Gå til innhold

Underlivsproblemer og magesmerter.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Sist sommer var jeg på langtur da jeg merket at jeg fikk ordentlige kramper nederst i magen, jeg tenkte dette kanskje var noe jeg hadde spist som var dårlig eller jeg ikke tålte. Men etter noen timer hadde det enda ikke gått over, og jeg endte i fosterstilling i den fem timer lange togturen jeg hadde foran meg. Da jeg tilslutt var hjemme etter og ha sovet litt på toget hadde jeg ikke vondt i det hele tatt. Tenkte da ikke noe spesielt mer over dette, men så kom det igjen bare dager senere. Det fortsatte slik flere ganger i uken, og noen ganger opp til flere ganger om dagen. Det er nå over 1 år siden! Jeg oppsøkte lege på det tidligere bostedet mitt som tok blodprøver som viste at jeg hadde hatt et virus i kroppen, noe hun den gang sa var ufarlig og var borte nå (heller fikk jeg ingen ordentlig beskjed på hva dette var) Da hun sa det nå var borte tenkte jeg det kunne vært grunnen til mine smerter. Jeg flyttet så tilbake til hjembyen min noen måneder senere og smertene bare fortsatte. Deretter kuttet jeg ut melkeprodukter en periode for å se gradvis om det ble noe bedre av dette, kanskje jeg ikke tålte noe var tanken på den tiden. Da det ikke ble noe bedre av dette heller oppsøkte jeg igjen helsestasjonen for ungdom her, jeg var på det tidspunktet 16 år(fylte 17 det året)

Der fikk jeg testet meg for klamydia, noe som viste negativt. Legen ga meg videre beskjed her om at dette kunne være på grunn av stress, og jeg slo meg til ro med denne tanken IGJEN ettersom jeg hadde stresset mye det siste året i forhold til bortgang i nær familie.

Stresset ble tilslutt mindre(føler ihvertfall jeg) men magesmertene har fortsatte, det er rene kramper som kommer OFTE og gjør ordentlig vondt så jeg flere ganger blir kvalm av selve smertene. De ligger helt nederst til venstre i magen. For to uker siden var jeg på ultralyd hvor de sjekket om de kunne se noe, ingen cyster eller noe annet som så unormalt ut.

Har også ganske mye utflod, føler jeg. Må ofte bruke truseinnlegg, og utfloden er vanlig hvit, og lukter litt sterkt. Er ikke noe kløe, og har tatt to behandlinger for soppinnfeksjon uten bedring. Har også hatt bakteriell vaginose, noe jeg ble behandlet for. Uten stor bedring i dette. Kan det ha noen sammenheng i magesmertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på noe prevensjonsmiddel?

Om ikke, kan det være eggløsningen du merker kanskje?

Jeg hadde slike uforklarlige magesmerter som deg i flere år før jeg skjønte hva det var. Først når jeg begynte å planlegge graviditet og fikk mer oversikt over syklusen min skjønte jeg hva det var jeg kjente.

Eggløsningshormonene kan også virke inn på tarmsystemet(det jobber tregere) og for meg kjennes det ut som kramper eller faktisk rier(som jeg nå etter å ha født vet hvordan kjennes ut).

Anonym poster: 9139aa3e5d9cdcaf2820a9c1f0d5a7ac

Skrevet

Går ikke på noenting, har ikke gjort det siden rundt Mars månede i begynnelsen av dette året.

Problemet her er at jeg har de flere ganger i uken da utover hele uken.. Ja, dette er ordentlig vondt. Flere ganger har jeg måtte legge meg ned i nesten fosterstilling for å bli kvitt smertene og hevet i meg smertestillende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...