Gå til innhold

Grøtris i Tyskland

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om jeg kan lage typisk norsk risengrynsgrøt med ris jeg kan få kjøpt i Tyskland? Jeg vet de har milchreis her, men har ikke prøvd det og vet ikke helt konsistensen. Vet ikke hva jeg skal se etter på butikken heller. Har ikke sett noen ris med bilde av en grøttallerken på, akkurat. :)

Anonym poster: cfc8f1e627ec84150a61aeb5c7863e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å prøve. Liker ikke risengrinsgrøt så har aldri kjøpt milchreis selv, men de lager jo søte riskremdesserter, så regner med det er det som brukes.

Skrevet

Jeg bor i Tyskland og synes Milchreis er helt grei erstattning for risengrynsgrøten. Men, tyskere bruker den gjerne som dessert, derfor er det mange varianter med ulik søtning i. Pass derfor altid på at det ikke står "med Vanilje" eller liknenede (gjelder selvfølgelig for ferdig poser som du bare blander ut med vann). Om du ikke vil lage det fra bunnen av så er det de har på pose absolutt brukbart etter min mening.

Skrevet

Skal ikke ha ferdigpose eller noe med søtning i, ser kun etter selve risen. Moren min vil sende meg en pakke grøtris i morgen fra Norge, så jeg har ikke tid til å prøve meg frem. Tror jeg takker ja til Geisha-forsendelse, da.

Skrevet

Er ikke så bevandret i Tyske butikkhyller, men tror du fint kan bruke risottoris (f.eks Arborio) :)

Skrevet

Hva med rundkornet ris, har de det i Tyskland? Da jeg bodde i utlandet kokte jeg ofte risgrøt. Fant ut at de fleste plasser var det ganske enkelt å få tak i rundkornet ris (vanlig "middagsris" er flatkornet) som er fin å koke grøt av.

Koketid ca. 45 min-1 time, kokes helt som vanlig grøt.

Skrevet

I dag fant jeg en pakke som heter 'Milchreis rundkorn' som ikke er tilsatt noe. Kanskje jeg skal gjøre et forsøk med den. Takk for tips. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...