Gjest Janus Skrevet 29. oktober 2012 #41 Skrevet 29. oktober 2012 Før/etter bilde av Neill Strauss, forfatteren av The Game.
Pene sko... Skrevet 29. oktober 2012 #42 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) *Snip* Dette var tatt helt på spissen, selv om du ikke helt skjønte det. Eller kanskje ikke ville skjønne det. Hva tror du på, Genesis? Svelger du rått alt som blir sagt av disse sjekkeguruene? Er The Game, Pandoras Box, Getting Laid In NYC og liknende bøker som en bibel for deg, har disse en Grunnlovs rang i ditt hode? Endret 29. oktober 2012 av Pene sko... 1
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #43 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Dette var tatt helt på spissen, selv om du ikke helt skjønte det. Eller kanskje ikke ville skjønne det. Hva tror du på, Genesis? Svelger du rått alt som blir sagt av disse sjekkeguruene? Er The Game, Pandoras Box, Getting Laid In NYC og liknende bøker som en bibel for deg, har disse en Grunnlovs rang i ditt hode? Jeg har ikke lest noen av de nevnte bøkene, og har bare hørt om den første. Så jeg tror vi er litt på forskjellige planeter! Jeg kan jo nevne rsdnation.com og anthony robbins som gode kilder. Det handler det ikke om å svelge ting rått, det handler om å anvende de konseptene som passer og resonnerer med deg selv og forkaste det som ikke gjør det. Dette blir også påpekt at det er ikke noen fits-all-mirakelkur vi snakker om her, det er en prosessbasert approach. I motsetning til hva du kanskje tror blir man også oppfordret til å ikke drikke alkohol, for å bygge en mer genuin selvtilit som ikke er avhengig av diverse substanser for å være avslappet. Og viktigst av alt, det handler om å trene på å FÅ FREM sin egen personlighet i møte med det motsatte kjønn, ikke manipluering og teknikker. Problemet er at mange menn forandrer personlighet i møte med attraktive damer, og det er det man jobber for å forhindre. Sist men ikke minst suppleres det med selvutviklingsråd, man skiller jo blant annet "inner game" = genuin selvtilit og tro på egenverdi, og "outer game", som best kan oversettes til flørting. Jeg tror du kunne fått deg en overraskelse hvis du utvidet horisonten din litt, og ikke avfeide alt som tull fordi du har lest en artikkel om "the game" av en skribent som ikke skjønte halvparten av det han ble servert. Finne egen informasjon å tenke selv vet du. Fine ting! Endret 29. oktober 2012 av Genesis 1
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #44 Skrevet 29. oktober 2012 Du trenger ikke å være ufin for å få frem ett poeng, men jeg kan fortelle deg at jeg er langt fra transynt og at jeg har en bred bransjeerfaring. Det finnes mange nyanser i bransjen, men å si at PUA kurs er selvutviklingskurs vil jeg fortsatt påstå at er feil. PUA handler i hovedsak om å lære seg å få seg et nummer. De som kaller kursene sine for "Sjekkeskole" "Dating Coaching" osv er ikke PUA. De har kanskje vært PUA de som driver kursene eller lest "The Game" noen 100 ganger, men de har utviklet seg og dermed gått vekk fra de tingene. Hvis du ser på "spesialistene" inne på PUA forumet som ble henvist til i denne tråden så ser du umodne menn som tror de er spesialister fordi de har tatt noen online kurs eller lest noen bøker, og som skal bli rike ved å lære bort triksa sine. De skaper et useriøst bilde av en bransje som faktisk har mye å bidra med for gi menn mer selvtilitt og få muligheten til å treffe flotte kvinner. Nå er jeg mer opptatt av det internasjonale markedet. De norske aktørene er bare en refleksjon av mer seriøse, større aktører som finnes der ute, de har begrenset med egenprodusert materiale, og skor seg i stor grad på andrest tanker og teorier. Men også her finnes det selvfølgelig noen som er bedre enn andre. Jeg vet ikke hva du mener med PUA jeg, men hvis du snakker om canned material og replikker er det jo ingen som driver med dette lenger, hvertfall ikke aktører av litt størrelse. Som nevnt har jeg kun en kilde til dating advice og det er RSD, regnet som de absolutt beste på markedet.
alamigo Skrevet 29. oktober 2012 #45 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Nei, det gjør ikke det, men det fungerer på de riktige damene(de som er beruset og ønsker å ha det litt gøy) Var ute på på lørdag og da holdt det med "du er ikke full du er beautiful". Anonym poster: 6c87cb6fdb1b61387dea8af8820be4c9 Hva er det med dere damer og å se ned på andre som damer som slipper seg løs da? Som om det å ha tilfeldig sex er en forbrytelse. Føler dere oppfører dere som gamle se&hør-damer. Det funker på overstadig berusede damer og usikre nittenåringer. På damer som er edru og mer sikre på seg selv må du spille på andre kort, da må du gå dypere og bruke tid på å skape en god relasjon. Hvordan vet du dette? Det kan like godt være de usikre som ikke tør å slipe seg løs i like stor grad som de frie, tenkende selvsikre suksessrike damene som har selvtilliten til å ha en ONS med en digg fyr fra en bar. Du bare hiver ut karakteristikker fordi du tydeligvis har en agenda mot sånne folk. De damene det fuker på, hadde alt funket på. Hvordan vet du dette? Hvis dette var tilfellet så hadde vel ingen drevet med PUA? Endret 29. oktober 2012 av alamigo
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #46 Skrevet 29. oktober 2012 Med PUA så mener jeg Pick Up Artist - kurs. Kurs hvor målet er å få en mann til å kunne sjekke opp en dame hvor som helst og når som helst, og hvor man har lykkes når man har fått telefonnummeret hennes, eller har fått sex. 1
Pene sko... Skrevet 29. oktober 2012 #47 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg har ikke lest noen av de nevnte bøkene, og har bare hørt om den første. Så jeg tror vi er litt på forskjellige planeter! Jeg kan jo nevne rsdnation.com og anthony robbins som gode kilder. Det handler det ikke om å svelge ting rått, det handler om å anvende de konseptene som passer og resonnerer med deg selv og forkaste det som ikke gjør det. Dette blir også påpekt at det er ikke noen fits-all-mirakelkur vi snakker om her, det er en prosessbasert approach. I motsetning til hva du kanskje tror blir man også oppfordret til å ikke drikke alkohol, for å bygge en mer genuin selvtilit som ikke er avhengig av diverse substanser for å være avslappet. Og viktigst av alt, det handler om å trene på å FÅ FREM sin egen personlighet i møte med det motsatte kjønn, ikke manipluering og teknikker. Problemet er at mange menn forandrer personlighet i møte med attraktive damer, og det er det man jobber for å forhindre. Sist men ikke minst suppleres det med selvutviklingsråd, man skiller jo blant annet "inner game" = genuin selvtilit og tro på egenverdi, og "outer game", som best kan oversettes til flørting. Jeg tror du kunne fått deg en overraskelse hvis du utvidet horisonten din litt, og ikke avfeide alt som tull fordi du har lest en artikkel om "the game" av en skribent som ikke skjønte halvparten av det han ble servert. Finne egen informasjon å tenke selv vet du. Fine ting! Jeg er i grunnen enig det du sier, det er bare du som er uenig med meg. PUA hjelper deg et stykke på veien, men disse bøkene alene er ikke nok, og som du selv sier er det ingen mirakelkur, selv om flere av disse PUA-bøkene har en tendens til å love menn veldig mye. Mystery startet en av sine seminarer med å si at "dersom dere gjør som meg, så vil dere få dere like mange ligg som rockestjerner". Nå har jeg ikke kunnskap om Anthony Robbins, men jeg har lest andre bøker. RSD har jeg så vidt vært innom tidligere. Endret 29. oktober 2012 av Pene sko...
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #48 Skrevet 29. oktober 2012 Det som bør være soleklart er jo at dersom man først skal bruke masse penger på å få bedre selvtillit eller selvfølelse, bør man bruke pengene hos en profesjonell coach, og ikke hos noen guttehvalper som har som mål å nedlegge flest mulig damer. Dersom du ønsker å nedlegge flest mulig damer derimot... PUA skraper overflaten, mens disse coachene går i dybden. Jeg vet hvor jeg ville brukt pengene mine... 7
Gjest Katten. Skrevet 29. oktober 2012 #49 Skrevet 29. oktober 2012 Er det noen som i det hele tatt vurderer The Game som annet enn lett underholdning og ren skjønnlitteratur? 3
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #50 Skrevet 29. oktober 2012 Det som bør være soleklart er jo at dersom man først skal bruke masse penger på å få bedre selvtillit eller selvfølelse, bør man bruke pengene hos en profesjonell coach, og ikke hos noen guttehvalper som har som mål å nedlegge flest mulig damer. Dersom du ønsker å nedlegge flest mulig damer derimot... PUA skraper overflaten, mens disse coachene går i dybden. Jeg vet hvor jeg ville brukt pengene mine... Haha, profesjonell coach? Ja, du får sagt det.
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #51 Skrevet 29. oktober 2012 Haha, profesjonell coach? Ja, du får sagt det. Ja, det føler jeg da. 1
Herr Langbein Skrevet 29. oktober 2012 #52 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg anser pua-miljøet som et resultat av menns ønske om å systematisere og forstå verden. Menn liker å lage konkrete og punktvise lister, planlegge, løse problemer. Når det kommer til jenter og kjærlighet er mengden med variabler og kaotisk informasjon for stor. Man ender opp med å lage en modell for hvordan verden (jenter) virker som er veldig simplifisert, og selv om den kan være nyttig i noen kontekster blir den for lett i møtet med den virkelige verden i de fleste sammenhenger. Men så faller det ut noen råd og retningslinjer som faktisk er ganske nyttige, og som er verdifulle. Som gir råd om å sette egen selvverd høyt, eller som sier noe om hva som er "maskulint" (i mangel av bedre ord) og dermed attraktivt, eller rett og slett bare sier ting høyt om sosiale dynamikker som jenter lærte seg på barneskolen, mens gutta var mer interessert i å lære seg å spille fotball. 1
Genesis Skrevet 29. oktober 2012 #53 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Ja, det føler jeg da. Men hva er en profesjonell coach? Mange av datingcoachene er profesjonelle, de lever av dette! Mener du en som har gått på sånn 1-årig sertifisert coaching kurs i regi av norske psykologer? Du tror de har mer å fare med enn folk som har overvunnet sinne egne shortcomings og perfeksjonert dating og sosiale relasjoner over 10-15 år. Jaja! deg om det! Endret 29. oktober 2012 av Genesis 2
Gjest Lurifix Skrevet 29. oktober 2012 #54 Skrevet 29. oktober 2012 Liker brukernavnene på den PUA sida. "Swagster" 2
Gjest Janus Skrevet 29. oktober 2012 #55 Skrevet 29. oktober 2012 Er det noen som i det hele tatt vurderer The Game som annet enn lett underholdning og ren skjønnlitteratur? Ja. Og det er derfor dette har blitt en million- eller milliardindustri. Om det er en bra eller dårlig ting, skal ikke jeg kommentere.
Chloe- Skrevet 29. oktober 2012 #56 Skrevet 29. oktober 2012 Før/etter bilde av Neill Strauss, forfatteren av The Game. Hvorfor? 1
Gjest Bandit Skrevet 29. oktober 2012 #57 Skrevet 29. oktober 2012 Men hva er en profesjonell coach? Mange av datingcoachene er profesjonelle, de lever av dette! Mener du en som har gått på sånn 1-årig sertifisert coaching kurs i regi av norske psykologer? Du tror de har mer å fare med enn folk som har overvunnet sinne egne shortcomings og perfeksjonert dating og sosiale relasjoner over 10-15 år. Jaja! deg om det! Det er selvsagt forskjell på coacher også, men de mest seriøse har gått langt mer enn 1 år, og det vet du. Det sier seg selv at selvtilliten til en mann sitter i han selv og ikke damene han omringer seg med. Slik disse pua'ene gjerne vil du skal tro. 2
Nettinettet Skrevet 29. oktober 2012 #59 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Fikk denne på mail nå fra en av disse nettsidene jrg abonnerer på mail fra for å se hva de driver med: http://www.puatraining.com/blog/how-to-have-sex-with-a-girl-without-last-minute-resistance?utm_source=pua&utm_medium=email&utm_ campaign=puatmainsequence&utm_content=How+To+Get+Her+Into+Your+Bed...+%28New+Video%29 Blir flau jeg altså.. ikke akkuratt revlusjonerende tips han kommer med og som noen sa lengre opp, alle kan klare det bare dama er villig nok. Endret 29. oktober 2012 av Nettinettet 1
Chloe- Skrevet 29. oktober 2012 #60 Skrevet 29. oktober 2012 Hvorfor hva? Hvorfor gjorde han denne "makeoveren"? For å bevise at triksene fungerer uansett utseende? Har ikke lest boka dere referer til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå