Gjest Summers Skrevet 28. oktober 2012 #21 Skrevet 28. oktober 2012 Leste jeg riktig!? Attentusen!? De setter det vel på arbeidsgiver som alle andre kurs:P
alamigo Skrevet 28. oktober 2012 #22 Skrevet 28. oktober 2012 Det verste er jo at det funker på damene... 1
Pene sko... Skrevet 28. oktober 2012 #23 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det verste er jo at det funker på damene... Det funker på overstadig berusede damer og usikre nittenåringer. På damer som er edru og mer sikre på seg selv må du spille på andre kort, da må du gå dypere og bruke tid på å skape en god relasjon. Det er en mye tyngre vei å gå og krever mer baller, men gud så givende det er for begge parter når puslespillet endelig faller på plass. Endret 28. oktober 2012 av Pene sko... 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #24 Skrevet 28. oktober 2012 Det verste er jo at det funker på damene... Nei, det gjør ikke det, men det fungerer på de riktige damene(de som er beruset og ønsker å ha det litt gøy) Var ute på på lørdag og da holdt det med "du er ikke full du er beautiful". Anonym poster: 6c87cb6fdb1b61387dea8af8820be4c9 2
Alice123 Skrevet 28. oktober 2012 #25 Skrevet 28. oktober 2012 Det verste er jo at det funker på damene... De damene det fuker på, hadde alt funket på. 4
Gjest Cuntzilla Skrevet 28. oktober 2012 #26 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Den dypeste innsikten jeg har i PUA-verdenen er at jeg leste "The Game" når den var en snakkis. Så den er ikke så dyp, altså. Men moralen i den boka var iallefall at det er en flott og revolusjonerende opplevelse for menn i starten når de får opp selvtilliten litt og kanskje til og med finner kjærligheten som en konsekvens av den lille selvutviklingsreisen sin. Men når de ble veldig flinke i gamet så utviklet alt seg til en konkurranse om å nedlegge damer, hvor de til slutt ikke klarte å se på kvinner som annet enn bruksobjekter for en natt og endte opp som tomme, apatiske og en smule sinnsyke alkiser. Mötley Crüe-effekten, får man nok fitte så tror man alle damer er horer og behandler dem tilsvarende - og til slutt mister man troen på (kvinne)menneskeheten og all sexglede og livsglede. Heldigvis sluttet boka i kjent amerikansk happy ending-stil med at forfatteren "kom seg ut av det" og klarte å bli forelsket i en kvinne som ikke var like teit og forutsigbar som alle andre kvinner. Puh. Jeg tror ikke man skal bekymre seg for å bli så god at man drukner i damer og som en følge av dette dør sakte innvendig. Men jeg synes ikke noe særlig om hele lingoen i miljøet og tankegangen om at enhver kvinne bare er et hakk i sengestolpen, og at det gjelder å ha flest mulig av dem. En sånn innstilling synes jeg er en smule kynisk, og ikke en nødvendighet hverken for å øke egen selvtillit eller for å bli en god sjekker. Og iallefall ikke for å finne en kjæreste. Det med at de virker å bare gå etter utseendeskalaer og aldri personlighet er også noe som for meg bare ser ut som en blindvei på jakten etter ekte lykke i livet. Det blir litt som golddiggere, de leter på feil plass og går etter feil kriterier og er derfor dømt til å bare oppleve overfladisk moro og ikke noe dypere eller bedre enn det. Så selv om noen av tipsene og triksene absolutt har noe for seg så ville jeg ikke kjøpt hele pakka de kommer med. Spesielt ikke siden den ofte koster penger. Endret 28. oktober 2012 av Cuntzilla 9
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #27 Skrevet 29. oktober 2012 Selvutvikling vil jeg si er noe fullstendig annet enn PUA, som jo er forkortelsen for Pick-Up-Artist. Alt retter seg mot hvordan få en dame til å plassere sine fuktige lepper på dine tørre lepper. Selvutvikling handler om å finne seg selv midt oppi alt mylderet og det å kunne kommunisere med personer i alle aldre og begge kjønn, ikke bare handle etter hvordan andre sier at du skal oppføre deg for å lure en overstadig beruset dame til å ta samme drosje hjem til deg 03:00 på en fredag. Jeg skjønner ikke engang poenget med PUA-driten. Halvparten av damene på utestedene er uansett så fulle at de ikke får med seg halvparten av hva du sier. At du slår dem lekent på skulderen og forteller noen funfacts om leoparder sier dem nada. Bare du kan oppfattes som kinda cute i skumringslyset og er frempå nok, så kan du få lov til å knulle flere damer opp etter toalettveggen om du vil hver helg. Det handler egentlig bare om å være frekk nok. PUA er ikke det riktige stedet å starte om du vil rette på deg helhetlig som person, imo. Man burde starte med å lære seg generell kommunikasjon. Lære seg å snakke med alle for å skape alle former for relasjoner. Veldig enig med deg, men samtidig så er det mange som har fått seg ett ligg og 100 ved å bruke de triksa på damer, fordi damer er lettlurte eller villige. Hvis man derrimot skal få seg en kjæreste og få et liv som man er fornøyd med får man ikke det av å gå på PUA kurs. Jeg ville heller benyttet meg av en Coach for å få opp selvtilitten og finne ut av hva man må endre i livet for å få det bedre med seg selv og bli flinkere til å ta genuin kontakt med det motsatte kjønn. 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #28 Skrevet 29. oktober 2012 Veldig enig med deg, men samtidig så er det mange som har fått seg ett ligg og 100 ved å bruke de triksa på damer, fordi damer er lettlurte eller villige. Hvis man derrimot skal få seg en kjæreste og få et liv som man er fornøyd med Sex med mange hundre er et liv som de fleste av oss menn ville være fornøyde med Anonym poster: 77ffa9b573b4099c3d944ff7597b9272
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Sex med mange hundre er et liv som de fleste av oss menn ville være fornøyde med Anonym poster: 77ffa9b573b4099c3d944ff7597b9272 Ja og da kan du godt gå på sjekkekurs og få det livet du blir fornøyd med. Samtidig er det nok lurt å huske at det er kostbart å følge rådene de gir, hvis du ikke har et utseende som gjør at du får damene "gratis"
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #30 Skrevet 29. oktober 2012 Det funker på overstadig berusede damer og usikre nittenåringer. På damer som er edru og mer sikre på seg selv må du spille på andre kort, da må du gå dypere og bruke tid på å skape en god relasjon. Det er en mye tyngre vei å gå og krever mer baller, men gud så givende det er for begge parter når puslespillet endelig faller på plass. Da er det tydelig du ikke har Pua-kunnskapen din fra de rette kildene! Det finne både bra og dårlig materiale der ute, og det beste er en total selvutviklingspakke få andre på markedet kan konkurrere med. Og en liten sidenote til dette obskure menneskesynet ditt som består i følgende: -Damer som har tilfeldig sex og går på byen har elendig selvtilit! -oppegående damer med god selvitlit har ikke tilfeldig sex på byen, og faller heller ikke for typisk "kjekke, sjarmerende menn" -Oppegående damer med selvitlit må kurtiseres og det må bondes på et dypt nivå før det skjer noe seksuelt! -Menn som har mye tilfeldig sex har dårlig selvtilit, og er også elendige med damer utenfor utestedenes trygge rammer. Dette tør de ikke. -Menn som har mye tilfeldig sex kan umulig ha andre attråverdige egenskaper, og betegnes derfor som sleazy. -Å ha tilfeldig sex er "lett" for alle, bare man ønsker det og gidder. Tror du på dette selv? 3
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #31 Skrevet 29. oktober 2012 Veldig enig med deg, men samtidig så er det mange som har fått seg ett ligg og 100 ved å bruke de triksa på damer, fordi damer er lettlurte eller villige. Hvis man derrimot skal få seg en kjæreste og få et liv som man er fornøyd med får man ikke det av å gå på PUA kurs. Jeg ville heller benyttet meg av en Coach for å få opp selvtilitten og finne ut av hva man må endre i livet for å få det bedre med seg selv og bli flinkere til å ta genuin kontakt med det motsatte kjønn. Ja, det er dette man driver med. De "triksene" du nevner sluttet man med for 6-7 år siden!
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #32 Skrevet 29. oktober 2012 Ja, det er dette man driver med. De "triksene" du nevner sluttet man med for 6-7 år siden! Noen har utviklet seg, andre er desverre fortsatt slik som jeg og flere beskriver her. De fleste er faktisk slik som du mener man sluttet med for 6-7 år siden. Fordi jeg selv er i bransjen prøver jeg å holde meg oppdatert på hva "konkurrentene" driver med, så jeg har litt peiling på hva jeg snakker om Man skal ikke dra alle under en kam, men flertallet har ikke utviklet seg noe særlig.
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #33 Skrevet 29. oktober 2012 Da er det tydelig du ikke har Pua-kunnskapen din fra de rette kildene! Det finne både bra og dårlig materiale der ute, og det beste er en total selvutviklingspakke få andre på markedet kan konkurrere med. De med den totale selvutviklingspakken er de som har brytet ut av PUA miljøet og utviklet seg med tiden og samfunnet. Det kan ikke dras under PUA delen lenger. Det er to forskjellige ting. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #34 Skrevet 29. oktober 2012 -Å ha tilfeldig sex er "lett" for alle, bare man ønsker det og gidder. Det er vel delvis sant? Jeg og de i min omgangskrets klarer det i hvertfall og ja da går vi etter damene som ser OK ut og ser ut som om de vil bli med noen hjem. Anonym poster: 6c87cb6fdb1b61387dea8af8820be4c9 1
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #35 Skrevet 29. oktober 2012 De med den totale selvutviklingspakken er de som har brytet ut av PUA miljøet og utviklet seg med tiden og samfunnet. Det kan ikke dras under PUA delen lenger. Det er to forskjellige ting. Jo, fordi hovedfokus ligger på å bli bedre med det motsatte kjønn. om du velger å kalle det pua eller noe annet er vel det samme. det er innholdet som teller
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #36 Skrevet 29. oktober 2012 Det er vel delvis sant? Jeg og de i min omgangskrets klarer det i hvertfall og ja da går vi etter damene som ser OK ut og ser ut som om de vil bli med noen hjem. Anonym poster: 6c87cb6fdb1b61387dea8af8820be4c9 Ja, for endel er det sant. Men husk at det er flere uten selvtilit som omtrent ikke tør å se en kvinne i øynene. For disse er det ikke lett!
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #37 Skrevet 29. oktober 2012 Jo, fordi hovedfokus ligger på å bli bedre med det motsatte kjønn. om du velger å kalle det pua eller noe annet er vel det samme. det er innholdet som teller Nei det er det absolutt ikke! PUA og selvutvikling er to forskjellige ting. 1
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #38 Skrevet 29. oktober 2012 Nei det er det absolutt ikke! PUA og selvutvikling er to forskjellige ting. Da vil jeg påstå din bransjeerfaring er veldig begrenset. Er du virkelig så trangsynt at du ikke ser nyansene her. At for eksempel meditasjon, kosthold, trening, bøker kan gi positive effekter på egen selvfølse og igjen positive effekter på resultater med damer. Og at det finnes aktører som kan gi kvalifiserte råd på flere av disse tingene, kombinert med mer tekniske råd i forhold til gjøre/ikke gjøre?
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #39 Skrevet 29. oktober 2012 Da vil jeg påstå din bransjeerfaring er veldig begrenset. Er du virkelig så trangsynt at du ikke ser nyansene her. At for eksempel meditasjon, kosthold, trening, bøker kan gi positive effekter på egen selvfølse og igjen positive effekter på resultater med damer. Og at det finnes aktører som kan gi kvalifiserte råd på flere av disse tingene, kombinert med mer tekniske råd i forhold til gjøre/ikke gjøre? Du trenger ikke å være ufin for å få frem ett poeng, men jeg kan fortelle deg at jeg er langt fra transynt og at jeg har en bred bransjeerfaring. Det finnes mange nyanser i bransjen, men å si at PUA kurs er selvutviklingskurs vil jeg fortsatt påstå at er feil. PUA handler i hovedsak om å lære seg å få seg et nummer. De som kaller kursene sine for "Sjekkeskole" "Dating Coaching" osv er ikke PUA. De har kanskje vært PUA de som driver kursene eller lest "The Game" noen 100 ganger, men de har utviklet seg og dermed gått vekk fra de tingene. Hvis du ser på "spesialistene" inne på PUA forumet som ble henvist til i denne tråden så ser du umodne menn som tror de er spesialister fordi de har tatt noen online kurs eller lest noen bøker, og som skal bli rike ved å lære bort triksa sine. De skaper et useriøst bilde av en bransje som faktisk har mye å bidra med for gi menn mer selvtilitt og få muligheten til å treffe flotte kvinner.
Gjest Janus Skrevet 29. oktober 2012 #40 Skrevet 29. oktober 2012 Det er helt sinnsykt hva noen er villige til å kjøre for å få pult. Hva om du er en 40 år gammel jomfru og aldri har opplevd nærhet fra en kvinne? Jeg synes faktisk det er like sinnsykt hvor manglende empati og forståelse mange kvinner (og menn) har for slike tilfeller. Jeg forsvarer ikke PUA-metodologien slik jeg kjenner den, men jeg forstår VELDIG godt at mange menn søker seg til slike grupper. Det er ikke så ulikt hva man har her på Kvinneguiden, hvor kvinner gir hverandre råd og tips om dating, sex og samliv. Jeg har forøvrig lest boken The Game som Cuntzilla siterer og jeg synes den var veldig underholdende og bra skrevet. Definitivt verdt å lese. Det jeg imidlertid ikke forstår er hvorfor alle menn har lyst til å være som de karakterene som er presentert i den boken, ettersom de i mine øyne ikke akkurat er gode forbilder eller inspirerende for den saks skyld. Mystery, som er en av pionerene i miljøet har vel prøvd å ta selvmord flere ganger og innrømmer at han fortsatt er redd for å snakke med damer. Noe jeg synest er helt absurd. Og selv etter 10-20 år, så bruker han fortsatt memoriserte historier og rutiner, ofte fake, for å gjøre inntrykk på damene og "skape attraction" som han kaller det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå