Gå til innhold

Er Acne verdt pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig lyst på en cardigan som koster over 1500 kr fra Acne, men prisen er jo så vanvittig høy.... Jeg VET at jeg ville ha brukt den mye(klassisk, ikke typisk mote/sesong-plagg) og ikke kastet den etter et par gangers bruk, men likevel tenker jeg over hvor mye annet jeg kunne ha fått for den prisen om jeg handlet på f.eks. BikBok.

Samtidig har jeg merket at jeg blir mye fortere lei av de billigere klærne mine, bruker dem mindre og kaster dem fortere enn andre plagg. Som om jeg føler meg mer "eksklusiv" med dyrere klær, og føler mer for å passe på de dyrere klærne. Kanskje naturlig da de koster en god del mer.

Men tilbake til spørsmålet mitt: er ACNE verdt pengene? Er kvaliteten god? Er det galskap å betale over 1500 kr for en enkel cardigan?

Anonym poster: d28fd7d688e2ca887f558096b87c190a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har diverse fra Acne, blant annet skjerf og jeans, og man kjenner godt forskjell på det og noe fra Bik Bok. Kvaliteten er god og servicen likedan.

Jeg tenker ofte kvalitet fremfor kvantitet i klesveien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bruke samme klær eller sko i over lengre tid, så da foretrekker jeg å kjøpe billig og kjøpe noe nytt hele tiden. Derfor tenker jeg at cardigan til 1500 kr er jækla dyrt, og hadde aldri kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva cardiganen er laget av, da. Er det akryl og polyester, er det ågerpris uansett om det er Acne eller ikke. Er det ull, er det en grei pris såfrem du vet at du kommer til å bruke det. Er du som nevnt over her, typen som helst skal ha nytt hele tiden, hadde jeg nok droppet det.

Anonym poster: 26241d0289b37c148d34b0861f7402bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acne? Altså.. Nå er jeg dritlei kviser, så å bruke PENGER på dette er for meg utenfor min fatteevne..

Anonym poster: cb48ed79251495f439d06d8231bbeffa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en del plagg rundt denne prisklassen, men det er stort sett anvendelige, tidløse plagg. Trendplagg, eller plagg jeg kommer til å bruke lite/kort tid kjøper jeg billig, så an jeg heller legge penger i mer tidløse plagg i god kvalitet som varer lenge. Jeg hadde lett betalt 1500,- for en mer klassisk cardigan fra Acne.

Jeg merker forskjell i kvalitet og føler meg eksempelvis ofte som "a million dollar" i de dyreste kjolene mine. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acne har ofte fine snitt og detaljer som gjør plaggene finere enn f.eks bikbok klær. Samtidig som de har mye rene design uten mye dilldall. Mye av det de har er ganske tidløst og kan brukes flere ganger.

Men om det er verdt pengene er jo opp til hver enkelt å vurdere etter hva man ser etter i et plagg.

Jeg har noen Acne plagg jeg er veldig glad i som jeg ikke går lei og som jeg valgte å bruke litt ekstra på fremfor å kjøpe masse nytt hele tiden. I utgangspunktet liker jeg ikke kast og bruk mentaliteten veldig mange har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger oftere mer penger i enkelte plagg nå enn tidligere, og syns jeg får mye igjen for det. Spesielt om det er snakk om en cardigan eller en bukse eller noe jeg vet jeg kommer til å bruke mye og som passer ting mange ting. Blir rett og slett mindre lei disse plaggene, sikkert både fordi jeg vet hva jeg har betalt for dem, og fordi det er ting jeg virkelig syns er fine. Og ikke minst som holder seg fine. For hvertfall når det gjelder cardiganer og f.eks bukser, merker jeg stor forskjell i kvalitet på dyrt og billig.

Har selv bare en bukse fra Acne, men det er virkelig den beste dongeribuksa jeg har hatt. Perfekt passform til meg, og har brukt den utrolig mye uten at den ser slitt ut. Vet ikke noe om de andre klærne deres mtp. kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp renset klesskapet for masse ræl fra BikBok, H&M, Gina Tricot osv. Selv om man får mer for pengene er det ofte plagg som blir stygge etter noen få vask. Dermed må man fortere kjøpe nytt og ender opp med å bruke minst like mye penger.

Har kun noen skjerf fra Acne, så jeg kan ikke si så mye om kvaliteten på klærne. Men jeg regner med det er en grunn til at merket har blitt så populært. Jeg kommer sikkert til å kjøpe noen plagg derfra etterhvert. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall langt mer glad i de dyrere klærne mine enn de jeg kjøper på kjedebutikker som f.eks. Bik Bok, så jeg kunne godt betalt såpass mye for en cardigan som ikke er et trendplagg for sesongen. Trendplagg kjøper jeg uansett hos kjedebutikker da jeg vet jeg ikke kommer til å bruke de spesielt etter sesongen (f.eks. de metalliske og coated genserne som var inne i fjor).

Når det kommer til kvalitet så er jeg både fornøyd og ikke.

Angora genseren jeg kjøpte fra Acne nylig røyter like mye som de jeg har kjøpt på H&M, men en ting jeg reagerte på var at hårene la seg i nupper veldig lett, noe genserne mine fra H&M ikke har gjort. Det er jo bare å plukke de av, men. Ellers er genseren veldig komfortabel, den er varm, synes snittet er fint og den sitter bra på.

Shore genseren jeg kjøpte i fjor er ubrukelig nå - og jeg har ikke brukt den spesielt mye. Den har strekt seg 15-20 cm og henger nærmere knærne nå, da jeg kjøpte den var den rett under rumpa (der jeg vil ha den). Utrolig synd i og med at genseren var en av mine favoritter og er nydelig i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler nesten aldri klær på kjedebutikker, unntaket er sokker og basic undertøy. De plaggene jeg har i min garderobe koster følgelig en del mer, men jeg synes selv at det er mye bedre å ha en litt mindre garderobe hvor man heller fokuserer på å kjøpe plagg som har snitt, passform og farger som passer til den enkelte, i stedet for å ha hauger og lass av billige klær som ikke har helt riktig fasong, er laget av billige, dårlige stoffer osv. Jeg synes f.eks. ikke 1500 kr for en cardigan er mye, dersom det er kvalitetsstoff, pent snitt og en tidløs farge som kan kombineres med andre ting man allerede har i klesskapet. Da kan man bruke den samme cardiganen flere sesonger uten problem. Acne-klærne har stort sett veldig god kvalitet, og mange av jakkene deres er fantastiske. Jeg bruker ikke bukser selv, men alle mine venninner som har kjøpt jeans på Acne har vært superfornøyde :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste årene når jeg har sortert ut gamle klær for å gi til det lokale loppemarkedet har jeg merket at alt jeg gir bort er H&M-klær jeg ikke har brukt på 5 år. Nå har jeg heldigvis fått rensket skapet for sånt. Klær jeg har lagt mer penger i grunnet bedre materiale og design blir hengende fordi jeg faktisk bruker det år etter år.

Når det er sagt, det kommer jo an på materialet. Så vidt jeg vet har de nesten alltid bra materiale i strikkeplagg. Buksene er også veldig gode. Men Acne hadde i sommer en polyesterskjorte til 1400 kroner, og det mener jeg er galskap. Jeg betaler lett 1500 for ull/kasjmir, men ikke 1500 for akryl, polyester eller nylon, samme hvilket merke det står på plagget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel to bukser fra ACNE. Ikke helt fornøyd med passformen (jeg er utrolig sær...), men de er praktisk talt uslitelige.

Anonym poster: 6536982bdc4ecf3d90c69cf1ec4dd780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i acne, har en kjole som ikke var av god nok kvalitet. Resten er fantastisk.

Jeg hadde 11 hvite t skjorter fra bik bok, hm, cubus osv. Alle nokså like av et tynnt stoff. Kjøpte hele tiden nye fordi formen ble helt ødelagt etterhvert. Den hvite t skjorten fra acne er den eneste jeg har nå, og den har tålt maaange vask, ike fin enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Acne hadde i sommer en polyesterskjorte til 1400 kroner, og det mener jeg er galskap. Jeg betaler lett 1500 for ull/kasjmir, men ikke 1500 for akryl, polyester eller nylon, samme hvilket merke det står på plagget.

Akkurat det med å være bevisst på hvilket stoff som er brukt synes jeg er ganske viktig å få frem. Jeg hadde lyst på en av de skjortene selv, men da jeg gikk innom butikken og spurte om det var mulig å få bestilt opp (de var tom for fargen jeg ønsket) fikk jeg beskjed om at de ikke kom til å ta inn flere fordi de hadde fått så mange klager på at skjortene var veldig skjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Zara har ofte plagg i 100 % silke til rundt 500 kroner, mens det finnes designere som selger deg polyester til 2000. Det er altså ikke bare å se på merket, selv om kvalitet og pris svært ofte henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer i med de som påpeker kvalitet. 1500 for akryl eller akrylblanding = ikke tale om. 1500 for en god ullkvalitet som vil holde = kan jeg uten videre betale. Med andre ord, en del av klærne fra Acne er verdt pengene mens andre er latterlig overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...