Gå til innhold

Lage bordplan


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har nå fått alle gjesters navn og skal begynne å sette de tilbords. Hvor lager dere bordplanen ? og hvordan sånn at det er enklest mulig med navn og forklaring hvem de ulike er ?

takker for hjelpen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi laget bordplan-oppsettet i Illustrator. Da bare tegnet vi formen på bordet og skrev navn til de som skulle sitte hvor ved hver plass.

Hvem som er hvem har vi på en egen side i sangheftet.

Vi har laget en stor og en liten versjon av bordplanen; én til å henge på veggen for å vise hvor man skal sette seg, og én som passer i sangheftene.

Andre programmer som kan være fine å bruke til å lage bordplan: Excel, Word, Photoshop.

Du kan også lage bordplan på denne linken:

> http://brollopstorget.nu/Brudpar/bordsplac...ering_steg1.php

icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet med den svenske linken er at man ikke får lastet det ned, bare i en forenklet versjon....Prøvde igår og fikk ikke dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. den svenske versjonen;

Hvis man ikke får lastet den ned akkurat slik man har laget den (har ikke testet den selv) kan man benytte seg av "Print Screen" knappen øverst til høyre på tastaturet.

Ha bordplasseringen oppe og trykk på denne knappen, så kan du lime inn hele skjermbildet i et bildeprogram (eller i Word). 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt denne svenske linken og det har gått kjempebra. Dog er den litt dum dersom honnørbordet i en E er få personer, da blir det for trangt for navnene.

Når det gjelder problemer så har jeg ikke hatt noen av dem, men det er noen dager siden sist jeg var inne.

Man må trykke oppdater for at navnene skal vises.

Nederst på siden er det vel fem knapper.

Her er en som heter vis i normal storlek eller noe sånt, om du skriver ut denne siden blir det pent.

Dersom du skal ha en stor utskrift i type A3 tror jeg du kan skalere opp størrelsen under alternativer i det arkivkortet/boksen du får opp når du klikker file/print i browseren din.

Send mail om du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi er ikke så manger personer på hovedbordet og da ble det trangt og uoversiktlig synes jeg for å skrive navn på de ulike gjestene, og gjerne da også om man skal ha med relasjoner på disse.

Det er vel kanskje greitt å bruke ppt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget bordplanen på en side av et a4 ark, også relasjonene bak, ønsker å kunne skrive litt om personene også icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke begynt paa bordplanen! Det er litt av en oevelse, da! Jeg har forsoekt aa lage skisse paa Word, men det er vanskelig. Vi skal ikke ha sanghefter, saa bordplanen skal jeg lage paa et stort pappark (A1 stoerrelse), lime de runde bordene klippet ut i boelgepapp paa arket og navnene til personene rundt bordet som jeg skriver ut fra PC'n og en liten blomst i midten av hvert bord. Denne planen setter jeg ved inngangen paa en saann dings som holder lerreter slik at folk kan orientere seg til bordet sitt. Paa bordet har jeg selvsagt smaa navneskilter for aa indikere plasseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...