lille_frosk Skrevet 14. februar 2016 #861 Del Skrevet 14. februar 2016 Det blir noen spennende dager (uker?) her inne fremover altså! Jeg lurer på når hun kommer ... Så godt du fikk sove relativt greit i natt, det gjør underverker altså!! Håper morsdagen blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 14. februar 2016 Forfatter #862 Del Skrevet 14. februar 2016 6 timer siden, lille_frosk skrev: Det blir noen spennende dager (uker?) her inne fremover altså! Jeg lurer på når hun kommer ... Så godt du fikk sove relativt greit i natt, det gjør underverker altså!! Håper morsdagen blir fin! Ja, det kommer til å bli veldig spennende Håper bare at hun holder seg der inne i alle fall til jeg er i uke 37, da blir det i alle fall ikke prematurt. Var litt styr i forhold til maten når lillesnupp ble født for tidlig, men er velkommen uansett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 14. februar 2016 Forfatter #863 Del Skrevet 14. februar 2016 Hatt en kjempefin dag så langt i dag. Våknet som alltid tidlig, men fikk lest litt bok og nyheter før kjære våknet. Fikk morsdagsgaven i senga ( ), sto opp og tok en dusj og ordnet meg mens kjære tok seg av morgenstellet til lillesnupp. Spiste en god frokost og resten av formiddagen ble brukt til duplobygging, togbanebygging, hekling og bare kos. Da lillesnupp tok seg en formiddagsdupp gjorde jeg det samme Etter en dupp kledde jeg på meg uteklær og begynte å samle sammen all pappen vi har i vinterhagen. Vi har lagret de store eskene der ettersom vi egentlig må kaste det på returpunktet i nærheten her, men nå har de begynt med at vi kan samle det sammen og legge det utenfor pappcontaineren kvelden før de tømmer. Myye bedre for oss Kjære kom ut etterhvert og hjalp til og etter enda en stund fant lillesnupp ut at hun også skulle ut likevel. Så nå har vi vært ute i nesten to timer i strålende solskinn, spist appelsin på verandaen og møtt noen av naboene på lekeplassen her. Blir veldig bra til våren og sommeren når vi kommer til å møte flere naboer og bli kjent med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 15. februar 2016 Forfatter #864 Del Skrevet 15. februar 2016 Atter en natt med lite søvn. I tillegg til de vanlige gravidplagene på natta har jeg fått vondt i halsen og har en småforkjølet kropp. Så det endte med at jeg sto opp klokka 5 ettersom jeg da ikke hadde sovet siden 4:15. Kjære og Lillesnupp sto opp klokka 7 og jeg og Lillesnupp bare koste oss med frokost og barne-tv frem til hun skulle i barnehagen. Etter jeg hadde levert Lillesnupp dro jeg til byggmax og kjøpte pensel så jeg kunne male dørkarmen og vinduskarmen på soverommet. Ble såå fint da jeg var ferdig med å male Fikk også gått meg en tur i sneglefart i det fine været Deilig å bare rusle med lydbok på øret. Har fått helt dilla på Sønnavindserien. Kanskje for at jeg jobber i samme området som serien handler om, så jeg kjenner igjen stedene. Ellers har jeg gjort minst mulig ettersom formen ikke er 100%. Er sååå spent på om det skjer noe snart. I ettermiddag gikk slimproppen også, men det trenger jo ikke å bety noe. Hos noen starter fødselen samme dag som den går, mens hos andre kan det ta uker før det skjer noe. Men at kroppen forbereder seg på noe er i alle fall helt sikkert Hatt en del harde og lange kynnere i dag, vondt i ryggen og til tider magevondt. Men er godt mulig at jeg leter litt etter tegn på fødsel også Er så sært å tenke på at vi snart har en liten baby i hus igjen. Jeg er virkelig ikke klar for det. Ikke på samme måte som jeg var for noen uker siden. Synes det er litt skummelt selv om vi har vært gjennom det før. Men det blir nok veldig koselig også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 16. februar 2016 #865 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg blir innerst inne litt glad når jeg leser at andre erfarne mødre heller ikke føler seg heelt klare for en baby i hus igjen. Jeg synes også det er litt skummelt nemlig! Så dumt at du sover så dårlig for tiden, det ødelegger jo så mye! Klarer du å sove noe på dagtid? Jeg er ikke noe flink til det selv, men jeg har jo hørt at det er lurt Såå deilig å rusle tur med lydbok på øret, det gjør jeg også! Det er skikkelig koselig, så jeg gleder meg masse til lange trilleturer utover våren og sommeren! Veldig spennende å følge med her inne for tiden altså, høres definitivt ut som store ting er på gang her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #866 Del Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, lille_frosk skrev: Jeg blir innerst inne litt glad når jeg leser at andre erfarne mødre heller ikke føler seg heelt klare for en baby i hus igjen. Jeg synes også det er litt skummelt nemlig! Så dumt at du sover så dårlig for tiden, det ødelegger jo så mye! Klarer du å sove noe på dagtid? Jeg er ikke noe flink til det selv, men jeg har jo hørt at det er lurt Såå deilig å rusle tur med lydbok på øret, det gjør jeg også! Det er skikkelig koselig, så jeg gleder meg masse til lange trilleturer utover våren og sommeren! Veldig spennende å følge med her inne for tiden altså, høres definitivt ut som store ting er på gang her! Da Lillesnupp kom til verden fikk jeg aldri tid til å forberede meg ettersom hun kom en måned før termin. Men nå har jeg gått hjemme en stund og jeg har virkelig fått tid til å kjenne etter og forberede meg. Men jeg tror nok at den største grunnen til at jeg gruer meg, er at nå er Lillesnupp så stor og selvstendig at det er en fryd. Å så kommer det en bitteliten en igjen som trenger all vår oppmerksomhet og hjelp Men det går seg nok til Sover ikke så mye på dagtid heller. Hvis jeg sovner, så våkner jeg etter kort tid og er lys våken. Men nå sover jeg nok ikke så godt om natta pga forkjølelse og at jeg drømmer så sinnsykt mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #867 Del Skrevet 16. februar 2016 Ikke sovet noe godt i natt heller. Vondt i halsen, vondt i hodet og halsbrann, og når jeg først sov i natt, så drømte jeg om fødsel og at både slimproppen og vannet gikk gang på gang Hadde håpet på at jeg kunne sove litt utover morgenen i dag ettersom det var kjære som skulle levere i barnehagen i dag, men han hadde glemt å skru på vekkerklokka, så da rakk han ikke å levere. Så da var det bare å stå opp da. Men det var egentlig like greit å levere, for da fikk jeg tatt ukeshandlingen på vei hjem med det samme. Nå skal jeg få malt ferdig det siste strøket rundt vinduet på soverommet å så er det sofa, avslapning og hekling frem til jeg skal hente Lillesnupp i barnehagen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #868 Del Skrevet 17. februar 2016 I natt sov jeg kjempegodt frem til kl 4 Da måtte jeg opp på do og enda mer av slimproppen kom. Beklager infoen, men det er liksom en del av spenningen i hverdagen min for tiden Sovnet ikke etter at jeg hadde vært på do, så jeg lå og leste frem til kjære sto opp klokka 5.30. Da klokka var 6 sovna jeg selvfølgelig som en stein, og våknet da vekkerklokka ringte kl 7. Da var det bare å komme seg opp og vekke Lillesnupp, spise frokost, se litt barne-tv og komme oss i barnehagen. I dag var det visst ikke noe stas at jeg skulle gå. Vet ikke hva som skjedde, men alt gikk fint helt frem til hun skulle vinke i vinduet. Da plutselig begynte hun å gråte. Fikk ikke ut av henne hva det var, men til slutt ble hun med en av de voksne og fant på noe I dag har jeg ikke store planer. Tenkte jeg skulle begynne å fylle opp fryseren litt med enkel mat som vi kan spise når babyen har kommet. Bake litt også, så vi bare kan ta opp når vi får besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 18. februar 2016 #869 Del Skrevet 18. februar 2016 Det er bare gøy med info Hurra for slimpropp! Nå er du jo faktisk 37 fullgåtte - det er jo helt topp! Har du tippeliste? Jeg tror hun kommer 21.02! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #870 Del Skrevet 19. februar 2016 22 timer siden, lille_frosk skrev: Det er bare gøy med info Hurra for slimpropp! Nå er du jo faktisk 37 fullgåtte - det er jo helt topp! Har du tippeliste? Jeg tror hun kommer 21.02! Tickeren stemmer ikke helt, så jeg er ikke fullgåtte 37 uker før i morgen. Men da kan jo babyen bare komme når hun vil, for da er hun ikke prematur lengre Har ikke Tippeliste, Er jo ikke så mange som er innom her og leser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #871 Del Skrevet 19. februar 2016 For et par dager siden fikk jeg så utrolig mye vann i beina. Kom plutselig og det har vært vondt å gå og det er vanskelig å få på seg sko. Så jeg ringte til jordmor i går for å høre om jeg kunne komme til henne enten i går eller i dag i stedet for på mandag. Fikk beskjed om at jeg kunne komme med en gang slik at vi kunne ta en ordentlig sjekk for å utelukke at det er noe alvorlig. Alt er bra både med meg og babyen bortsett fra at jeg har vann i kroppen. Høyre ankel og legg er 1cm større enn venstre. Det er hovent, vondt å ta på, vondt å gå, vanskelig å få på sko (akkurat som om det ikke er vanskelig nok fra før ) og varmt om kvelden. Jordmor ringte til føden for å diskutere litt med dem, og de sa at hvis det blir verre eller at det blir rødflammete , så skal jeg ta kontakt med legevakta. Men akkurat år så ser det ikke ut til at det er noe farlig. Men hvis det blir rødflammete er de redde for blodpropp. Men det er tydelig at det er en del vann, for jeg har plutselig gått opp 2 1/2 kg på to-tre dager Babyen har det bra. Hun er ca 3100gram og litt over snittet (62%). Så ut som om hun hadde gode bollekinn på ultralyden i går Hun har faktisk festet hodet og jordmor hadde en følelse av at jeg ikke kom til å gå helt til termin ettersom jeg har litt mensmurringer. Men det går sånn opp og ned. Nå har jeg hatt noen fine dager igjen, bortsett fra vann i kroppen, mens andre dager er jeg sikker på at jeg kan føde når som helst Men kan ikke gjøre annet enn å vente, og det er nesten for spennende denne venteperioden. Kjære fikk i går beskjed om at han mest sannsynlig må på et jobbmøte i en annen storby 8.og 9.mars Han kan jo ikke det hvis babyen ikke har kommet. Da kan du være sikker på at fødselen starter med en gang han har satt beina på flyet. Da blir det litt av en logistikk her med å få noen til å passe Lillesnupp + komme seg til føden på en eller annen måte. Men det verste ville ha vært å ikke ha kjære med på fødselen. Men vi får se. Han har satt hardt mot hardt og sagt at hvis han absolutt må, så må de betale alle utlegg for at noen i min familie kan komme hit for å være med, og det var visst jobben hans med på. Men jeg vil jo ikke ha med noen andre på fødselen. Det er litt for privat for min del I dag har jeg fått støvsugd, byttet på sengene og generelt ryddet. Så nå skal jeg slenge beina på bordet, drikke masse vann, hekle og se serier som har stått på opptak God helg til de som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 19. februar 2016 #872 Del Skrevet 19. februar 2016 Oi, så innmari ekkelt med vann i beinet! Det er så mye sprøtt som skjer i en kropp når man er gravid altså, jeg håper det "bare" er vann og ikke noe som utvikler seg! Uff, jeg hadde ikke vært komfortabel med at mannen reiste til en annen by med fly så tett opp mot termin altså ... Skjønner godt at du ikke vil ha noen andre med på fødselen ... Det er hakket for privat for meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. februar 2016 #873 Del Skrevet 19. februar 2016 Ih, det der høres ikke noe okei ut Vann i kroppen kan gjøre veldig vondt, og spesielt når det kommer såpass mye på så kort tid..håper det plutselig forsvinner igjen - og ihvertfall at det ikke er noe blodproppgreier Skjønner godt du ikke har lyst at mannen skal reise..om han må-må, så er det kanskje lurt å få noen til å komme og bo hos deg i mellomtida? Just in case..bor dere langt unna sykehuset? Jeg kunne fint hatt med bestis under fødselen, men ikke mamma Tviler på hun hadde vært særlig til støtte, selv om hun har vært gjennom 5 fødsler selv så tror jeg hun er for redd for meg og babyen til at hun hadde klart å beholde roen om det skulle bli sånn som sist..men bestis? Absolutt et godt alternativ til mannen! Når det er sagt så er mannen definitivt førstevalget her også, så jeg skjønner deg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 20. februar 2016 Forfatter #874 Del Skrevet 20. februar 2016 23 timer siden, lille_frosk skrev: Oi, så innmari ekkelt med vann i beinet! Det er så mye sprøtt som skjer i en kropp når man er gravid altså, jeg håper det "bare" er vann og ikke noe som utvikler seg! Uff, jeg hadde ikke vært komfortabel med at mannen reiste til en annen by med fly så tett opp mot termin altså ... Skjønner godt at du ikke vil ha noen andre med på fødselen ... Det er hakket for privat for meg og Ja, det er ganske fascinerende hva som skjer i kroppen.Denne gangen opplever jeg jo litt andre ting ettersom jeg går lengre enn uke 36. Håper bare at vannet forsvinner fort etter fødsel og at resten av kiloene forsvinner uten at man må jobbe så sinnsykt 23 timer siden, Diddles skrev: Ih, det der høres ikke noe okei ut Vann i kroppen kan gjøre veldig vondt, og spesielt når det kommer såpass mye på så kort tid..håper det plutselig forsvinner igjen - og ihvertfall at det ikke er noe blodproppgreier Skjønner godt du ikke har lyst at mannen skal reise..om han må-må, så er det kanskje lurt å få noen til å komme og bo hos deg i mellomtida? Just in case..bor dere langt unna sykehuset? Jeg kunne fint hatt med bestis under fødselen, men ikke mamma Tviler på hun hadde vært særlig til støtte, selv om hun har vært gjennom 5 fødsler selv så tror jeg hun er for redd for meg og babyen til at hun hadde klart å beholde roen om det skulle bli sånn som sist..men bestis? Absolutt et godt alternativ til mannen! Når det er sagt så er mannen definitivt førstevalget her også, så jeg skjønner deg godt Nei, det er ikke noe behagelig med vann. Det er ganske stivt når jeg våkner om morgenen, men det er ikke blitt noe verre enn i går heldigvis Jeg skjønner ikke helt hvem jeg skal ha med meg på fødselen bortsett fra kjære. Mormor (som jeg har vokst opp hos og er som en mamma for meg) kunne jeg godt ha hatt her med Lillensnupp, men ikke med meg på fødsel. Kunne heller ikke ha tenkt meg å ha med noen av vennene mine. Og det tror jeg har noe med at det er så intimt og personlig og det er et teamwork. Kjære kjenner meg så godt og vet hva jeg vil og ikke vil uten at jeg trenger å si så mye. Og det er virkelig det man trenger i en fødsel. Blir jeg irritert eller skikkelig bitch, så vet han at jeg ikke mener det og tar seg ikke nær av det. Men nå tror jeg ikke at han kommer til å reise da Før vi flytta bodde vi ca 15-20min kjøring til sykehuset, men ca 40 min kjøring i motsatt retning av sykehuset til svigermor (hvor Lillesnupp skal være).Nå bor vi ca 25min kjøring til svigermor og 40min til sykehuset uten rush. I rushen tar det i alle fall 1 time. Men i dag stengte de en av hovedtunnelene i Oslo, så hvor vi skal kjøre og hvor lang tid det tar til sykehuset nå er usikkert. I verste fall så må jeg få sykebil ....................... Selv om man går sykmeldt hjemme i ukedagene, så er det noe eget når det er helg og både kjære og Lillensnupp er hjemme Er deilig å kunne ha rolige morgener, spise sen frokost og bare gjøre det man vil. I dag har vi ikke gjort stort. Ute har det blåst og sluddet Men vi kom oss opp, dekte på til frokost på spisebordet i stua, tente lys og bare koste oss. Lillesnupp var ferdig før oss og lekte med togbanen ved siden av oss mens vi spiste ferdig og bare skravlet. Etterpå ble det Frost ( blitt fast innslag på lørdagene ) mens Lillesnupp koooste seg med dyne, koseklut og smokk i fanget til kjære og jeg heklet. Da Lillesnupp hadde formiddagsluren sin sovnet jeg og kjære også, og det var deilig. Deilig å kunne sove på dagtid med kjære helt inntil seg Da vi sto opp, laget jeg fiskegrateng mens kjære og Lillesnupp tok seg en tur til butikken. VI har store planer om å få bakt kanelsnurrer i morgen og manglet egg og sukker. Når vi har fått bakt kanelsnurrer, har vi både det, hjemmelagde muffins, hjemmelagde wienerbrød og pizzasnurrer i fryseren Så da har vi litt å servere når det kommer besøk i barselperioden. Nå skal resten av kvelden brukes i sofaen med beina på bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. februar 2016 #875 Del Skrevet 21. februar 2016 Åååh, nå fikk jeg sykt lyst på wienerbrød!! DET er godt! Høres ut som dere har hatt en skikkelig koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #876 Del Skrevet 21. februar 2016 58 minutter siden, lille_frosk skrev: Åååh, nå fikk jeg sykt lyst på wienerbrød!! DET er godt! Høres ut som dere har hatt en skikkelig koselig helg JA det er kjempegodt og veldig enkelt å lage. Men fy så usunt Bobler i smør når man steker det i ovnen Har hatt en veldig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #877 Del Skrevet 21. februar 2016 Hatt en fin dag i dag også. Formiddagen ble brukt til sen frokost, sport på tv og puslespill med Lillesnupp. Da Lillesnupp tok formiddagsluren sin sovnet jeg som en stein i senga Etter litt soving, kom vi oss ut i det fine været. Ettersom det snødde så voldsomt i går fant jeg ut at det var bedre å få måkt rundt bilen og av bilen i dag i stedet for i morgen tidlig når jeg skal levere i barnehagen. Fikk også måkt av plattingen i hagen og satt og nøt sola i noen minutter etterpå Kjære og Lillesnupp tok seg en tur på lekeplassen. Da vi kom inn bakte kjære kanelsnurrer og lagde grøt til middag, mens jeg lagde ukesmeny og handleliste for neste uke. Ellers har vi ikke gjort stort. Jeg klarer ikke å gjøre så mye. Det har skjedd noe med kroppen og formen etter at jeg rundet uke 36. Jeg er mye kvalm, får veldig harde kynnere med en gang jeg beveger meg, vann i kroppen og generelt sliten. Til tross for at babyen har festet hodet, så har ikke magen sunket noe, så når hun rører på seg får jeg stikkinger langt der nede og vonde spark i ribbeina. På kveldene kommer det murringer i mage og rygg, men det fører ikke til noe. Så jeg går liksom bare her og venter Syte, syte, syte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #878 Del Skrevet 21. februar 2016 Å sove er oppskrytt. Har ligget i senga og vridd på meg i halvannen time nå. Kjempevarm på beina, babyen er kjempeaktiv (vært det i hele dag) og jeg er rett og slett ikke trøtt. Så da er det bare å stå opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #879 Del Skrevet 22. februar 2016 Kom meg i seng igjen klokka 2.30 og fikk sovet til 6.30. Da var Lillesnupp våken Men det var like greit å bare stå opp da og ha god tid før vi kjørte til barnehagen. Etter jeg hadde levert lillesnupp fikk jeg gjort unna ukeshandlingen. Og om en times tid får jeg besøk av en venninne, så kyllingsalaten skal snart lages og foccaciabrødet står nå til heving Men jeg kan ikke sitte alt for lenge stille kjenner jeg, for hjelpes meg så trøtt jeg er i trynet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #880 Del Skrevet 22. februar 2016 jeg er skikkelig og dårlig form. Tror jo at alt er tegn på at fødselen nærmer seg Men det kan rett og slett bare være at jeg ikke har sovet stort i natt også. Nå i ettermiddag er høyrefoten min svær Men den er ikke rød, vond eller varm, bare litt stiv og full av vann og da tenker jeg at det ikke er noe farlig. Nå skal jeg holde ut et par timer til på sofaen å så finne senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå