AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Først og fremst så aner jeg ikke hvor jeg skal poste dette, men det handler om helsen min. Så jeg prøver her. Jeg var sykemeldt i ett år, 3 mnd var sammenhengende sykemelding. Så jobbet jeg 50% resten av året. Når det nærmet seg at jeg hadde vært sykemeldt i ett år, så fikk jeg beskjed om at arbeidsplassen min ville slutte å utbetale full lønn. De ville da kun betale ut lønn for de timene jeg jobbet 50%. Enten så måtte jeg komme tilbake i full jobb eller så måtte jeg gå til NAV for å forhøre meg om hva jeg hadde krav på. Nå har jeg jobbet 50% siden i sommer, og fått AAP av NAV. Sånn at jeg skal ha mulighet til å klare meg i hverdagen. Men nå vil arbeidsplassen ha meg tilbake i 100% stilling. Jeg har hele tiden sagt at jeg tror det er umulig for meg å jobbe fullt. Så nå har de drevet med alt slags mulig av samtaler og ditt og datt for å se hva som vil skje videre. Da de helst vil at jeg skal komme tilbake i full stilling. Jeg er fast ansatt, har jobbet der i mange år. De kan vel ikke bare sparke meg uten videre fordi de ønsker meg i 100 % stilling? Anonym poster: 14fbf3fd2ccf9bf998e6a6946a325256
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Har du mottat både AAP og 100% fra jobben din? Da har du gjort lovbrudd. Anonym poster: eaa1130c3007ba2b3995c339d00936d4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Først og fremst så aner jeg ikke hvor jeg skal poste dette, men det handler om helsen min. Så jeg prøver her. Jeg var sykemeldt i ett år, 3 mnd var sammenhengende sykemelding. Så jobbet jeg 50% resten av året. Når det nærmet seg at jeg hadde vært sykemeldt i ett år, så fikk jeg beskjed om at arbeidsplassen min ville slutte å utbetale full lønn. De ville da kun betale ut lønn for de timene jeg jobbet 50%. Enten så måtte jeg komme tilbake i full jobb eller så måtte jeg gå til NAV for å forhøre meg om hva jeg hadde krav på. Nå har jeg jobbet 50% siden i sommer, og fått AAP av NAV. Sånn at jeg skal ha mulighet til å klare meg i hverdagen. Men nå vil arbeidsplassen ha meg tilbake i 100% stilling. Jeg har hele tiden sagt at jeg tror det er umulig for meg å jobbe fullt. Så nå har de drevet med alt slags mulig av samtaler og ditt og datt for å se hva som vil skje videre. Da de helst vil at jeg skal komme tilbake i full stilling. Jeg er fast ansatt, har jobbet der i mange år. De kan vel ikke bare sparke meg uten videre fordi de ønsker meg i 100 % stilling? Anonym poster: 14fbf3fd2ccf9bf998e6a6946a325256 Du ble ansatt i en 100%-stilling som du nå ikke kan eller ønsker å gå tilbake til. Her har det blitt forsøkt å finne en løsning uten at det lykkes. Tror de har rett til å si deg opp. Anonym poster: b8cf8f591bba47e919382047d011f922 1
Bonito Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Hvorfor har jobben din utbetalt 100% lønn om du var sykemeldt 50%? Da skulle de jo bare betale 50%, mens de resterende 50% er sykepenger fra Nav.
Gjest TS. Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, jeg begynte å motta AAP da jobben sluttet å betale 100%.
Gjest TS. Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Hvorfor har jobben din utbetalt 100% lønn om du var sykemeldt 50%? Da skulle de jo bare betale 50%, mens de resterende 50% er sykepenger fra Nav. Formulerte det dårlig. Beklager. Mener selvfølgelig sykepenger fra NAV.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå