Gå til innhold

Skostørrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har det skjedd noe med skostørrelsene i det siste? Vanligvis bruker jeg størrelse 40 eller 41 (kommer litt an på modellen), men når jeg skulle kjøpe sko nå i helgen måtte jeg opp i 42 i mange par...

Andre som har vært borti det?

Anonym poster: bf7f472fc7acaaba0e6038d7f9dc3560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker str 40/41 alt ettersom selv, men må som regel opp i 42 når det kommer til vintersko. Har også lagt merke til at damestr som oftest går opp til 41, men ofte 42 når det er vintersko. Nå vet ikke jeg hva slags sko du kjøpte, kjøper sjelden sko selv, så jeg vet ikke om skoene generelt har blitt mindre.

Men det har også hendt at jeg har måttet kjøpt herreutgaven, fordi dameutgaven ikke passer.... Og endt opp med 42 i stedet for 41. Skulle hatt 41 1/2 :)

Anonym poster: 1fd5ebb78ad163eb62b09eca05c826ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var på shopping, og endte med tre totalt forskjellige modeller. Et par som minner om Uggs (ser ut som Uggs, men er helt klart ikke det da), myke gode vintersko. Et par joggesko, og et par med høye hæler.

Det du sier om vintersko har jeg aldri tenkt på, kanksje det er noe i det? Kan det ha med fôr inni og slikt, tror du?

Anonym poster: bf7f472fc7acaaba0e6038d7f9dc3560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt 36/37, men de siste årene har 36 nesten alltid blitt for stort, minus sko fra H&M - der er 36 veldig små. Jeg finner nesten aldri sko i butikkene lengre, fordi 36 er for stort, og det er lite utvalg i 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var på shopping, og endte med tre totalt forskjellige modeller. Et par som minner om Uggs (ser ut som Uggs, men er helt klart ikke det da), myke gode vintersko. Et par joggesko, og et par med høye hæler.

Det du sier om vintersko har jeg aldri tenkt på, kanksje det er noe i det? Kan det ha med fôr inni og slikt, tror du?

Anonym poster: bf7f472fc7acaaba0e6038d7f9dc3560

Ja, det kan vel ha noe med det å gjøre. De vinterskoene jeg ser på har det i allefall med å være små i størrelsen - i følge de som jobber der.

I år har jeg planer om å kjøpe vintersko på Obs!, virker som de er varmere, mere solide, tåler bedre vann og er ''sklisikre''. Ikke så de så værst ut heller. Så får vi se hvordan str'ene er der ;P

Anonym poster: 1fd5ebb78ad163eb62b09eca05c826ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt 36/37, men de siste årene har 36 nesten alltid blitt for stort, minus sko fra H&M - der er 36 veldig små. Jeg finner nesten aldri sko i butikkene lengre, fordi 36 er for stort, og det er lite utvalg i 35.

Har du sjekket ut heppo og brandos? ( Sko på nettet ).

Anonym poster: 1fd5ebb78ad163eb62b09eca05c826ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...