Gjest 2013 bryllup Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg ville gitt gave til mine nærmeste venninner, egne barn og søsken uansett. Men ville gitt gaven før bryllupet og ikke forventet noe gavebord om de ikke ønsket seg noen gaver. Hadde brudeparet vært utenfor de nevnte personene ville jeg nok gitt til en veldedig organisasjon det jeg hadde tenkt å gi i gave og skrevet dette i kortet
Arkivskap Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #22 Skrevet 29. oktober 2012 Hadde jeg vært deg/dere ville jeg droppet gavebordet. Hadde jeg som gjest dukket opp med beskjed om å ikke ha med gave, og fulgt den, men likevel sett et gavebord.. Da hadde jeg ikke følt meg gavmild for å si det sånn. Ja det er det jeg mener. Men hvis folk tar med gaver, hva gjør vi med de?
Portvinpiken Skrevet 29. oktober 2012 #23 Skrevet 29. oktober 2012 Ja det er det jeg mener. Men hvis folk tar med gaver, hva gjør vi med de? Gi de konsekvent tilbake og bli sur for at folk ikke respekterer dere men vil gjerne gi dere noe. Makan til frekkhet! ;-) 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 29. oktober 2012 #24 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg likte veldig godt ideen om å legge alle kortene i fuglebur eller lignende. Dessuten er det jo ingenting i veien for å presisere at man ønsker seg "gaver" til et veldedigformål eller bare en hyggelig hilsen fra sine gjester i invitasjonene. Hvis det dukker opp gaver ville jeg tatt dem imot, takket pent å satt dem diskre til siden.
plix Skrevet 29. oktober 2012 #25 Skrevet 29. oktober 2012 Ja det er det jeg mener. Men hvis folk tar med gaver, hva gjør vi med de? Se etter litt bortgjemte alternativer, kanskje? Hmm.. Hva med å hente en "funnet" eske fra kjøkken, putte de i en pose om mulig- i den kategorien? Dere finner sikkert ut av det Om dere får gaver, prøv å takk pent, da Men husk at jeg råder dere ikke til å ha gavene stående synlig, sånn helt egentlig. Gi de konsekvent tilbake og bli sur for at folk ikke respekterer dere men vil gjerne gi dere noe. Makan til frekkhet! ;-)
Chrissie Skrevet 29. oktober 2012 #26 Skrevet 29. oktober 2012 Likte også ideen med "kortsamler" i lokalet. Vi ønsker oss heller ingenting siden vi har slått sammen to husholdninger når vi flyttet sammen og har dobbelt opp av en god del ting. Så vi greier oss fint! ; ) Men sier ikke nei takk til bidrag til bryllupsreisen da selvsagt! Hvordan formulerer man det forresten? At vi ønsker oss penger?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #27 Skrevet 29. oktober 2012 Likte også ideen med "kortsamler" i lokalet. Vi ønsker oss heller ingenting siden vi har slått sammen to husholdninger når vi flyttet sammen og har dobbelt opp av en god del ting. Så vi greier oss fint! ; ) Men sier ikke nei takk til bidrag til bryllupsreisen da selvsagt! Hvordan formulerer man det forresten? At vi ønsker oss penger? Du skriver: Har alt vi trenger, men her er kontonummeret vårt.
Arkivskap Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #28 Skrevet 29. oktober 2012 Du skriver at dere har det dere trenger, men at dere blir glad for bidrag til bryllupsreisen. Takker alle for svar! Nyttig.
Wonders Skrevet 31. oktober 2012 #29 Skrevet 31. oktober 2012 Du skriver: Har alt vi trenger, men her er kontonummeret vårt. helt enig, i disse dager er ikke dette noe overraskelse. Det kan brukes til Bryllupsreise.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #30 Skrevet 31. oktober 2012 helt enig, i disse dager er ikke dette noe overraskelse. Det kan brukes til Bryllupsreise. Du, jeg spøkte.. 1
redchilli Skrevet 31. oktober 2012 #31 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke kommet med gave om det stod at brudeparet ikke ville ha.
