Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Uffda.. kanskje greit å være forsiktig da ja. :kose:

Ja hun kan jo komme før tiden! :jepp:

Får litt småpanikk når jeg ser på tickeren min.... 54 dager igjen til termin! Det er ikke lenge igjen, og hun kan jo faktisk komme før også :overrasket:

Ja...

Du har gått lengere enn det jeg gjorde da jeg gikk med TM om du holder stand i en dag til...

Banan og jordbærsmoothie, å... jeg har begge deler.

Da vet jeg hva det blir og lage i kveld!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...

Du har gått lengere enn det jeg gjorde da jeg gikk med TM om du holder stand i en dag til...

Banan og jordbærsmoothie, å... jeg har begge deler.

Da vet jeg hva det blir og lage i kveld!

:)

Kom hun så tidlig?!

Håper og tror at lillesnupp holder seg inne noen uker til, til tross for at jeg har mensmurringer og er i dårlig orm for tiden.

Lurer på om der blir smoothie i kveld også. Mer jordbær er kjøpt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spennende å fortelle egentlig. Formen er laber; sover veldig lite, mensmurringer, trøtt, slapp og veldig vondt i ribbeina og nakken. Men det er vel bare å holde ut i noen uker til. Ikke mer enn 4 uker igjen på jobb nå, og det burde gå greit. Tror det blir godt å komme ut i permisjon slik at jeg kan bestemme tempo og dagen litt mer selv. Prøver å slappe av etter jobb, men mye som skal gjøres hjemme også ettersom kjære jobber mye.

Merker jeg får litt panikk over at vekta nå plutselig øker mye på kort tid. Bare på to uker har jeg gått opp to-tre kg :overrasket: men skjønner ikke helt hvor de har lagt seg bortsett fra på magen, for klærne passer. Men kanskje det begynner å komme litt vann i kroppen?

Gått opp 10-11kg til nå, håper virkelig jeg slipper unna med alt for mye og at jeg får det av etter fødselen :sukk:

Tror jeg skal ta meg en dusj snart. Få varmen i meg og prøve å få mykt opp kroppen litt. Blir vel te, pledd og sofa etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik vektøkning er helt normalt mener jeg.

Det er den siste tida av svangerskapet babyene legger raskt på seg.

Så lenge formen din er stabil ville jeg ikke bekymret meg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik vektøkning er helt normalt mener jeg.

Det er den siste tida av svangerskapet babyene legger raskt på seg.

Så lenge formen din er stabil ville jeg ikke bekymret meg.

:klemmer:

Ja, det er kanskje normalt, men har aldri likt å se at tallet på vekta blir større. Det var greit å begynnelsen av svangerskapet da jeg gikk sakte, men sikkert opp. Men, men. Jeg får vel prøve å være så sunn som mulig og bevege meg så mye jeg klarer frem til fødselen.

Nå er det snart jobb og 17.mai-feiring med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det lite, så ikke så mye å skrive om. Merker at det begynner å nærme seg termin med stormskritt, for det skjer mye med kroppen om dagen.

Uheldigvis fikk jeg meg en kink i ryggen på onsdag, så nå er det den jeg sliter litt med :glare: Det gjør heldigvis ikke vondt hele tiden, men det kommer i puljer og da gir det seg ikke før det har gått en time eller to. I natt måtte jeg bare stå opp og legge meg på sofaen med en ispose. Sovnet heldigvis til slutt og fikk sovet noen timer.

Ellers sliter jeg litt med blodtrykksfall, men har en mistanke om at det er pga kinken i ryggen. Får blodtrykksfall når det står på som verst med smerten i ryggen og jeg ikke får satt meg ned; type venter på bussen eller t-banen.

Så det er godt å ha sykmeldingsdag i dag så jeg får tatt meg igjen litt.

På jobben er det sinnsykt mye å gjøre om dagen. Møter hver dag + at jeg må få evaluert ferdig noen planer. I tillegg ble vi nødt til å melde en sak til barnevernet i går, så da ble vi sittende med det hele dagen, noe som gjør at andre ting ble forskyvet til neste uke. Men bekymringsmeldinger må man prioritere uansett.

Nå er det bare litt over to uker igjen på jobben før permisjonen starter :hakeslepp: Skumle dager og uker i vente kjenner jeg :ler: Tenker mye på fødselen; hvordan starter den, hvordan blir den, klarer jeg meg uten smertestillende osv. Men vi skal på svangerskapskurs i morgen og søndag, så da får vi vel en del svar på det vi lurer på. Vi skal på noe som heter Lamazekurs http://www.lamazekurs.no/, så det blir spennende.

Lillesnupp er veldig aktiv om dagen, men det kjennes ut som om hun flytter seg sakte, men sikkert nedover for jeg kjenner mer og mer av henne i nederste del av magen + at det gjør mindre vondt i ribbeina :) Og jeg kan egentlig se på magen at den har sunket litt også, spesielt på morgenene.

Og hikke er noe hun sliter litt med for tiden :fnise: Kjenner hikkingen hennes nedi blæra mi :ler:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamazekurs anbefales på det sterkeste! Både jeg og kjære har lært nye ting og ikke minst veldig mye nyttig. Kurset har mest fokus på pusteteknikker og ulike pusteteknikker i de ulike fødselsfasene. I tillegg er det mye fokus på partners rolle under fødselen. Så ut fra det vi har lært i dag ser ikke fødselen så skummel ut. Klart at det ikke går an å forberede seg på smerten ved fødselen, men hvis man klarer å ha fokuset på at man gjøre en jobb både sammen med partner, baby og den svære, skumle livmormuskelen så har man kommet langt. Tøft blir det helt sikkert, men nå har vi i alle fall lært litt av teknikkene man bør bruke.

Etter kurset stakk vi på A-møbler og kjøpte sakkosekk, for det var så sinnsykt avslappende og deilig å sitte i på kurset. Finner ingen gode sittestillinger i sofaen lengre ettersom lillesnupp fortsatt ligger så høyt oppe og presser på både ribbein og pusteorganer.

På A-møbler har de utrolig mange fine (!) sakkosekker; ulike størrelser og ulike tekstiler. Vi fant faktisk en som står i stil til sofaen vår :ler:

Nå er der å nyte sola på balkongen før det blir reker til middag i kveld :nigo:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og ny kursdsg. Er deilig å våkne til sommer, sol, fuglekvitter og ikke minst snorkingen fra kjære :ler: ble nødt til å finne sofaen utover morgenkvisten gitt. Ingen verdens ting som hjalp mot snorkingen hans i natt.

Nå sies det at jeg faktisk er høygravid! 39 dager igjen til termin :overrasket: nå er det liksom ingen vei tilbake :ler: krysser fingrene for at de siste ukene blir bra og at jeg slipper unna for mye vann i kroppen. Merker at eg har fått litt i anklene og at jeg er hoven i beina på kvelden. Spesielt når det er så varmt ute. Men ellers merker jeg lite. Men kjenner en del som fikk mye vann i kroppen den siste uka. Men det går heldigvis over når babyen er ute.

Nå er det snart frokost før vi skal avgårde på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ var det deilig med en sykmeldingsdag. Har det i dag i stedet for i morgen for å få dagene med møter o.l til å gå opp på jobb. Men kjente at jeg virkelig trengte denne dagen på å være hjemme, for på jobben går det i ett nå. Skjønner ikke at det allerede er torsdag! Hvor har denne uka blitt av?

På jobben har det vært møte etter møte + skriving av rapporter o.l Blir litt roligere neste uke heldigvis.

De siste to dagene har jeg ikke vært i noe særlig form på ettermiddagene og kvelden. Hatt mye mensmurringer og generelt dårlig form. Så kroppen er vel i ferd med å forberede seg på at den lille skal ut om noen uker.

Var hos jordmor på tirsdag, og alt så bra ut. Lillesnupp har begynt å feste hodet, og det kjennes godt at hun ligger og beveger seg der nede :ler: Jordmor mente det var en lang og smal baby inni magen ettersom hodet ligger helt nede og rompa helt oppunder ribbeina enda. Blir spennende å se hva som kommer ut til slutt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg vært med på denne uka? Fatter ikke at det allerede er lørdag, uka har jo flydd avgårde.

Nå er vi hjemme hos svigermor og nyter livet. Deilig å ha en stor høge å boltre seg på når det er fint vær i stedet for å koke på den lille balkongen vi har. Blir vel grilling utover kvelden og ellers bare kos. Jeg og kjøre skal gå oss en liten tur nå. Bevege på skrotten mens man kan ;)

Neste helg skal jeg og kjære på hotell og spa. Skal ikke lengre enn i samme by, men det er luksus å bare ta en helg på hotell vi to sammen, med spa og god mat.

Så da blir det tre timer med gravidspa på meg og en time massasje på kjære :nigo::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høygravid med en baby som er veldig aktiv i magen + å være forkjølet = ikke en god kombo. Håper ikke forkjølelsen blir så mye værre enn den er nå, da blir det slitsomt å være på jobb den siste uka. Å så må jeg jo bli frisk til helga :nigo:

Så nå er fokuset å komme seg gjennom jobb og å slappe av når jeg kommer hjem. Da blir jeg nok frisk i en fei :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: har jeg skjønt det riktig? Har du blitt mamma nå? :rodmer:

Ja, lillesnupp kom til verden i går :-) hun trodde det var mye bedre utenfor magen enn inni. Og hva gjør hun når hun kommer ut?! Bare sover. Mat og pupp er bare oppskrytt :ler: her er det soving mi å titte rundt som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...