Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Vente,vente,vente på blodprøvesvarene. Jordmor er i alle fall overbevist om at vi skal hjem i dag. Hun har skrevet og fylt ut papirer og går bare og tripper og venter på svarene :ler:

Når kjære kommer skal jeg ta meg en dusj og få bort sykehusfølelsen og få på meg noe annet enn joggebukse. Blir deilig å få på sommerkjolen.

Åh.. Det blir fantastisk å ta med lillesnupp hjem :hjerte:

Men det beste med at lillesnupp har kommet til verden, er at jeg føler at jeg har fått enda sterkere følelser for kjære. Jeg merker så sterkt hvor mye han betyr for meg og hvor høyt jeg elsker den mannen :hjerte:

(Han lo godt da jeg et par dager etter fødselen hinta frem om at så fort det lar seg gjøre, så er det bare å varme opp sengehalmen :ler: Bra at den biten/lysten ikke er borte i alle fall )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere kommet dere hjem med nurket nå? <3

Ja, vi kom hjem på søndag. Men vi har vært på sykehuset hver dag etter det forå ta nye blodprøver pga gulsoten. Men prøvene var fine både tirsdag og i går, så da ser det ut til at lillesnupp er kvitt det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dagene får når man har en liten baby gitt. Men vi har fått verdens snilleste baby som spiser, sover, bæsjer og gråter hvis hun ikke får mat fort nok eller har bæsjet. Ellers gråter hun ingen ting :)

Har nå hatt besøk av bestemor i litt over en uke. Hun skal dra igjen på lørdag. Har vært deilig å ha besøk ettersom kjære måtte tilbake på jobb. Han skulle egentlig ha en måned ferie etter velferdspermisjonen, men ettersom hun kom til en måned for tidlig så gikk ikke det. Mormor har avlastet mye og hun har shinet opp hele leiligheten fra tak til vegg. Men skal innrømme at det skal bli deilig å bli år lille familie igjen til helga. Til tross for at det er hyggelig og koselig med besøk, så blir man også sliten når man går oppå hverandre i to uker.

Lillesnupp har lagt på seg veldig godt. Da vi var på kontroll forrige uke hadde hun lagt på seg 100 gram på to dager ( bør legge på seg 200 gram på en uke) og lå fem dager forran skjema! Så trenger ikke å bekymre oss for vekta. Vi har nå latt henne bestemme litt selv når hun vil ha mat i stedet for å kjøre tre timersregimet på mat. Så nå får jeg gjort litt andre ting enn bare å amme henne, gi henne flaske, pumpe og bytte bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at du har tid til å oppdatere :)

Sikker på at jenta deres er nydelig :D

Er kjempespent her, selv om jeg har leenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du har tid til å oppdatere :)

Sikker på at jenta deres er nydelig :D

Er kjempespent her, selv om jeg har leenge igjen :)

Ja, hun er jo det nydeligste som finnes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Lillesnupp har hatt det gående i tre timer i natt! Først ville hun ikke spise, så var hun kjempesulten da jeg begynte å pumpe og til slutt hadde hun så vondt i magen at hun ikke klarte å roe seg. Jeg tok henne først, deretter kjære og til slutt mormor. Lillesnupp roet seg fort hos mormor, så da jeg sto opp en stund etterpå lå lillesnupp og mormor på stua og sov; mormor på sofaen og lillesnupp i vogga :ler:

I dag må jeg få bestilt noen smekker fra nettet. Lillesnupp gulper mye for tiden, så trenger smekker så vi slipper å bytte klær å ofte. Har funnet noen smekker med tre lag hvor det er plast i midten slik at det ikke blir vått gjennom. Tror det blir bra.

I dag får vi besøk av svoger, svigerinne og barna. Kan bli trangt med 5voksne og 4barn i denne leiligheten på 69 kvadrat :ler: men koselig med besøk da :jepp:

Nå skal jeg få i meg litt mat å så sove litt til før vi begynner dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt en ordentlig melkeku :skratte:

Puppen "sprakk" i dag. Ble for mye melk, så da Victoria ammet ble det kliss vått gjennom bh og singlett på den andre siden. Fikk pumpet ut nesten 200ml i sted og det er ikke verst med anke på at det kom knapt 20ml for to dager siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig når melka er på plass :hoppe: Tok 6 uker med meg før jeg kunne slutte med flaske og kun amme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig når melka er på plass :hoppe: Tok 6 uker med meg før jeg kunne slutte med flaske og kun amme!

Håper jeg kan slutte med flaske også snart, har i alle fall nok melk. Problemet er bare at lillesnupp ikke klarer å spise lenge nok fra puppen til at hun blir mett. Men det kommer seg :)

Håper at den hersens gulpinga gir seg snart. For å si det sånn : vaskemaskina går nesten konstant for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tm var og en skikkelig gulpe-unge så jeg skjønner hva du mener.

Tre-fire skift daglig hos megselv var ikke uvanlig i de værste periodene.

Hurra for vaskemaskiner!

:sjenert:

Har en pakke liggende her, men det er vist veldig langt til posten om dagen.

Skal sende den kjapt, jeg lover!

:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Så herlig når melka kommer! :nigo: Her var det MYE til å begynne med, men etter betennelse denne uka må vi jobbe litt for å ha litt mer om natta. Litt lei av spising hver halvtime ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tm var og en skikkelig gulpe-unge så jeg skjønner hva du mener.

Tre-fire skift daglig hos megselv var ikke uvanlig i de værste periodene.

Hurra for vaskemaskiner!

:sjenert:

Har en pakke liggende her, men det er vist veldig langt til posten om dagen.

Skal sende den kjapt, jeg lover!

:pls:

Det har faktisk blitt bedre ift gulpinga. Tror det rett og slett kommer når jeg har brukt ammeskjoldet. Tror hun har fått i seg melka for fort da. Det har i alle fall ikke vært noe særlig til gulp når jeg ikke har brukt det. Ja, bortsett fra i dag tidlig da, men det så nesten mer ut som oppkast.

Gaven ja...hadde helt glemt den jeg :fnise: men da har vi noe å glede oss til :nigo:

Så herlig når melka kommer! :nigo: Her var det MYE til å begynne med, men etter betennelse denne uka må vi jobbe litt for å ha litt mer om natta. Litt lei av spising hver halvtime ;)

Her er nå målet å kutte ut flaska. Og bare i løpet av denne dagen har hun spist annenhver time i motsetning til hver 3.-4. time når hun fikk både pupp og flaske. Men det vi ser er at vi har en mye mer våken baby som ikke er sløv og stappa av mat :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke innom helsestasjonen i morgen for å veie lillesnupp. Men da jeg var ute og gikk en laang tur i dag, så var helsestasjonen på veien. Så da stakk jeg innom i dag for å høre om jeg kunne veie. Men da jeg kom inn hadde de lunsjpause. Gadd ikke å vente for å høre om det var greit, så jeg tok saken i egne hender og veide jeg. Har vært der noen ganger nå, så vet hvordan ting funker både med vekta, hvor mye klær som skal være på og hvor mye man skal trekke fra på bleie o.l.

Var veldig spent på vekta, for jeg synes hun har spist så lite den siste uka. Har tatt puppen, men hun har spist så lite av flaska. Men tror dere ikke hun har gått opp litt over 400gr på 9dager! Så i dag veide hun 3400 gram. Så på fem uker har hun lagt på seg litt over ett kg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy fa... Jeg er så trøtt og sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Klarer ikke å få nok søvn. Har vært ganske så våken og opplagt på dagtid frem til nå, men nå i dag er jeg ganske ødelagt. Holder nesten på å sovne uansett hva jeg gjør. Så det blir nok å sove når lillesnupp har spist neste gang. Og der våknet hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarnstiden kan være litt slitsom ja. :kose:

Du får sove når hun sover når du er sliten :jepp:

Så bra at hun legger på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarnstiden kan være litt slitsom ja. :kose:

Du får sove når hun sover når du er sliten :jepp:

Så bra at hun legger på seg :)

Ja, det er slitsomt til tider ja. Kanskje spesielt nå som jeg prøver å få henne til å ta bare brystet.

I dag har hun hatt vondt i magen stakkar, så ammingen har vært litt slitsom. Men det går seg vel til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre slitsomme dager pga avvenning av flaske. Lillesnupp har ammet ofte og hun har tydelig hatt magevondt når hun har ammet. I tillegg har hun nok vært frustrert ettersom hun ike har fått flaske etter puppen. Så det har vært en del skriking. Men nå tror jeg egentlig ikke at hun har skreket mer enn hva andre spedbarn gjør. Vi har nok bare vært utrolig heldige og bortskjemte med en baby som for det meste har spist og sovet de første ukene. Så når hun nå har begynt å gråte mer fikk vi oss en smekk i tryne. Men i dag har det vært en bra dag :) hun har spist godt og sovet godt. Virker ikke som hun har hatt noe vondt i magen heller, og det tror jeg kommer av at hun nå tar puppen bedre og at vi begynte med minifom mot magevondt.

Så får vi håpe at dagen i morgen blir like bra, for da skal vi til et vennepar på grilling.

I dag har jeg hatt besøk av en kollega og vi har kost oss masse ute på balkongen i streikende sol. Deilig :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...