AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 "This is the rule of all rules. No matter how hot she is or how much you always wanted to tap that, you, as a real man and keeper of the code, will not sleep with your friend’s ex-girlfriend, ex-wife or ex-anything. There’s no time frame until she’s available, this isn’t hunting season. Banging the ex of a buddy is like sticking a knife (or your penis) in his back. Be a man and fight the urge to hook up. Penalty for breaking this man code: Your friend whose ex you’re doing? He’s now doing a woman close to you also. You call her mum." Leste det der på askmen.com.... TRUE OR FALSE? Og hva har evt. fått deg til å bryte denne regelen? Som jente har jeg opplevd at det der er bullshit. Lurer på om det er snakk om dårlige kompiser, eller om dette er en "død" regel blant gutter flest (og jenter også, for den saks skyld). Anonym poster: ac44b93380eab9f27dbab0a41b1cad34
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 I helga opplevde jeg at to kompiser knulla to jenter som begge var ekser av deres kompiser igjen ( liten by ), og det gikk IKKE bra, absolutt ikke bra. De to kompisene som var tilstede, satte ikke pris på at deres kompiser dro hjem med deres ekser, men det gjorde de likevel. Så vidt jeg vet er det VELDIG dårlig stemning mellom de nå. Anonym poster: 50e442bfcd4de661f931ed3d71e8c81e
Gjest Bandit Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Det er nok dårlige kompiser. Jeg føler denne regelen lever i beste velgående enda.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 For å være ærlig har jeg aldri skjønt hvorfor det må være slik? Tenk om de blir forelsket og er oppriktig glad i hverandre da? Skal de ikke få lov å være sammen bare fordi hun er ex-en til en kamerat?? Anonym poster: 804efbb94e03f828dd2558d5f508e60a 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Og hvor lenge gjelder denne regelen? Hele livet, et par år? Anonym poster: c8b07c4e46915c1cbeedf565a7bd46d7 1
Ferny Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Ja.... om de er oppriktig glad i hverandre/forelsket etc., så er det vanskeligere å forsvare en sånn regel. Om det bare er et ligg/FF eller noe i den duren - da bør man holde seg langt unna (og det burde i så fall være ganske enkelt; ligg med noen andre bare). Personlig vil jeg si at det spiller en stor rolle om kameraten din var den som ble dumpet eller selv dumpet eksen. I første tilfelle er det skummelt (som venn) å tilnærme seg en eks.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 For å være ærlig har jeg aldri skjønt hvorfor det må være slik? Tenk om de blir forelsket og er oppriktig glad i hverandre da? Skal de ikke få lov å være sammen bare fordi hun er ex-en til en kamerat?? Anonym poster: 804efbb94e03f828dd2558d5f508e60a I verste fall blir det at man må velge dama over kameraten. Og da bør hun jo være verdt det.
Gjest Cuntzilla Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Tror den slår inn på det moralske kompasset hos både kvinner og menn, men det avhenger jo litt av situasjonen. Noen ganger så kan en person ikke gi mindre blanke i hvem som ligger med eksen deres, eller til og med spleise en gammel eks med en de kjenner. Men man må vite at det er greit før man gjør det, for det er klart at mange ville reagert. Spesielt om det var vonde følelser knyttet til bruddet. Men siden konfliktsky mannfolk ikke liker å snakke om følelser ved å spørre en kompis om dette eller gi et ærlig og hjertefølt svar på spørsmålet så er det best å bare ha en stilltiende "man code".
Gjest BettyBoop Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Og hvor lenge gjelder denne regelen? Hele livet, et par år? Anonym poster: c8b07c4e46915c1cbeedf565a7bd46d7 hele livet tydeligvis etter det jeg leste fra hovedinnlegget.
Gjest BettyBoop Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 I verste fall blir det at man må velge dama over kameraten. Og da bør hun jo være verdt det. det gjør man aldri. Det er iallefall det styggeste man kan gjøre mener nå jeg. Bros before hoes. Dette gjelder omvendt også mener jeg.
Gjest BettyBoop Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 Ja.... om de er oppriktig glad i hverandre/forelsket etc., så er det vanskeligere å forsvare en sånn regel. Om det bare er et ligg/FF eller noe i den duren - da bør man holde seg langt unna (og det burde i så fall være ganske enkelt; ligg med noen andre bare). Personlig vil jeg si at det spiller en stor rolle om kameraten din var den som ble dumpet eller selv dumpet eksen. I første tilfelle er det skummelt (som venn) å tilnærme seg en eks. blir man forelska er jeg enig faktisk, da må man kunne snakke om det iallefall.
Gjest Anon Skrevet 28. oktober 2012 #12 Skrevet 28. oktober 2012 For min del så driter jeg i om min ex ligger med mine venner, så lenge jeg slipper å være med han.
Gjest Bandit Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 Men siden konfliktsky mannfolk ikke liker å snakke om følelser ved å spørre en kompis om dette eller gi et ærlig og hjertefølt svar på spørsmålet så er det best å bare ha en stilltiende "man code". Konfliktsky? Det har vel heller med at man ser det dramaet kvinnfolka bringer på seg selv i disse tilfellene. Ikke akkurat noe å trakte etter. Skjønner ikke dette behovet for å være der en venninne engang har vært. Det er jo som oftest en god grunn til at det er en eks. Hvorfor bade i andres tabber? Men mest av alt tror jeg det har med følelser å gjøre. For min del blir det helt feil å få interesse for disse eksene, fordi jeg får noe av dem samme følelsen som med søstre. Det blir bare helt feil.
Gjest Cuntzilla Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Konfliktsky? Det har vel heller med at man ser det dramaet kvinnfolka bringer på seg selv i disse tilfellene. Ikke akkurat noe å trakte etter. Skjønner ikke dette behovet for å være der en venninne engang har vært. Det er jo som oftest en god grunn til at det er en eks. Hvorfor bade i andres tabber? Men mest av alt tror jeg det har med følelser å gjøre. For min del blir det helt feil å få interesse for disse eksene, fordi jeg får noe av dem samme følelsen som med søstre. Det blir bare helt feil. Nå handlet jo den grove konfliktsky-generaliseringen min om menn, da. Situasjonen er to (eller flere) kamerater, en dame. Å ikke gå der venninna har vært er ikke mye til "man code". Og å unngå å pule eksdama til en kompis er jo ikke for å unngå drama mellom damer. Det er bare en dame her. Å rote med en venninnes eks er forøvrig ikke nødvendigvis å bade i andres tabber. Du har vel sikkert en eks, og det ble vel sikkert slutt av en grunn. Betyr det at det ikke funket med EN person at du ikke er pulbar for noen andre? Eksen min er en flott kar han selv om det ikke funket mellom oss. Jeg ønsker han det beste og han kunne gjerne blitt sammen med noen jeg kjente godt. Det eneste som er litt rart med det er at jeg da vil sitte og vite at jeg har lært han alt det hun liker godt at han gjør i senga, hehehe. Endret 29. oktober 2012 av Cuntzilla
orgus Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 TRUE OR FALSE? Og hva har evt. fått deg til å bryte denne regelen? Har vel brutt den egentlig. Men hun var sykt hot, og veldig interessert. Også kjente jeg han egentlig ikke SÅ godt, kom jeg frem til da hvertfall.
Pene sko... Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg brydde meg ikke. Jeg lot min kompis få lov til å høvle over min eks. Det var hennes spill for å få meg tilbake, men jeg ba dem bare om å kose seg sammen. Selv ligger jeg ikke med venners ekser. Endret 29. oktober 2012 av Pene sko...
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #17 Skrevet 29. oktober 2012 Nå handlet jo den grove konfliktsky-generaliseringen min om menn, da. Situasjonen er to (eller flere) kamerater, en dame. Å ikke gå der venninna har vært er ikke mye til "man code". Og å unngå å pule eksdama til en kompis er jo ikke for å unngå drama mellom damer. Det er bare en dame her. Å rote med en venninnes eks er forøvrig ikke nødvendigvis å bade i andres tabber. Du har vel sikkert en eks, og det ble vel sikkert slutt av en grunn. Betyr det at det ikke funket med EN person at du ikke er pulbar for noen andre? Eksen min er en flott kar han selv om det ikke funket mellom oss. Jeg ønsker han det beste og han kunne gjerne blitt sammen med noen jeg kjente godt. Det eneste som er litt rart med det er at jeg da vil sitte og vite at jeg har lært han alt det hun liker godt at han gjør i senga, hehehe. Men at vi lærer av kvinners tabber er da ikke negativt? Jeg hører masse drama om kvinner som har vært bortpå venninners ekser og selv om de har sagt det er greit, er det ikke så greit allikevel, og så videre og så videre. Jeg tok også en grov generalisering i det at man ikke bader i andres moro. Det er klart at en katastrofe for en, kan være en gullgruve for en annen. Men heldigvis blir det uhyre sjeldent en av gutta. Spesielt om det er en nær kompis som har fått se hva som gikk galt, og følt litt på det forholdet fra før. En Jeg gir personlig beng i hva mine ekser driver med, men jeg må si det er en klar fordel med en slik kodeks. Blir lite drama av det. Og man opplever iallefall ikke å bli dratt inn i regelrette hevntokter etter stygge brudd. Det er såpass mange kvinner der ute. Hvorfor skal man absolutt rote seg oppi en kompis sin gammel moro? Jeg finnes ikke tiltrukket til eksene til kompiser. Uansett hvor pene og sjarmerende de måtte være. En stor fordel i forhold til kodeksen.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Men at vi lærer av kvinners tabber er da ikke negativt? Jeg hører masse drama om kvinner som har vært bortpå venninners ekser og selv om de har sagt det er greit, er det ikke så greit allikevel, og så videre og så videre. Det hører du sikkert, men det er ikke hva vi snakker om nu.
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #19 Skrevet 29. oktober 2012 Det hører du sikkert, men det er ikke hva vi snakker om nu. Nei, det er jo bare dumt å ta med seg erfaringer fra tilsvarende situasjoner videre. Du jobber vel ikke i regjeringen?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, det er jo bare dumt å ta med seg erfaringer fra tilsvarende situasjoner videre. Du jobber vel ikke i regjeringen? Hold deg til saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå