Gjest Maria Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Hei! Jeg trenger hjelp til å vite hva jeg skal gjøre, jeg tok nettopp dagens p-pille men da jeg så på brettet så jeg at jeg allerede hadde tatt p-pillen for imorgen, jeg har ikke tatt den idag så det kan jo ha vært for to uker siden for alt jeg vet. Men imorgen skulle vært den siste p-pille dagen, og nå er jo den enten forsvunnet eller så har jeg allerede tatt den en eller annen dag. Så spørsmålet er da, skal jeg bare ta en ny fra det andre brettet eller skal jeg bare la være å ta p-pillen, og starte ''p-pille fri uke'' en dag tidligere? Hvis jeg lar være å ta p-pillen imorgen, altså en dag tidligere enn vanlig, skal jeg da også begynne å ta p-pillen en dag tidligere enn vanlig når uken er over? Håper på raske svar! :-) - har allerede postet denne på samlivs forumet, viste ikke helt hvilken av disse to trådene emne passet best innpå.
Minya Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Det går helt fint å forskyve den pillefrie uka ved å la være å ta den 21. pillen. Da begynner du enten å ta den første pillen på det nye brettet en dag tidligere, eller så begynner du på nytt pillebrett til vanlig tid, altså om åtte dager, og bruker kondom i tillegg den første uka for å være helt på den sikre siden. Du kan oppleve mellomblødninger, men med en eneste dags forskjell vil det sannsynligvis ikke spille noen stor rolle. Som sagt, for å være helt sikker, bruker du kondom de første syv dagene på nytt pillebrett om du velger å ta første pille den dagen du pleier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå