Gå til innhold

pua-forum, hvilke reaksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjorde han denne "makeoveren"? For å bevise at triksene fungerer uansett utseende? Har ikke lest boka dere referer til.

Det er en god stund siden jeg har lest boken, men jeg tror han gikk inn for å gjøre alt han kunne for å få ordne denne delen av livet sitt og det inkluderte utseende. Tror ikke det var noen annen grunn enn det og jeg tipper dette var noe han gjorde ganske tidlig.

Jeg er på ingen måte noen personlig tilhenger, men han er et godt eksempel på at det er mulig å forbedre seg.

:)

220px-NeilStraussJan2009.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De "triksene" du nevner sluttet man med for 6-7 år siden!

Hvorfor er det fortsatt folk på pua-norge forumet som bruker dem da?

Anonym poster: ca809f3b4d738e69e84704a844ed5e66

• Liker 2
Skrevet

Før/etter bilde av Neill Strauss, forfatteren av The Game.

neil-strauss-before-and-after.jpg

Synes ikke han så spesielt bra ut verken før eller etter, men etter tar virkelig kaka. For en kvælming :P Da hadde jeg heller tatt "før"-versjonen!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor er det fortsatt folk på pua-norge forumet som bruker dem da?

Før boken "The Game" ble lansert, var PUA en undergrunnsbevegelse, men etter "The Game" så ble PUA mainstream og eksploderte i omfang, i hvert fall i USA. Det førte også til en utvikling som gjorde at mange nye ideer og måter å se verden på vokste frem. Nye selskap og nye coacher.

Men Mystery Method er sikkert fortsatt populært, selv om det har fått konkurranse fra andre selskap som lærer en mer naturlig approach. Jeg kikket forøvrig innom det forumet i går kveld og visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte. Ganske trist egentlig.

Endret av Janus
  • Liker 1
Skrevet

Hallo, de fleste inne på PUA forumet bedriver number approach(eller hva det nå heter)som går ut på å prøve seg på alle jentene i lokalet til de slutt får napp. Og det kan funke greit det, de klarer det sikkert mange av dem, men spørsmålet er hva slags damer de klarer det på?

Jeg har mer tiltro til 0330.no folka som ikke er tilhengere av å bruke negs på jenta, men som bare forklarer at man må erte med glimt i øyet og ikke at de skriver: ha DHV(demnostrer høy verdi)overfor jenta slik at hun føler hun trenger deg og må jakte deg, de skriver heller: ikke vær for desperat, og gi jenta mer spillerom for å like deg, noe som stemmer nokså ok.

De lærer menn å være mer genuine og ekte på sine følelser, for la oss alle innrømme at hvis du som mann ikke liker dama så er det ikke ok å ignorere henne, da er det bedre å si ifra at dette funker ikke, og hvis du ønsker å nedlegge masse dame, go ahead, men ikke ha en dame på gress til du bytter henne ut, det er bare ræva gjort....man kan skille useriøse menn utifra de "kodene" de bruker, slik som approach, number close, kiss close hb 1-10,IOI etc....hva alt dette betyr kan dere finne ut av sjæl, men kan si den mest lættis er HB som står for HOT BABE hehehehehe, jeg var visstnok en HB9 og en annen gang en HB7(noe som visstnok var litt bedre enn HB 5-6 som var gjennomsnitt, men fikk høre at jeg var HB 5 da jeg ba en jypling om å fjerne seg, "hva faen er du frekk for a??? du er så vidt en femmer!" bitch please...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mer tiltro til 0330.no folka som ikke er tilhengere av å bruke negs på jenta, men som bare forklarer at man må erte med glimt i øyet og ikke at de skriver: ha DHV(demnostrer høy verdi)overfor jenta slik at hun føler hun trenger deg og må jakte deg, de skriver heller: ikke vær for desperat, og gi jenta mer spillerom for å like deg, noe som stemmer nokså ok.

Jeg synes det er veldig gøy å se at de gutta utvikler seg i positiv retning. De modnes over tid og jeg tror at når de har fått noen flere år på baken så vil de være veldig gode på coaching delen sin. De har alikevell mye å lære når det kommer til forhold mellom voksne mennesker, men det er jo ikke så rart når de ikke er så unge som de er.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er veldig gøy å se at de gutta utvikler seg i positiv retning. De modnes over tid og jeg tror at når de har fått noen flere år på baken så vil de være veldig gode på coaching delen sin. De har alikevell mye å lære når det kommer til forhold mellom voksne mennesker, men det er jo ikke så rart når de ikke er så unge som de er.

http://www.vg.no/ram...?artid=10096582

Mystery, en av pionerene i USA er over 40 år og lærer fortsatt bort det han alltid har gjort, så jeg tror ikke du skal ha for høye forhåpninger der i hvert fall. Dette er forøvrig han som var nevnt tidligere i tråden. Var det nesten 20 000 for en "bootcamp"?

Endret av Janus
Gjest Summers
Skrevet

Mystery, en av pionerene i USA er over 40 år

mysterypua.jpg

Sånn går altså en damemagnet på 40 år kledd!

• Liker 1
Skrevet (endret)

http://www.vg.no/ram...?artid=10096582

Mystery, en av pionerene i USA er over 40 år og lærer fortsatt bort det han alltid har gjort, så jeg tror ikke du skal ha for høye forhåpninger der i hvert fall. Dette er forøvrig han som var nevnt tidligere i tråden. Var det nesten 20 000 for en "bootcamp"?

Jeg har studert godevibber.no sitt arbeid i noen år nå og ser progresjon og utvikling av en mer selvutviklingsstil enn en sjekkestil, derfor jeg sier det. Det handler ikke lenger om den oppskriften de som drittunger hadde tatt meg seg fra the game og PUA-guruer, men de har begynnt å bli flinke til å se på de individuelle behovene også. At det skal være noe mer enn bare en oppskrift om hvordan man skal få seg ett nummer, men at man skal bli tryggere på seg selv i andre aspekter av livet også.

De som er best innenfor bransjen er de som kan bruke sine evner til å gi råd på flere aspekter av livet og ikke bare når det kommer til sjekking. Det er de som virkelig kan gjøre en forandring hos en mann med dårlig selvtilitt og selvbildet. Det de har holdt på med før og det PUA handler om skraper bare i overflaten og skaper en illusjon av selvtilitt. Selvbildet er fortsatt ræva.

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

mysterypua.jpg

Nei sånn går en mann på 40 år som koser seg med villige damer kledd. De samme damene som er groupies og som henger på byen hver helg med dype utrigninger, korte skjørt og dårlig selvbilde..

• Liker 3
Skrevet

De som er best innenfor bransjen er de som kan bruke sine evner til å gi råd på flere aspekter av livet og ikke bare når det kommer til sjekking. Det er de som virkelig kan gjøre en forandring hos en mann med dårlig selvtilitt og selvbildet. Det de har holdt på med før og det PUA handler om skraper bare i overflaten og skaper en illusjon av selvtilitt. Selvbildet er fortsatt ræva.

Det er nettop det jeg har prøvd å fortelle folk her inne i årevis helt gratis.

Det handler om å være naturlig attraktiv og å være seg selv fullt og helt ut. Den du er skinner alltid gjennom uansett.

Skrevet

Det er nettop det jeg har prøvd å fortelle folk her inne i årevis helt gratis.

Det handler om å være naturlig attraktiv og å være seg selv fullt og helt ut. Den du er skinner alltid gjennom uansett.

Ja, men det er noe annet å gi dem beskjed om å gjøre, og det å få dem til å gjøre det, og vite hva de kan gjøre for å gjøre det! :) (den setningen ble lang og tung gitt)

Jeg synes det er verdt å bruke noen kroner på å ta et sjekkekurs eller selvutviklingskurs hvis man har muligheten til det. Jeg kan jo selvfølgelig ikke si noe annet siden jeg jobber i bransjen selv, men jeg også bruker penger på å utvikle meg hos andre. For at jeg ska være en god daterådgiver må jeg har innblkk i hva andre holder på med, hva slags behov jeg må klare å dekke og lære meg verktøy for å kunne dekke disse behovene.

Jeg synes i allefall at jeg ser potensiale hos godevibber.no gutta ved akkuratt dette. At de tar til seg problemstillinger som dukker opp og jobber med å utvikle konseptet ut i fra disse problemstillingene. Sånn opperer ikke PUA gutta. De har sine regler og metoder og driver pyramidespill ved å lære bort det samme til andre. Sånn som godevibber gutta gjorde før.

• Liker 1
Skrevet

Han ser jo ut som den homoen! :skratte:

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Han ser jo ut som den homoen! :skratte:

hehe, ikke helt politisk korrekt:P

Skrevet

hehe, ikke helt politisk korrekt:P

Det er ikke alltid at jeg er helt politisk korrekt ;)

Men det må jo sies at det mildt sagt er noe pussig at kvinner skulle finne en fyr som kler seg og ser ut som en homo, veldig attraktiv hehe

Skrevet

Er du en player? Eller playette?

Im a playaaaaa!! Neida, men seriøst så har jeg blitt "utprøvd"av diverse mannfolk som skal prøve å være småfrekke mot meg(negs), og da gidder jeg ikke, bare går min vei. Du kan godt være PUA, og komme med teite triks, men når du er frekk så fuck off, det er ikke som om jeg blir med noen hjem uansett så de kan prøve triksene sine i hytt og pine for min del.

Det jeg MISLIKER med det er når noen bruker psykologiske metoder slik som NLP ol, da bedriver man rett og slett manipulering. Det er jo "lett"manipulering som feks at jeg sier jeg er sulten x antall ganger, så føler du at du plutselig er sulten, eller gjør det og det jeg vet du vil (send meg et bilde, jeg vet du har lyst).... :fnise: da spiller de på psykologiske trekk hos jenta,så da kanskje jenta sender et bilde fordi hun ikke vil være kjip..men det finnes mer grovere former også.Det er jo akkurat som jenter som kler seg horete for å få drinker, de spiller da på den kåte mannens balleverk, og mannen gjør "hva som helst"for en mulighet å få dyppa den.

Problemet til enkelte av disse PUA folka er at de har en snevresynt holdning a la jenter med prinsessefaktor, de får seg kanskje lett fitte, og tror da de er i en høy liga av en eller annen grunn, og begynner å oppføre seg som om de er "over" andre, og mange av dem gidder ikke å kjempe for det de har kjært. Får de litt motstand eller at jentene ikke løper etter dem, nei da er det noe galt med jenta, hun er ikke interessant nok, flere fisk i havet og blablabla.

Men jeg må tro at de som "faller"for generelle PUA triks er jenter med dårlig selvtillit, jada, hun kan være en tier på skalaen og når da en gutt ikke viser samme interesse som ALLE andre gutter, da TROR jo såklart hun det er noe galt med henne og går gjennom ild og vann for at han skal like henne, enkel psykologi.......og folk spør meg hvorfor jeg ikke går på byen lenger?jeez, det er jo STAPPA med idioter på hvert gatehjørne...

"Hei har du vaska håret idag" meg: "Nei?Jeg gjorde det i går", han: "ja jeg kan se det"ehhhhh....gud for et sjarmtroll, jada jeg blir med deg hjem fordi du pirker borti utseende mitt, jada mmmmm sikkert...

• Liker 4
Skrevet

Problemet til enkelte av disse PUA folka er at de har en snevresynt holdning a la jenter med prinsessefaktor, de får seg kanskje lett fitte, og tror da de er i en høy liga av en eller annen grunn, og begynner å oppføre seg som om de er "over" andre, og mange av dem gidder ikke å kjempe for det de har kjært. Får de litt motstand eller at jentene ikke løper etter dem, nei da er det noe galt med jenta, hun er ikke interessant nok, flere fisk i havet og blablabla.

Kjært? Det er jo nettopp snakk om tilfeldige jenter på byen.

Anonym poster: 6c87cb6fdb1b61387dea8af8820be4c9

Skrevet

Standard reaksjoner i PU-diskusjoner

damer: Haha, funker ikke på meg, ass!

menn som aldri har sex, og menn som får lov å pule den stygge dama si en gang i uka: Hehe, tapere, ass.

Felles for begge leire er at de ikke har peiling på hva eller hvor omfattende emnet er.

Jeg vet bare at de fleste menn ville hatt godt av å få et bedre innblikk i dette og sosial dynamikk generelt, men det er jo mye tryggere å sitte på nettet og kritisere ting man ikke kan noe særlig om.

Anonym poster: b56670f4c84715b724b7a3a178dd5b31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...