Gjest X-1 Skrevet 2. november 2012 #21 Del Skrevet 2. november 2012 Cdon har masse gode tilbud for tida. Eg kjøpte f.eks milleniums-triologien til 99 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeanette Skrevet 3. november 2012 #22 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg har strikka trekk til å ha rundt syltetøyglass og ha lys oppi. Det tar ikke så lang tid. Har også strikka halser og pannebånd og pulsvarmere. Oppskriftene finnes på bloggen min hvis du er interessert i det, på www.denstoerste.blogg.no 😃 Går jo an å kjøpe stor tekopp og fylle det med snop eller te eller poser med rett i koppen kakao og pakke det inn i cellofanposer (som du får tak i på Panduro) På Kid Interiør har de også mye fint til en rimelig penge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 3. november 2012 #23 Del Skrevet 3. november 2012 * Støtter forslaget om vinflaske (hvis vedkommende drikker, så klart); selv stresser jeg alltid masse med å få kommet meg på polet når jeg skal på fest i mellomjula! Supergreit å ha en flaske stående fra julaften:) * Hvis du hiver deg rundt ganske snart kan du finne mye fint på ebay; skjerf, smykker eller egentlig hva som helst. Let i ebay-tråden her inne for tips! *Gavekort på kinobillett. * Lag karameller (enkelt og billig), pakk inn i cellofan og legg i et norgesglass eller tilsvarende, det kan du finne på loppis eller ikea. * Et personlig kort med en fin hilsen er også mer enn bra nok. Hvis det ikke slår an er ikke vennene verdt å stresse med julegave til i det hele tatt! Med mindre dere har avtale om å bruke x antall hundrelapper på hverandres gave, så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 3. november 2012 #24 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg tenker med en gang at du kan gi bøker og filmer som du selv har hjemme. Det er jo veldig hyggelig å gi en bok eller film som betyr noe for deg eller du har hatt glede av. Det gjør ingenting at det har blitt brukt litt før. På Fretex er det masse billig, f.eks. bøker, te-kopper eller porselen. Gi bort "gavekort" på en middag eller jentekveld, hvor du kan lage middag og varte opp for personen en kveld. Om de har bil kan gi jo gi dem et dekkskift, altså at du skifter f.eks. fra vinterdekk til sommerdekk for dem. Det er en kjedelig jobb å gjøre selv, og koster jo en del å få gjort profesjonelt. Du kan også lage kaker, kjeks, brød, hjemmelaget syltetøy eller gele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubies_ Skrevet 3. november 2012 #25 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde blitt kjempeglad for en tekopp fra Nille. Jeg syns store tekopper er praktisk og godt å ha! Ellers hadde jeg også blitt glad for sengesett. Så kan du jo også kjøpe pledd, det er ikke så veldig dyrt og er godt å ha. Eller ordentlig godis, f.eks. ordentlig konfekt eller trøfler. Neglelakk er spennende for oss jenter, og det kan du gis sammen med f.eks. en god body butter eller massasjeolje. Ifjor kjøpte jeg en boks på et glassmagasin der det stod "sweets" på, også fylte jeg den med masse spennende godterier. Kostet vel rundt 150,-. Men det kan man regulere alt etter hvilket godteri man fyller på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 3. november 2012 #26 Del Skrevet 3. november 2012 Herlig tråd! Takk til hver og en som delte sine gode tips! Sitter her og smiler bredt, gleder meg til å lage årets julegaver Selv liker jeg best de gavene som er "laget" selv, alt fra typen kopp med godis oppi, til de litt juleinspirerte gavene med hjemmelaget kort/andre småting. Er jeg ekstra heldig, får jeg hjemmestrikkede lester/votter/andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 3. november 2012 #27 Del Skrevet 3. november 2012 Takk for tips alle sammen dere er kreative! Skal sette meg ned og se gjennom tråden en gang til og finne ut hvem som kan få hva Ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. november 2012 #28 Del Skrevet 3. november 2012 Ellers pleier jeg å kjøpe noen kopper på Søstrene Grene, fyller dem opp med litt sjokolade og litt ulike teposer. Gjør susen det! Det var en veldig fin og god ide Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubies_ Skrevet 3. november 2012 #29 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg har noen tips til på hjemmelagde, spiselige julegaver, om noen er interessert: - Tacokrydder på fine krukker. Har man innvandrerbutikker i nærheten som selger billig krydder i store kvanta, kan man lage eget hjemmelaget tacokrydder å gi i julegave. Super gave! Skriv en liten "ingrediens"-liste på krukka så ser folk hva det inneholder, osv. - Cookiesblanding. Ei krukke med alle tørrvarene man trenger for å lage cookies. Så limer du et ark på der du skriver fremgangsmåte og ingredienser som må tilsettes. Slik som her: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?2896 - Konfekt. Det er jo helt nydelig å få hjemmelaget konfekt - og det trenger heller ikke være dyrt. - Havsalt med forskjellige smaker. Urtesalt, BBQ-salt, hvitløkssalt, osv. Fremgangsmåte finner man på nettet. Mange bloggere som har vist hvordan man lager disse forskjellige tingene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ves76 Skrevet 4. november 2012 #30 Del Skrevet 4. november 2012 Pandoras Eske har laget en "50 gavetips til under 100,-" Fant det ikke på hjemmesiden deres, men de har lagt det ut på Facebook siden sin. Søk opp "pandoras Eske" eller gå her. Masse fine smykker, nips osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærerinna Skrevet 4. november 2012 #31 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg har kjøpt en liten pakke med hvit Fimo-leire i hobbybutikken, (Tror de har den samme hos Panduro). Planen er å lage julepynt til å henge opp. Tenker å kjevle ut og bruke pepperkakeformer, stikke hull og sette i en fin tråd. Tenker litt ala disse: http://www.fjeldborg.no/nettbutikk/pynt/fjaer-i-keramikk-pasteller/ og disse: http:// supersnella.blogspot.no/2010/12/diy-tags-julepynt-you-name-it.html Den lille Fimoleirepakka koster 30kr. Aner ikke hvor mye den holder til, men regner med den hvertfall holder til to gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2012 #32 Del Skrevet 4. november 2012 Vin:) Du kan få veldig ok vin for en hundrings! Yes! Vin til 15 venninner når hun har studentbudsjett....... Når hun nevnte Nillekopp til typ 20-30kr pr.stk. Hva med å lage noe selv? Smykke eller noe som kan spises/drikkes? Hadde satt stor pris på det, mye mer enn noe random billig nips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 5. november 2012 #33 Del Skrevet 5. november 2012 Yes! Vin til 15 venninner når hun har studentbudsjett....... Når hun nevnte Nillekopp til typ 20-30kr pr.stk. Hva med å lage noe selv? Smykke eller noe som kan spises/drikkes? Hadde satt stor pris på det, mye mer enn noe random billig nips. 100 kr til gave var til brødrene, det Forøvrig helt enig med deg at det er mye koseligere å få noe selvlaget enn diverse billig nips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 5. november 2012 #34 Del Skrevet 5. november 2012 Nå har ikke jeg lest andre svarene du har fått. Men.. Vi er en god vennegjeng, og i stedet for å gi (unyttige) gaver til en verdi av 100 kr. Har vi valgt å putte litt mer i det, og i stedet ha secret santa, og gi bare til en, i tillegg til at vi nyter en nydelig middag sammen (julebord rett før jul). Kanskje det ville vært en idè for dere også? Dersom du skal bruke 100 kr på dine 15 venner, får de slikk og ingenting, vanskelig å finne gaver til 100 kr, og det blir ofte unødvendig. Bruk 200-300 kr på EN venn (secret santa). Og deretter nyt en bedre middag med venner. Jeg regner med at middagen koster 300-400 kr. To glass vin: 200 kr. Drosje hjem: 150 kr. Så havner jeg rundt 1000 kr, og dette er noe jeg tror vi sitter bedre igjen med. Men forslag til 100 kr: kanskje noen av de liker godt te i løsvekt, det er en koselig gave. Noen koselige skilt som er veldig populære nå, koster vel rundt hundrelappen. Telysholdere, noen bøker, en blomst, billig film, termoskrus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 5. november 2012 #35 Del Skrevet 5. november 2012 Ups. Så nå at de 100 kr var ment til brødrene? Og ikke venninnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #36 Del Skrevet 5. november 2012 Ups. Så nå at de 100 kr var ment til brødrene? Og ikke venninnene? Forstår du ikke hva "dårlig råd/stramt budsjett" er? 100kr hver til 15 venninner på hennes smale budsjett. Såklart er det ikke alle venninnene hun skal gi så mye til. Det er fullt mulig å gi noe som ikke koster mye! Men ellers er jeg enig at det virker mer fornuftig å få til et system hvor alle gir og får gave, men at ikke alle gir til alle. Søstrene Grene har mye lekkert og billig. Og så går det jo an å lage mye selv. Jeg ser ikke vitsen i å la hundrelappene fly på venninnegaver! Møtes heller for å gjøre noe sammen før jul og i romjula. Og gir noe som virkelig blir verdsatt, skal ikke så mye til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 5. november 2012 #37 Del Skrevet 5. november 2012 Forstår du ikke hva "dårlig råd/stramt budsjett" er? Jo, men dette er ett definisjonsspørsmål. Jeg har også ett stramt budsjett, men klarer å gi mer enn 30 kr i vennegaver. Forøvrig så kom det ikke klart nok frem i teksten hvorvidt det var ment 100 kr til brøderene, eller til samtlige gaver, siden dette ikke var spesifisert. Spis deg en sitron heller du. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 5. november 2012 #38 Del Skrevet 5. november 2012 Ts her Jeg har ca 15 gaver jeg skal gi med familie og venninner. Noen i familien/vennene er par så de får noe ilag. Så jeg tenkte maks 100 til venner og kanskje litt mer til nærmeste familie. Men har faktisk funnet gave til de fleste nå etter å ha lest tipsene her! God ide og møtes og heller ha et julebord enn gaver. Det får vi vurdere til neste år Jeg fant sånne vinflaskeholdere på ebay til 60-70 kr, så en del får det. Noen får kinobilletter andre tekopper og andre får pynteting. Så det blir gaver mellom 60 til 150 kr på hver. Og da skal jeg klare meg fint. Og når jeg kom på gaver jeg kunne gi til par i stedet for èn til hver, så ble det litt billigere men også litt mer fornuftige gaver. Men tusen takk alle sammen for forslagene deres :D Og hvis andre trenger tips så feel free to join the thread 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #39 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg fant sånne vinflaskeholdere på ebay til 60-70 kr, så en del får det. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 5. november 2012 #40 Del Skrevet 5. november 2012 Link? http://www.ebay.com/itm/WOODEN-WINE-Bottle-Holder-Wood-Beautiful-Gift-/320765410128?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aaf1bbb50 Men var billigere de jeg bestilte men fant ikke linken til akkurat den i farta. Vennene mine er ikke vinfanatikere og de oppbevarer vin stående i stua så de er ikke så nøye på at det må stå kaldt i mørk kjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå