C-Pow Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Hei, Jeg har fått med meg at man trenger Prøvingsattest for å gifte seg, og erklæring fra brudefolk og forlovede må sendes inn for å få dette. Men siden arresten bare gjelder i fire måneder, når bør disse papirene sendes inn?? Tar behandlingen lang tid? Jeg har hele tiden tenkt at det venter jeg med til det er litt mer enn fire mnd igjen, men kanskje jeg bør gjøre det snarest?? Er 7 mnd til bryllupet. Noen som kan hjelpe meg? Og i tillegg, skal gifte meg med utenlandsk statsborger, så trenger jo ekstra dokumentasjon og greier pga av det. Noen som har erfaring med dette? Er det mye styr, tar det lang tid??
attegløyma Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Tok ca 2 veker for oss, kan ta opptil 1 mnd.
Gjest Tekola Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Vi sendte inn våre i januar, giftet oss i begynnelsen av mars. Sørg for all del for å ikke gjøre det for tidlig. Men de beregner vel maksimum en måneds behandlingstid tror jeg.
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Vi gifter oss i juli og sender vel inn våre til påske tenker jeg
ellen :) Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 det tok 2 uker fra jeg leverte til jeg fikk attesten.
liv Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Mener å huske at den er gyldig i tre måneder fra dato utstedt, så det kan være greit å vente litt om det er syv mnd til bryllupet
ebbasita Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Min mann (ikke norsk) måtte til ambassaden i Oslo og bestille attest, måtte så vente 3-4 uker på den. Etter vi sendte inn alle papirer tok det ca 3 uker.
Portvinpiken Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Folkeregistrering/Ekteskap/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå