Gå til innhold

Gravid!


martar

Anbefalte innlegg

En fantastisk overraskelse :hjerte:

Jeg og samboeren bestemte oss for en stund siden å slutte på prevansjon, og når har jeg tatt 2 positive tester. Merket at jeg fikk ENORME pupper, var veldig trøtt og når mensen aldri kom var det på tide å teste. Er ikke så veldig langt på vei, men gleder meg veldig!! :biggrin:

Siden dette er første gang håper jeg på å kunne stille spørsmål til dere som har vært igjennom dette før og kanskje går igjennom det samme som meg, samtidig som jeg har noe å se tilbake på etterhvert som tida går.

JAAAA, JEG ER GRAVID!!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Idag er jeg 6 + 6, og har vondt nederst i magen.. Er ikke sånn KJEMPE vondt, men veldig ubehagelig. Noen som vet hva det kan være? Er redd for det værste, selvfølgelig.. Når jeg var på do når jeg stod opp var det litt mørk utflod på papiret. Vet ikke om jeg burde oppsøke lege? Hjelp! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten! :)

Det er vanlig å ha litt vondt/ubehag, men hvis det skulle bli veldig vondt eller du begynner å blø ville jeg oppsøkt legen. Jeg hadde litt brunlig utflod ganske tidlig i svangerskapet, men gutten sitter nå på gulvet og leker, så det trenger ikke være noe farlig :) Jeg har også hatt to SA, og da blødde jeg mye og hadde veldig vondt. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille spiren i magen din! :jepp:

Og hvis du er veldig bekymret kan du bare ringe legen så får du tatt en sjekk. Ikke noe koselig å gå og være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! :) Fikk ganske panikk i morges, men har roet meg litt nå, og tror egentlig ikke mage "smertene" hadde noe med det å gjøre. Kjenner ihvertfall ikke noe nå lengre :D Tror jeg bare skal bestille legetime nå, så jeg slipper å gå å ha det i bakhodet hele tiden. Kanskje bestille en tidlig ultralyd? Men vet ikke hvor mye det er å "se" så tidlig? Så koselig å ha en liten en som sitter på gulvet å leker :hjerte: Gleder meg til jeg har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i uke 6 og vi så bare en liten klump, men så og hørte et bankende hjerte :) Var veldig betryggende siden jeg hadde blødd litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går mens jeg var på jobb hadde jeg det som best kan forklares som menssmerter, og når jeg gikk på do oppdaget jeg at jeg blødde rødt friskt blod. Når jeg omsider kom meg hjem, ringte jeg legevakten som sa at jeg bare måtte slappe av og ikke tenke på det, og det var ikke så mye de kunne gjøre uansett.. Men idag har det bare blitt verre, nå er det vondt nederst i magen, men det kommer og går, og jeg blør. Siden de ikke virket så veldig ivrige på å undersøke meg på legevakte, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Når det står på som verst må jeg bare konsentrere meg om å puste til det går over. Er grusomt og ikke vite hva som skjer.. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går mens jeg var på jobb hadde jeg det som best kan forklares som menssmerter, og når jeg gikk på do oppdaget jeg at jeg blødde rødt friskt blod. Når jeg omsider kom meg hjem, ringte jeg legevakten som sa at jeg bare måtte slappe av og ikke tenke på det, og det var ikke så mye de kunne gjøre uansett.. Men idag har det bare blitt verre, nå er det vondt nederst i magen, men det kommer og går, og jeg blør. Siden de ikke virket så veldig ivrige på å undersøke meg på legevakte, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Når det står på som verst må jeg bare konsentrere meg om å puste til det går over. Er grusomt og ikke vite hva som skjer.. Noen råd?

Det var ikke noe kjekt å høre:( De kan jo ikke gjøre så mye om det er en sa, men du kan jo prøve å få en tidlig ul? Jeg blødde litt i uke 6 og bestilte da privat. Men hadde ikke smerter da. Blør du vanlig eller "klumper" og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legekontoret ditt og be de om å ta blodprøve av deg for å sjekke hcg-nivået. Du må tilbake og ta ny prøve etter ett par dager da, men da får du i allefall sjekket om hcg-nivået stiger eller synker. Hvis du er heldig henviser kanskje legen deg til gyn for ul, da får du svar med en gang. Legevakten var forresten lite interessert i å undersøke meg også fordi det ikke var noe de kunne gjøre uansett, derfor jeg anbefaler deg å kontakte legekontoret i stede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen nå, og han mente at jeg hadde en SA.. Var "klumper" i blodet, og det bare rant når jeg satte meg på do. Skal på ul nå hos gynekolog. Knakk helt sammen hos legen, og klarte ikke stoppe å grine. Vet jo at det ofte er noe galt når man har en SA, men er alikevell utrolig trist. Blir nok en stund til vi begynner å prøve igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen nå, og han mente at jeg hadde en SA.. Var "klumper" i blodet, og det bare rant når jeg satte meg på do. Skal på ul nå hos gynekolog. Knakk helt sammen hos legen, og klarte ikke stoppe å grine. Vet jo at det ofte er noe galt når man har en SA, men er alikevell utrolig trist. Blir nok en stund til vi begynner å prøve igjen..

Sender deg en klem :klem: Uansett hvor mye folk sier at det er noe gale med fosteret, så er det bare trist! Vi mistet i Mai og trodde jeg ikke ville prøve igjen på en stund og tok det helt med ro, men etter 2 mnd var jeg gravid igjen :) Kan si at det hjalp meg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg store :klemmer: ja, det er ofte noe galt med fosteret ved en SA, men det er en mager trøst. Ta den tiden du trenger, og prøv når dere er klare igjen. Selv sa jeg det samme som deg etter min første SA, men vi fortsatte å prøve og etter 3 mnd var jeg gravid igjen :) det er viktig og ikke stenge følelsene inne, så gråt hvis du må, få det ut. Håper det går bedre med deg: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...