Gå til innhold

Normal energi i hverdagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for en kompis som virker så sliten, men han mener at det er helt vanlig å ikke orke annet enn sofa og tv etter vanlig arbeidsdag. Jeg trodde det var normalt å orke ganske mye mer når man er i 20-årene. Jeg har foreslått en tur til legen, men han synes ikke det er vits siden det jo er normalt.

Hva er det normalt å orke i hverdagen?

Anonym poster: 0568b1294a861a17c070c7caa26bba19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 8 timers arbeidsdag orker ikke jeg noe særlig mer enn sofa+ tv heller, tror det er normalt, men kommer så klart ann på hva slags jobb han har. Hilsen jente 20 :)

Anonym poster: bab1b0783108eb6080ad2297dc0ae7b3

Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags jobb man har, og kosthold kan også ha mye å si.

På min gamle jobb var det dårlig arbeidsmiljø og stemning, pluss at det var en jobb hvor vi brukte kroppen hele dagen, og da var jeg dausliten når jeg kom hjem og orka ingenting.

Nå derimot hvor jeg har en koselig jobb og litt midre fysisk er jeg plutselig ikke sliten når jeg kommer hjem lenger :)

Skrevet

Hmm... Han spiser usunt og røyker, men har adhd. Også jobber han deltid i hjemmesykepleien. Sitter ellers på rompa.

Jeg jobber også som hjemmesykepleier, men jeg jobber fulltid pluss at jeg trener noen dager i uka. Jeg er også i 20-årene så synes det er så rart at forskjellen er så stor. Jeg tror ikke han trives i jobben og jeg har flere ganger foreslått å bytte område, men han vil ikke det. Sjefen vår er jo fornøyd med jobben han gjør, med unntak av at han virker veldig stresset bestandig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen flere som vil dele tanker?

Jeg kjenner ikke så mange andre som sier de er så slitne etter jobb...

Skrevet (endret)

Jeg er litt bekymret for en kompis som virker så sliten, men han mener at det er helt vanlig å ikke orke annet enn sofa og tv etter vanlig arbeidsdag. Jeg trodde det var normalt å orke ganske mye mer når man er i 20-årene. Jeg har foreslått en tur til legen, men han synes ikke det er vits siden det jo er normalt.

Hva er det normalt å orke i hverdagen?

Jeg har mer inntrykk av at det er normalt å være sliten etter en lang arbeidsdag, også når man er i 20-årene, men det er veldig individbestemt. Hva jobber han med? Noen jobber er mer slitsomme og utmattende enn andre. Jeg vet at jeg personlig er veldig sliten, og var det helt i fra jeg gikk på ungdomsskolen. Kom hjem fra skolen og tok meg en førmiddagslur etter skolen før jeg begynte på leksene. På fredagene var jeg veldig utmattet og sliten. Jeg blir fortsatt veldig sliten av lange dager, men har mine metoder for å få mer energi (som f.eks. å gå lange, friske turer med hunden).

Det trenger absolutt ikke være noe galt med kompisen din.

Edit: Jeg ser nå at du skriver at han jobber i hjemmesykepleien, og at han har ADHD. At han har ADHD er en grunn til å bli sliten i seg selv! Av flere grunner.

Endret av Rubies_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...