlig for at slike lurefirmaer får tillatelse i det hele tatt ??

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo gjennom kommunen, så jeg får ikke byttet og det vet de på hovedkontoret. Det er ikke første gang, og jeg er nok ikke den eneste misfornøyde brukeren.

Skrevet

Send klage til forvaltningskontoret. tror de har et ord med på laget. ellers så kan du også sjekke hvilken butikker har utkjøringstilbud på varene hjem til folk om du ikke har mulighet til å gå og handle. evt. feste en lapp på butikken for å søke en ungdom for hjelp til innkjøp. raskere og billigere enn det elendige tilbudet du får.

Skrevet

Tenker at det ikke er usannsynlig at hun har handlet for noen andre også. Hun har jo flere oppdrag på en dag.

Anonym poster: 93b35942d09485d11e7d797e2fae336a

Skrevet

Hun er hjemmehjelp, ikke din personlige buttler!

Har du noen som helst anelse hvor sinnsykt mye en hjemmehjelp skal gjøre iløpet av en dag? ...som regel mye mer enn hva hun egentlig bar tid til!

Anonym poster: 5614c5e396059a7b7148b704f712a809

Skrevet

Har du noen som helst anelse hvor sinnsykt mye en hjemmehjelp skal gjøre iløpet av en dag? ...som regel mye mer enn hva hun egentlig bar tid til!

Og det mener du ts skal betale for eller? Hjemmehjelp er ikke gratishjelp.

Anonym poster: d8f97ca7535ddaf968c0e9e287451ba7

• Liker 2
Skrevet

Og det mener du ts skal betale for eller? Hjemmehjelp er ikke gratishjelp.

Anonym poster: d8f97ca7535ddaf968c0e9e287451ba7

Sånn er det bare!

Da får hun heller finne seg noe privat da!

Det koster penger å bo på gamlehjem også, det betyr ikke at man skal oppføre seg som man bor på hotel!

Hjemmehjelpen er ansvarlig for liv og død, så da får man bare vente litt på matvarene om det er det som sjela til for at dagen til hjemmehjelpen skal gå opp...

Skrevet

Sånn er det bare!

Det koster penger å bo på gamlehjem også, det betyr ikke at man skal oppføre seg som man bor på hotel!

Hjemmehjelpen er ansvarlig for liv og død, så da får man bare vente litt på matvarene om det er det som sjela til for at dagen til hjemmehjelpen skal gå opp...

Vet du hva, når jeg blir så gammal at jeg havner på gamlehjem og det koster 80% av inntekten min.Da skal jeg flaten meg oppføre meg som jeg bor på hotell.

• Liker 2
Skrevet

Sånn er det bare!

Da var da ikke snakk om å måtte vente på matvarene. Det var snakk om å betale for tid som ikke har kommet brukeren til gode. Der hadde jeg også klagd.

Handler hjemmehjelpen for flere så får vedkommende faktisk dele tidsbruken på de ulike. Er ikke snakk om å bukke og neie fordi man er avhengig av hjelp.

Anonym poster: 3b4c5eddff6e14b0739d3421b8074bd0

• Liker 5
Skrevet

Sånn er det bare!

Liten oppklaring, hjemmehjelp er noe helt annet enn hjemmesykepleie. Hjemmehjelp er ufaglerte som handler mat og vasker huset. De har ingenting med medisiner eller liv og død å gjøre.

Og jeg forstår om hun handler for flere, men som en over her sier så blir det helt feil at jeg må betale for det. Vedtaket fra kommunen er på 120 minutter og når hun bruker opp all tiden på å handle for andre slik at jeg ikke får den hjelpen til å vaske hjemme som jeg skal ha, da blir det helt feil.

Jeg har sendt inn skriftlig klage to ganger før, men det jeg får til svar (per telefon, de nekter å gi meg skriftlig svar) er at jeg jo bare kan si opp avtalen og gjøre jobben selv...

Skrevet

Liten oppklaring, hjemmehjelp er noe helt annet enn hjemmesykepleie. Hjemmehjelp er ufaglerte som handler mat og vasker huset. De har ingenting med medisiner eller liv og død å gjøre.

Og jeg forstår om hun handler for flere, men som en over her sier så blir det helt feil at jeg må betale for det. Vedtaket fra kommunen er på 120 minutter og når hun bruker opp all tiden på å handle for andre slik at jeg ikke får den hjelpen til å vaske hjemme som jeg skal ha, da blir det helt feil.

Jeg har sendt inn skriftlig klage to ganger før, men det jeg får til svar (per telefon, de nekter å gi meg skriftlig svar) er at jeg jo bare kan si opp avtalen og gjøre jobben selv...

Som jeg foreslå så kunne du kanskje gjort avtale med noen ansvarlig undom eller noen i nabolaget som kunne hjulpet deg mot litt betaling. eller benytte butikk som diver med hjemkjøring av varer.

Gjest Summers
Skrevet

Vet du hva, når jeg blir så gammal at jeg havner på gamlehjem og det koster 80% av inntekten min.Da skal jeg flaten meg oppføre meg som jeg bor på hotell.

En sykehjemsplass koster omtrent 800 tusen i året.

• Liker 1
Skrevet

En sykehjemsplass koster omtrent 800 tusen i året.

So what ?? Så lenge de sender milliarder av kroner ut av landet til korrupte statslederes lommer m.m., så skal jeg jammen også nyte sykehjemmets fasiliteter til gangs.

Men når jeg tenker meg m så må man være helst over 100 år og på vei inni koma for å få plass...

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

So what ??

Gjennomsnittspensjonisten betaler bare en brøkdel av hva sykehjemsplassen koster, da må man nesten akseptere at man ikke bor på et 5 stjernes hotell, eller det er jo nesten det skattebetalerne betaler for.

Og det sier seg vel nesten selv at om en sykehjemsplass koster 800 k i året så kan man ikke ha persnjonistene der fra de er 62 til de er 100.

Skrevet

Gjennomsnittspensjonisten betaler bare en brøkdel av hva sykehjemsplassen koster, da må man nesten akseptere at man ikke bor på et 5 stjernes hotell, eller det er jo nesten det skattebetalerne betaler for.

Og det sier seg vel nesten selv at om en sykehjemsplass koster 800 k i året så kan man ikke ha persnjonistene der fra de er 62 til de er 100.

Ingen pensjonist med vett i huet og selvrespekt vil på sykehjem før de så absolutt må.

Skrevet

Nei! Det er stor forskjell på hjemmehjelp og hjemmesykepleie. Hjemmesykepleieren vasker og handler, hjemmesykepleieren tar seg av stell, mat og det rent medisinske. Har man fått innvilget 1 og en halv time hjemmehjelp så får man det. Hun må klage til byens tjenestekontor, de er formidlerene.

Skrevet

Det kan du bare drømme om. Det er to pleiere på 10 pasienter, så noe hotellliv blir det ikke.

Gjest Summers
Skrevet

Ingen pensjonist med vett i huet og selvrespekt vil på sykehjem før de så absolutt må.

og sånn bør det være, det skal ikke være noe hotell.. Men nordmenn ser jo det nærmest som en rett til å bli behandlet som konger fra de er født til de dør. Får man servert dårlig(most og overkokt, ikke noe farlig) mat 1 dag så skal man snakke med ordføreren og komme i vg.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10047151

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...