BrudBergen Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Vi er en vennegjeng på 12 stykker som arrangerer julebord på rundgang. I år er det vår tur. Vi strever med å bestemme oss for meny. Det kan være julemat, men trenger ikke å være det. Tenker i utgangspunktet å lage forrett, hovedrett og dessert. Til hovedrett har jeg vurdert reinsdyrstek, pinnekjøtt, fylt kyllingfilet, men tar gjerne i mot andre forslag. Hva ville dere gått for? Tips til hva som er praktisk og godt å servere 12 personer?
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Forrett: Grønnskjell og blåskjell servert med en liten bit toast og aiolli Hovedrett: Andebryst med ovnsstekte poteter og grønnsaker, appelsinsaus eller kremt soppsaus ved siden av Dessert: Karamellpudding
Zakuro Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Føler "julebordet" jeg har med mine venner der vi spiser grøt og drikker gløgg, lager pepperkaker og perverse marsipan figurer blekner litt her... Er ikke så flink med mat, men jeg kan jo dele min versjon av Tilslørte Bondepiker^^, Du trenger; Digestive kjeks Pisket krem Eplesyltetøy(noras hjemmelagde bruker jeg) Sjokoladesaus Frask vaffel kjeks e.l Kiwi Madarin(hermetisk) Mango eller annanas Smør Slik gjør du: 1. Legg kjeks i en pose og mos det til smuler med kjevle 2. Smelt litt smør i en panne og ha i kjekssmulene så de blir litt mettet av smøret 3. Legg kjeksblandingen i bunnen på dessertglass og sett det til kjøling. 4. Når kjeksblandingen er kald, smør et lag eplesyltetøy på toppen. Så ett lag pisket krem. Lag fint mønster med sjokoladesaus. 5. Pynt med kjeks og kuttet frukt:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå