Gå til innhold

Oliven olje er da ikke vin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går skulle jeg ha olivenolje. Så at de hadde en del forskjellige, alle ganske dyre, gjerne fra 50 kroner, tror en kostet 80 eller noe så så jeg den dyreste, 100 kroner kostet den.

Hvorfor er olivenolje så dyrt? Synes nesten det minner meg om en dyr vin. Flaskene ser jo også noen ganger litt stilig ut, akkurat som på vin.

Er olivenolje luksus?

Anonym poster: ef0f1d2d8d13b68247008f0e2c134fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, motorolje koster gjerne opp mot 130 kr literen. :opplyser:

Skrevet

Ikke biler heller, men likevel har de ikke samme pris. Merkelige greier. :sarkasme:

Anonym poster: 22b78acbb54d1f99db510607bf724f9e

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Jeg synes det er mye å hente ved å gå opp litt i pris på olivenoljen, den er mye bedre. På samme måte som at man får en bedre vin om man går litt opp i pris i forhold til de billigste rundt 100-lappen. Men dette er min erfaring, gjerne gjør opp din egen og se om det er verdt det :-)

• Liker 2
Skrevet

100 kroner er ikke dyrt. Jeg bruker gjerne opp mot 300 på en flaske olivenolje.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker opp mot 300 kr på olivenolje, og jeg har den jo lenge, så synes ikke det blir dyrt. En bra olivenolje smaker helt fantastisk.

Skrevet

Olivenolje kan være dyrt, og de kan være billig. Den dyreste er som oftest av meget god kvalitet. Den billigste er laget av de samme olivenene som den gode. Det er bare en forskjell. Når den billigste lages er olivenene presset to ganger tidligere og deretter varmet opp for å skvies ut siste rest. Som på alle andre områder får man ofte det en betaler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...