Gå til innhold

Blir behagelig avslappet av enkelte stemmer. Freak?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, dette er en merkelig ting å spørre om, men jeg lurer så veldig. Er det noen av dere som opplever å bli veldig beroliget/får en behagelig følelse av enkelte stemmer? Jeg opplever av og til det, og jeg kan til og med få den samme behagelige følelsen av å høre på tastaturskriving. Vanskelig å beskrive følelsen, men det er en veldig avslappende/beroligende/behagelig følelse (uten noen form for seksuelt innhold bør jeg kanskje legge til).

Er jeg alene om å være freak, eller er det fler der ute?

Anonym poster: 9b1cb65d3eb6184355c5865501eb0994

Videoannonse
Annonse
Gjest Loverdose
Skrevet

Jepp. Jeg greier veldig sjeldent å slappe av, jeg er alltid anstrengt - men for eksempel før jeg skal sove, så sovner jeg alltid etter typen, ettersom jeg blir så avslappet og rolig av å høre han snorke/puste tungt. Også blir jeg avslappet av å høre på regnet.

Skrevet

Anonym poster: c6761f4a58e659bb7e008bcf4b7de10f

• Liker 1
Gjest Animula
Skrevet

Det er da ingenting som er rart med det, behagelige stemmer er nettopp akkurat det. :)

Jeg synes det innimellom er avslappende å høre oppvaskmaskinen for den saks skyld, unntatt når den piper da.

Skrevet

Ok, dette er en merkelig ting å spørre om, men jeg lurer så veldig. Er det noen av dere som opplever å bli veldig beroliget/får en behagelig følelse av enkelte stemmer? Jeg opplever av og til det, og jeg kan til og med få den samme behagelige følelsen av å høre på tastaturskriving. Vanskelig å beskrive følelsen, men det er en veldig avslappende/beroligende/behagelig følelse (uten noen form for seksuelt innhold bør jeg kanskje legge til).

Er jeg alene om å være freak, eller er det fler der ute?

Merker av og til samme fenomen, og det er som du sier enkelte stemmer, eller spesielle lyder som "trigger" den følelsen. Tar jeg ikke mye feil, er det en sånn tilstand som kan brukes under hypnose? Noen freak er du definitivt ikke! :opplyser:

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg tror det du snakker om er ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response)

Jeg har det samme. Det er ikke sånn at man bare blir avslappet av enkelte lyder, men at man føler at man nesten blir "høy". Det kribler i hodet og nedover ryggen. Utrolig deilig følelse. Jeg har ikke truffet noen andre som opplever det, men det er kanskje ikke noe man går rundt og snakker om.

Skrevet

Jeg har det samme. Det er ikke sånn at man bare blir avslappet av enkelte lyder, men at man føler at man nesten blir "høy". Det kribler i hodet og nedover ryggen. Utrolig deilig følelse. Jeg har ikke truffet noen andre som opplever det, men det er kanskje ikke noe man går rundt og snakker om.

Jeg har det akkurat sånn! :hakeslepp:

Googlet opp en side om fenomenet, ante ikke at det hadde et eget navn før du skrev det.

Tusen takk! :)

Skrevet

Ja, det er akkurat sånn det er! Godt beskrevet. Nesten så jeg føler at jeg blir kilt på ryggen, noe jeg forøvrig er veldig glad i.

Haha, godt å vite at det finnes fler!

TS

Skrevet

Jeg har det akkurat sånn! :hakeslepp:

Googlet opp en side om fenomenet, ante ikke at det hadde et eget navn før du skrev det.

Tusen takk! :)

Oh, her skal det leses!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...