Gå til innhold

Bruker du lang tid på middagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sånn til vanlig, hvor lang tar det med middagen fra du starter og lage til du er ferdig å spise?

Anonym poster: 865a01320fd8dd65774452beb0014a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20-40min ca til hverdags.

Skrevet

Varierer veldig! Idag hadde jeg noe så enkelt som kjøttkake og brødskive , så det tok vel maks 15 minutt å lage . Kommer an på om jeg lager alt fra bunnen av ell har bare noe jeg varmer opp evt rester .

Skrevet

Noen ganger 10 minutter, andre ganger kan det fort bli 1 time eller til og med 1,5 timer.

Skrevet

10-30 minutter på hverdager. Jeg lager all mat fra bunnen av, og er veldig opptatt av å spise sunt. Masse, masse grønnsaker. Jeg fatter og begriper ikke hva det er folk snakker om når de sier de må spise toromat fordi de ikke har tid til å lage sunn mat...

I helgene lager jeg gjerne mer tidkrevende mat, da kan det gjerne ta 1-2 timer å lage maten.

Anonym poster: cf4952170d4791bea515a57416ceabb5

Gjest gjest17
Skrevet

Til hverdags bruker jeg kanskje rundt 30-60 minutt alt etter som. I helgene går det nok en del lengre tid, men da ofte på grunn av at det blir laget ting hvor man trenger mer tilberedeningtid. Står ikke timevis på kjøkkenet :-)

Skrevet

Jeg bruker veldig lang tid på å spise, men jeg bruker sjeldent mer enn 15 minutter på å lage mat. Jeg _hater_ å lage mat, og jeg gidder ikke stå på kjøkkenet i en time for å lage mat. Her skal det gå så fort som overhode mulig!

Bruker fort en halvtime på å spise maten.

Så 45 minutter da, på matlaging + spise.

Skrevet

Fortest mulig når jeg er hjemme alene i 14 dager. Men kan godt lage mer fancy mat når samboeren er hjemme, hater å lage og spise mat alene.

Skrevet

Alt fra 15 min til 4 timer. Og det er uavhengig av om det er bare meg eller flere til middag. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hverdagene fra en halvtime til en og halvtime . Helgene mange timer , men da pga langkokte/stekte ting og lager ofte stort for og ha i fryseren også.

Skrevet

Alt fra ti minutter til et par timer. Prøver å gjøre det kjapt på hverdager, bruker litt mer tid i helgen.

Laks med grønnsaker gjøres unna på maks 5 minutter, gode høstgryter skal fort godgjøre seg i både 4 og 5 timer før servering, med andre ord typisk helgemat.

:heks:

Gjest blah blah
Skrevet

Varierer veldig, avhengig av hva jeg lager og om man regner fra man startet på middagen og jobber konstant, eller om det er mat som nærmest "lager seg selv"

Jeg kan fint starte på middagen når jeg står opp om morgenen, dersom det er en gryte som helst burde småputre hele dagen, men da lager jeg jo ikke mat hele dagen.

Eller jeg kan bruke 20 minutter om jeg bare kaster sammen noe lettvindt

Skrevet

Bruker vel i snitt en halvtime på å lage maten, spørs hva det er. Lager som regel alt fra bunnen av.

Lager jeg pasta går det jo fort, 8-10 minutter å koke pastaen og så lager jeg saus og tilbehør mens pastaen koker.

I helgene bruker jeg gjerne litt mer tid, men da er det ofte mat som skal stå lenge i ovnen, til heving osv (f.eks foccacia).

Er glad i å lage mat da, spesielt hvis samboeren hjelper meg :-)

Skrevet

10-30 minutter på hverdager. Jeg lager all mat fra bunnen av, og er veldig opptatt av å spise sunt. Masse, masse grønnsaker. Jeg fatter og begriper ikke hva det er folk snakker om når de sier de må spise toromat fordi de ikke har tid til å lage sunn mat...

I helgene lager jeg gjerne mer tidkrevende mat, da kan det gjerne ta 1-2 timer å lage maten.

Anonym poster: cf4952170d4791bea515a57416ceabb5

Og jeg fatter og begriper ikke folk som må påpeke hvor fantastisk flinke de er ved den minste lille anledning.

Anonym poster: e51fb4b7f7b79bc623d3b0c7073abe51

Gjest blah blah
Skrevet

Og jeg fatter og begriper ikke folk som må påpeke hvor fantastisk flinke de er ved den minste lille anledning.

Misunnelig, eller? :fnise:

Når noen spør om hvor lang tid man bruker på middagen, så er det jo litt greit å legge til hvordan man lager maten og hva slags mat man lager.

Er jo litt forskjell på å lage mikromat hver dag og det å lage mat fra bunnen av

Skrevet

Misunnelig, eller? :fnise:

Når noen spør om hvor lang tid man bruker på middagen, så er det jo litt greit å legge til hvordan man lager maten og hva slags mat man lager.

Er jo litt forskjell på å lage mikromat hver dag og det å lage mat fra bunnen av

Ikke i det hele tatt. Lager maten fra bunnen selv, men maser ikke mye om det.

Gjest blah blah
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Lager maten fra bunnen selv, men maser ikke mye om det.

Men nå skrøt jo du på en måte også av det ;)

• Liker 1
Skrevet

Bruker fra 10 - 60 minutter på hverdager og alt fra 1 - 3 timer i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...