Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 Hold deg til saken. Så det å bruke tilsvarende situasjoner som sammenligning, som kan påvirke en høyst relevant problemstilling, er ikke å holde seg til saken?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #22 Skrevet 29. oktober 2012 Så det å bruke tilsvarende situasjoner som sammenligning, som kan påvirke en høyst relevant problemstilling, er ikke å holde seg til saken? Hva har kjerringdrama med koden kompiser imellom? Det er jo ikke kvinnene som lager drama hvis en fyr puler eksen til kameraten og kameraten ikke blir blid pga det?
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #23 Skrevet 29. oktober 2012 Hva har kjerringdrama med koden kompiser imellom? Det er jo ikke kvinnene som lager drama hvis en fyr puler eksen til kameraten og kameraten ikke blir blid pga det? Det viser hva som kan skje uten kodeksen, gjør det ikke?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #24 Skrevet 29. oktober 2012 Det viser hva som kan skje uten kodeksen, gjør det ikke? Vel, men det er ikke kvinnenes feil at menn gir fanden i kameratkodeksen.
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #25 Skrevet 29. oktober 2012 Vel, men det er ikke kvinnenes feil at menn gir fanden i kameratkodeksen. Hvem har sagt det? Det jeg sier er at man kan lære av det kaoset som ofte skjer med det annet kjønn når de bytter på kjærester...
Ferny Skrevet 29. oktober 2012 #26 Skrevet 29. oktober 2012 Men at vi lærer av kvinners tabber er da ikke negativt? Jeg hører masse drama om kvinner som har vært bortpå venninners ekser og selv om de har sagt det er greit, er det ikke så greit allikevel, og så videre og så videre. Jeg tok også en grov generalisering i det at man ikke bader i andres moro. Det er klart at en katastrofe for en, kan være en gullgruve for en annen. Men heldigvis blir det uhyre sjeldent en av gutta. Spesielt om det er en nær kompis som har fått se hva som gikk galt, og følt litt på det forholdet fra før. En Jeg gir personlig beng i hva mine ekser driver med, men jeg må si det er en klar fordel med en slik kodeks. Blir lite drama av det. Og man opplever iallefall ikke å bli dratt inn i regelrette hevntokter etter stygge brudd. Det er såpass mange kvinner der ute. Hvorfor skal man absolutt rote seg oppi en kompis sin gammel moro? Jeg finnes ikke tiltrukket til eksene til kompiser. Uansett hvor pene og sjarmerende de måtte være. En stor fordel i forhold til kodeksen. Er ikke alltid det er drama og kjipe ting som gjør et brudd. Noen ganger vokser man fra hverandre, følelser forsvinner, man ender opp i et slags "venneforhold". Eksen til en kamerat er ikke nødvendigvis en dramaqueen (eller annet søppel) bare fordi det ble slutt. Og man skal aldri si aldri - du vet ikke hvem du kommer til å forelske deg i neste gang. Uforutsette ting skjer. Shit happens! Litt bombastisk å si at dette ikke er en aktuell problemstilling for deg. Greit nok at du ikke ville valgt å leve ut eventuelle følelser for en kompis sin eks, men du kan ikke si at du ikke vil kunne forelske deg i en. Og OM det så skulle være tilfellet - om du klarer å VELGE å ikke bli forelsket (eller i det minste styre HVEM du skal bli forelsket i) - lær meg gjerne hvordan. Når det er sagt - jeg er enig i at jenter kan si at noe er OK, for deretter å klikke vinkel og si at det føles feil likevel. Jeg ville aldri blitt sammen med eksen til en god venninne. En mindre nær venninne/bekjent? Tjaaa.... kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #27 Skrevet 29. oktober 2012 Hvem har sagt det? Det jeg sier er at man kan lære av det kaoset som ofte skjer med det annet kjønn når de bytter på kjærester... Vel, det var du som begynte å bale om kjerringbråk når det var kameratkodeks det skortet på.
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #28 Skrevet 29. oktober 2012 Er ikke alltid det er drama og kjipe ting som gjør et brudd. Noen ganger vokser man fra hverandre, følelser forsvinner, man ender opp i et slags "venneforhold". Eksen til en kamerat er ikke nødvendigvis en dramaqueen (eller annet søppel) bare fordi det ble slutt. Og man skal aldri si aldri - du vet ikke hvem du kommer til å forelske deg i neste gang. Uforutsette ting skjer. Shit happens! Litt bombastisk å si at dette ikke er en aktuell problemstilling for deg. Greit nok at du ikke ville valgt å leve ut eventuelle følelser for en kompis sin eks, men du kan ikke si at du ikke vil kunne forelske deg i en. Og OM det så skulle være tilfellet - om du klarer å VELGE å ikke bli forelsket (eller i det minste styre HVEM du skal bli forelsket i) - lær meg gjerne hvordan. Når det er sagt - jeg er enig i at jenter kan si at noe er OK, for deretter å klikke vinkel og si at det føles feil likevel. Jeg ville aldri blitt sammen med eksen til en god venninne. En mindre nær venninne/bekjent? Tjaaa.... kanskje. Det er klart man også vokser fra hverandre. Allikevel ser jeg ikke grunnen til å hoppe på eksen til kompisen min av den grunn. Jeg kan være såpass bombastisk fordi jeg ikke ser noe grunn til å tilbringe tid sammen med henne etter bruddet, og da ville heller ikke følelsene dukke opp. Har ikke noe behov for å være venner med eksen til en kompis etter bruddet.