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2012 #32 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville nok ikke gitt dersom det var spesifisert at brudeparet ikke ønsket seg noe. Dersom brudeparet støtter en veldelig organisasjon, så kan det hende at jeg hadde gitt en symbolsk gave til den organisasjonen, og skrevet det i kortet. Jeg hadde nok uansett kommet med kort
Wonders Skrevet 1. november 2012 #33 Skrevet 1. november 2012 hvorfor var det en spøk da ? En bryllupsreise blir lett over 50. 000 kr om man skal til Maldivene eller cruise i Caribien... Jeg gir gjerne penger rett på kono. Hva om de plutselig trenger penger til å pusse opp, bytte komfyr eller noe. Er det ikke alltid noe som først skjer, så følger alt på? 1
estrella Skrevet 3. november 2012 #34 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde da laget noe, enten en konfekteske, et telyskort eller noe sånn der. Vi har et vennepar som har gifta seg nå for ei kort tid tilbake, men som skal ha bryllupsfest med venner til sommeren. Kjenner jeg dem rett vil de ikke ha noe, så da lager jeg nok et slikt kort og kanskje vi gir dem gavekort til kinoen+barnepass inni kortet. Bare som en hyggelig ting, koster oss lite og de slipper å få noe de ikke har bruk for/lyst på. Så får jeg håpe at det er okei for dem som ikke vil ha noe? (Jeg er veldig glad i å lage kort o.l så et vil jo ikke koste så sinnsykt.) 1
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2012 #35 Skrevet 4. november 2012 hvorfor var det en spøk da ? En bryllupsreise blir lett over 50. 000 kr om man skal til Maldivene eller cruise i Caribien... Jeg gir gjerne penger rett på kono. Hva om de plutselig trenger penger til å pusse opp, bytte komfyr eller noe. Er det ikke alltid noe som først skjer, så følger alt på? Har man ikke råd til å reise ut fra egen lomme, holder man seg hjemme, eller bruker av sine egne penger og gir blanke i bryllupsfest.
Chrissie Skrevet 5. november 2012 #36 Skrevet 5. november 2012 Har man ikke råd til å reise ut fra egen lomme, holder man seg hjemme, eller bruker av sine egne penger og gir blanke i bryllupsfest. Vi har tonet ned bryllupet veldig, så vi har nok råd til bryllupsreise uansett. Vi bestiller ikke akkurat billettene med tanke på at vi skal betale etter bryllupet! Er begrenset hva 2 uker etter landeveien i England kommer på uansett da. ; ) (Vet ikke helt hvorfor jeg forsvarer meg pga en såpass surmaget kommentar da!) 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #37 Skrevet 5. november 2012 Selv om dere ikke ønsker gaver fra gjestene, så kan det jo dukke opp gaver fra andre? Det gjorde det iallfall i vårt. Gaver fra foreldrenes venner, kolleger osv, som ikke var inviterte i bryllupet. Så selv om vi ikke ønsket gaver, så kom det mange gaver likevel - som sagt fra andre utenom. Og ja, det var mange (de fleste) som ikke respekterte at vi ikke ønsket gaver. Men vi hadde kun de aller nærmeste, da, (foreldre og søsken og 3 nære venner) så de sa at det var unaturlig for dem å ikke gi oss noe til tross for at vi ønsket det. (men vi fikk ikke så voldsomme gaver fra dem da, mer symbolske gaver) Anonym poster: a7fd09155dcbd86755455aaa25a5f792
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #38 Skrevet 5. november 2012 Vi har tonet ned bryllupet veldig, så vi har nok råd til bryllupsreise uansett. Vi bestiller ikke akkurat billettene med tanke på at vi skal betale etter bryllupet! Er begrenset hva 2 uker etter landeveien i England kommer på uansett da. ; ) (Vet ikke helt hvorfor jeg forsvarer meg pga en såpass surmaget kommentar da!) Det kan gjøres veldig billig hvis dere haiker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå