Gå til innhold

miste barn..?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Goliat

Hei!

Nei, det er nok sjelden grunnen.

Så sant du ikke drikker deg sørpe full i flere dager i strekk.....Neida, uansett så tror jeg ikke det har så mye innvirkning på om du mister barnet eller ikke.

De sier at som oftest skjer en spontanabort fordi det er noe "feil" med fosteret. Og har ikke noe med livstilen din.

Fosteret har en feil som gjør at det ikke vil leve opp. Det kan være for få blodårer i navlestrengen for eks. Fosteret får ikke det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Men det er noe med at dersom man drikker alkohol i begynnelsen av svangerskapet kan det føre til misdannelser som kan føre til abort..

men de første ukene er det ikke farlig for da er ikke barnet knyttet til mor blodsystem, men har egen niste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lest, er at overdreven bruk av alkohol tidlig i svangerskapet (og her snakker vi MYE alkohol, ikke bare et glass vin i ny og ne) kan gi hjerneskade på fosteret (Føtalt Alkohol Syndrom). Alkoholen passerer nemlig fritt gjennom filteret i morkaken, og skader hjernecellene slik at de mister muligheten til å danne kontakt med andre hjerneceller.

Men dette ser man visst oftest i tilfeller der moren har vært alkoholiker og drukket en del sprit hver dag (!), så jeg tror neppe et lite glass nå og da har den samme effekten.

Men forskerne er jo ikke enige, så jeg har i hvert fall valgt å være totalt avholds hele svangerskapet. Mest for å ikke ta noen sjanser. Og at jeg synes alkohol stinker så jeg blir spysjuk.. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol tildlig i svangerskapet, mens de viktige organene driver og dannes, kan skade organene og føre til misdannelser. Dette igjen er årsaken til spontanabort, dermed kan man på en måte si at alkohol kan fremkalle spontanabort, men kun tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...