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Vel, det var du som begynte å bale om kjerringbråk når det var kameratkodeks det skortet på. Skortet på? Det har da ikke skortet på kameratkodeks? Nå snakker vi i generelle termer. Jeg synes det blir helt feil å reagere på denne kodeksen, når kvinner ser hva som ofte skjer når man går utenfor denne kodeksen.
Ferny Skrevet 29. oktober 2012 #30 Skrevet 29. oktober 2012 Det er klart man også vokser fra hverandre. Allikevel ser jeg ikke grunnen til å hoppe på eksen til kompisen min av den grunn. Jeg kan være såpass bombastisk fordi jeg ikke ser noe grunn til å tilbringe tid sammen med henne etter bruddet, og da ville heller ikke følelsene dukke opp. Har ikke noe behov for å være venner med eksen til en kompis etter bruddet. Ja - ser den. Om eksen til kompisen din ikke allerede var en del av "gjengen" fra før de innledet et forhold, så er det jo greit. Og om du ikke kjente henne fra før av. Men ikke alltid det er sånn. Noen ganger er dere alle sammen en del av en større gruppe; i et klasserom, gjennom felles fritidsinteresser etc. Men enig i din fremgangsmåte så langt det lar seg gjøre. Synes du virker lite egoistisk og fornuftig i din opptreden. Altfor mange som tenker på seg selv først. Eller som bare ikke tenker i det hele tatt...
waco Skrevet 29. oktober 2012 #31 Skrevet 29. oktober 2012 Og hva har evt. fått deg til å bryte denne regelen? Som jente har jeg opplevd at det der er bullshit. Lurer på om det er snakk om dårlige kompiser, eller om dette er en "død" regel blant gutter flest (og jenter også, for den saks skyld). Anonym poster: ac44b93380eab9f27dbab0a41b1cad34 Jeg ville aldri ligge med en jente en kompis av meg har vært sammen med. Dersom du har ofte har ligget med kompiser av hverandre så er det du som er det dårlige leddet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #32 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg ville aldri ligge med en jente en kompis av meg har vært sammen med. Dersom du har ofte har ligget med kompiser av hverandre så er det du som er det dårlige leddet. TS her. Sier ikke at jeg ofte har ligget med kompiser av hverandre. Ligger ikke med alle og enhver. Men jeg (og sikkert mange andre her inne) har flere ganger opplevd at kamerater av daværende kjæreste har lagt an på meg (svært tydelig). Og så og si hoppet på meg den dagen jeg er blitt singel. For øvrig skal jeg sette meg i så pass dårlig lys at jeg kan si at jeg var utro mot min forrige kjæreste med en felles kompis av oss. Greien er at han fremdeles vil treffe meg; men han gjorde det mer eller mindre klart at han bare kunne treffe meg mer om jeg var singel (av hensyn til han som nå er min eks). Så lurte litt på dette med guy-code. De er forresten ikke kjempenære venner. Mest sånn... ta en øl og henge rundt. Tenker mest at om jeg skal beholde en vennlig tone med eksen, så bør han aldri få vite om at jeg ligger med en felles venn. Anonym poster: 8956b8ce5821a8fd86290ef3ca57fe5a
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #33 Skrevet 29. oktober 2012 Skortet på? Det har da ikke skortet på kameratkodeks? Nå snakker vi i generelle termer. Jeg synes det blir helt feil å reagere på denne kodeksen, når kvinner ser hva som ofte skjer når man går utenfor denne kodeksen. Det ser pinadø ut som det er kameratkodeks det skorter på hvis man har det med å pule kameraters ekser når det ikke er greit for dem.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. oktober 2012 #34 Skrevet 29. oktober 2012 Nå handlet jo den grove konfliktsky-generaliseringen min om menn, da. Situasjonen er to (eller flere) kamerater, en dame. Å ikke gå der venninna har vært er ikke mye til "man code". Og å unngå å pule eksdama til en kompis er jo ikke for å unngå drama mellom damer. Det er bare en dame her. Å rote med en venninnes eks er forøvrig ikke nødvendigvis å bade i andres tabber. Du har vel sikkert en eks, og det ble vel sikkert slutt av en grunn. Betyr det at det ikke funket med EN person at du ikke er pulbar for noen andre? Eksen min er en flott kar han selv om det ikke funket mellom oss. Jeg ønsker han det beste og han kunne gjerne blitt sammen med noen jeg kjente godt. Det eneste som er litt rart med det er at jeg da vil sitte og vite at jeg har lært han alt det hun liker godt at han gjør i senga, hehehe. er ikke sikekrt hun liker det samme du likte i senga da..
Gjest Cuntzilla Skrevet 29. oktober 2012 #35 Skrevet 29. oktober 2012 er ikke sikekrt hun liker det samme du likte i senga da.. Nå må du ikke ta alt så bokstavelig da, Betty
Gjest BM2 Skrevet 29. oktober 2012 #36 Skrevet 29. oktober 2012 Det er nok dårlige kompiser. Jeg føler denne regelen lever i beste velgående enda. Heldigvis!
IcarusXI Skrevet 30. oktober 2012 #37 Skrevet 30. oktober 2012 Tror den regelen egentlig gjelder når rørstemannen fortsatt har følelser for exen, om det er savn eller anger. De som har en clean slutt fordi de rett og slett passet ikke kommer sjeldnere til å nevne denne her tingen. Derimot om typen er fortsatt sjalu eller sint, så vil han gjerne utløse det på den nye personen i dramaet, som er kompisen som er med exen. Ellerno slikt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå