AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Hvorfor er det sånn at kvinner klager på at menn ikke legger dosete ned, men at menn ikke klager på at de ikke lar det stå opp? Hvorfor er det sånn at kvinnerk lager på at menn kun er ute etter en ting, men at menn ikke klager på at kvinner er ute etter alt? Dette er fundamentet i vårt feministiske samfunn. Menn som ikke bryr seg og kvinner som lager en sak av at menn ikke tenker akkurat som dem. Hvordan skal vi få til likestilling med dette? Anonym poster: 852dfd7e57953f316606ed159a8564e2 2
Andreas8 Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Siden når ble dosete en kjernesak innen feminismen? Endret 28. oktober 2012 av Andreas8 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Siden når ble dosete en kjenesak innen feminismen? Du klarer ikke å lese gjennom metaforene? Det handler om at feminismen har adressert kvinneproblemer og ignorert menn sine. Og at samfunnet fortsatt kun bbryr seg om kvinneproblemer, selv om kvinner er helt likestilte me menn per lov, selv om noen familierettsaker går i favør kvinner. I blant når jeg ser menn lurer jeg virkelig på om vi er det svakeste kjønn så vanskelig det er å få dere til å se deres egen undertrykking. Anonym poster: 852dfd7e57953f316606ed159a8564e2 2
Niennas Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Kjære TS. Er du ny på KG? Hvis du hadde vært her en liten stund, så hadde du sett at "menn klager over at kvinner er ute etter alt". Veldig mange menn faktisk, hvis du tenker over hvor få menn som er medlemmer her i forhold til kvinner. Just my 2 cents. 2
Gjest BM2 Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 LItt veike tema der TS. Hva med at i alle år har feministene klagd på at menn får fordelerinnen utdannelse og karriere, mens det nå er slik at flere kvinner en menn tar høyere utdanelse og kvinner kvoteres inn i styrer, så klager ENNÅ kvinenr på at menn får alle fordeler? Sorry, men det glasstaket feminsitene gnåler om finnes ikke, det er bare det at kvinenr ikke gidder å yte det som kreves for å komme seg til topps. I stede syter de og venter på å bli kvotert inn til millionlønn. 1
Gjest norah Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 LItt veike tema der TS. Hva med at i alle år har feministene klagd på at menn får fordelerinnen utdannelse og karriere, mens det nå er slik at flere kvinner en menn tar høyere utdanelse og kvinner kvoteres inn i styrer, så klager ENNÅ kvinenr på at menn får alle fordeler? Sorry, men det glasstaket feminsitene gnåler om finnes ikke, det er bare det at kvinenr ikke gidder å yte det som kreves for å komme seg til topps. I stede syter de og venter på å bli kvotert inn til millionlønn. Bare generelt: Er det noen som har kilder som tilsier at kvinner blir kvotert inn i toppstillinger, eller andre stillinger for den saks skyld? Dette er et argument jeg ofte ser, spesielt når det gjeldet stillinger som krever faglig innsikt og tyngde. Du tenker ikke muligens kan være slik at noen fortsatt ikke ser kvinner som likeverdige når man antar de ikke klarer få den type stillinger på bakgrunn av faglig kompetanse og dyktighet? Men gang på gang slenger ut at de blir kvotert? Eksempelvis? 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Menn bæsjer vel ikke med dosetet oppe? Uansett er det mye mer renslig å lukke lokket når man trekker ned, eller vil ha du dovann på tannbørsten kanskje? Anonym poster: e3ff1804ea14fee151c6c89da164933b 1
Gjest Thai clinch Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Bare generelt: Er det noen som har kilder som tilsier at kvinner blir kvotert inn i toppstillinger, eller andre stillinger for den saks skyld? Dette er et argument jeg ofte ser, spesielt når det gjeldet stillinger som krever faglig innsikt og tyngde. Du tenker ikke muligens kan være slik at noen fortsatt ikke ser kvinner som likeverdige når man antar de ikke klarer få den type stillinger på bakgrunn av faglig kompetanse og dyktighet? Men gang på gang slenger ut at de blir kvotert? Eksempelvis? Vel, det sies at menn har uformelt kvotert inn menn i stillinger som bakgrunn for å formelt kvotere inn kvinner.
Gjest norah Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Vel, det sies at menn har uformelt kvotert inn menn i stillinger som bakgrunn for å formelt kvotere inn kvinner. Den tror jeg du må ta om igjen, for den skjønte jeg faktisk ikke. Hvem sier det("det sies") - og hva gjør de av hvilken årsak? 1
Gjest Darthoven Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 Menn bæsjer vel ikke med dosetet oppe? Uansett er det mye mer renslig å lukke lokket når man trekker ned, eller vil ha du dovann på tannbørsten kanskje? Anonym poster: e3ff1804ea14fee151c6c89da164933b Uansett hvordan jeg vrir og vender på denne påstanden, så får jeg det ikke til og gi noen mening.. Jeg tror du blander VASKEN med DOEN. Dette er noe du burde google, for å være på den sikre siden.
Gjest Thai clinch Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Den tror jeg du må ta om igjen, for den skjønte jeg faktisk ikke. Hvem sier det("det sies") - og hva gjør de av hvilken årsak? Ofte i diskusjon angående kvotering av kvinner sies det (hvis du ikke har lagt merke til det, synes jeg det er merkelig) at menn kvoterer inn menn i stillinger. Derfor er det både riktig og naturlig at vi skal kvotere inn kvinner i enkelte stillinger, som for eksempel dette med 40% kvinneandel i styrene. Endret 28. oktober 2012 av Thai clinch
Gjest norah Skrevet 28. oktober 2012 #12 Skrevet 28. oktober 2012 Ofte i diskusjon angående kvotering av kvinner sies det (hvis du ikke har lagt merke til det, synes jeg det er merkelig) at menn kvoterer inn menn i stillinger. Derfor er det både riktig og naturlig at vi skal kvotere inn kvinner i enkelte stillinger, som for eksempel dette med 40% kvinneandel i styrene. Jo, ok - men jeg tror du bruker ordet "kvotere" inn feil. Det er riktig at de fleste har en tendens til å velge ansatte i både leder og teamsammenheng utfra hvem som likner mest på dem selv(utdannelse, kjønn osv) fremfor kompatibilitet eksempelvis. Poenget mitt til BM2 var mer at kvinner ikke mangler hverken kompetanse eller kunnskap til å være i arbeidslivet i utfordrende stillinger - noe jeg synes han fikk det til å høres ut som. 1
Gjest Thai clinch Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 Jo, ok - men jeg tror du bruker ordet "kvotere" inn feil. Det er riktig at de fleste har en tendens til å velge ansatte i både leder og teamsammenheng utfra hvem som likner mest på dem selv(utdannelse, kjønn osv) fremfor kompatibilitet eksempelvis. Poenget mitt til BM2 var mer at kvinner ikke mangler hverken kompetanse eller kunnskap til å være i arbeidslivet i utfordrende stillinger - noe jeg synes han fikk det til å høres ut som. Enig, i det meste... Men er ikke enig at menn (i allefall de siste 15 årene) har valgt/"kvotert" inn menn på bakgrunn av kjønn. Noe man faktisk er pålagt til å gjøre i ASA-styrer, 40% SKAL være kvinner.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #14 Skrevet 28. oktober 2012 Uansett hvordan jeg vrir og vender på denne påstanden, så får jeg det ikke til og gi noen mening.. Jeg tror du blander VASKEN med DOEN. Dette er noe du burde google, for å være på den sikre siden. Nei, jeg vet da forskjellen på VASK og DO. Hvis man står ved siden av do når man trekker opp, så er det ofte man kan kjenne små dråper som spruter opp fra do. Disse dråpene sprer seg i luften på badet, og kan dermed lande på tannbørsten Anonym poster: e3ff1804ea14fee151c6c89da164933b
Yme Skrevet 28. oktober 2012 #15 Skrevet 28. oktober 2012 Hvorfor er det sånn at kvinner klager på at menn ikke legger dosete ned, men at menn ikke klager på at de ikke lar det stå opp? Jeg er veldig glad for at du tar opp akkurat den problemstillingen der, for den er utrolig viktig i kjønnsdebatten, og har ALT med feminisme å gjøre... Har du hørt om chemtrails, min gode mann? Det er de lange stripene som følger fly noen ganger. Mange sier at det er kondens, men jeg veit at det er kjemikalier som feminaziene slepper ut over hele verden, for at vi menn skal bli alt for slappe til å tørre å si ifra at dosetet ikke er satt opp, De starter i det små, og jobber seg opp helt til de har tatt over verden. Hvorfor er det sånn at kvinner klager på at menn kun er ute etter en ting, men at menn ikke klager på at kvinner er ute etter alt? Helt enig! Hvorfor kan noen finne på å klage over at en person utgir seg for å være flott kjærestemateriale, når han/hun egentlig bare er ute etter sex? Hadde jeg vært ute etter et forhold, og en dame hadde oppført seg som verdens nydeligste jente fram til vi hadde sex, og hu aldri snakka med meg igjen etter det, hadde jeg verken følt meg såra, eller klagd på det, for det er jo totalt rimelig og oppegående oppførsel fra hennes side! Og, vi burde jo faktisk klage litt mer over at det finnes jenter som vil ha alt. og blir så glad i oss at de vil bruke livet sitt på å gi oss et velstelt hjem, med barn, og varme måltider. Tenk at de vil det!? Drittsekker!! Dette er fundamentet i vårt feministiske samfunn. Menn som ikke bryr seg og kvinner som lager en sak av at menn ikke tenker akkurat som dem. Absolutt veldig sant... Samfunnet er omtrent styrt av damer, og menn blir rett og slett tråkket ned og latterliggjort. Jeg kan ikke gå 100 meter ut av døra, uten å se en plakat av en halvnaken mann, og jeg kan ikke åpne et eneste blad uten at et par silikonifiserte mannebryst stikker meg i øyet, til og med i blader som er lagd for oss menn! Hvordan skal vi få til likestilling med dette? Anonym poster: 852dfd7e57953f316606ed159a8564e2 Med alle doringene som ligger nede, og alle mennene som ikke får utnytta hyggelige jenter for å få seg fitta, forstår jeg rett og slett ikke hvordan vi noen gang kommer til å oppnå likestilling. Jeg ser rett og slett ikke noe håp for verden. 3
Gjest gnækvåg Skrevet 28. oktober 2012 #16 Skrevet 28. oktober 2012 I stede syter de og venter på å bli kvotert inn til millionlønn. Yep, feminister = 'penger, status og makt takk!' samtidig som de ignorerer:
Gjest Lille-pus Skrevet 28. oktober 2012 #17 Skrevet 28. oktober 2012 Det berømte glasstaket eksisterer. Det bygges i styrerommene og i golfklubbene hvor menn med lik utdannelse fra samme utdanningsinstitusjon er enige om at de må ha noen av samme kategori som dem selv i de ledige stillingen Kun for info. 1
Gjest gnækvåg Skrevet 28. oktober 2012 #18 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det berømte glasstaket eksisterer. Det bygges i styrerommene og i golfklubbene hvor menn med lik utdannelse fra samme utdanningsinstitusjon er enige om at de må ha noen av samme kategori som dem selv i de ledige stillingen Kun for info. Når det kommer til nepotisme + evt utestenging vil jeg påstå kvinner er verst Vas Kallas (hanzel und gretyl) får ihvertfall det hun fortjener. \m/ Endret 28. oktober 2012 av Vanemagi
Gjest Thai clinch Skrevet 28. oktober 2012 #19 Skrevet 28. oktober 2012 Det berømte glasstaket eksisterer. Det bygges i styrerommene og i golfklubbene hvor menn med lik utdannelse fra samme utdanningsinstitusjon er enige om at de må ha noen av samme kategori som dem selv i de ledige stillingen Kun for info. Mener du at det finnes undersøkelser som viser at folk i styrerommene heller velger dårligere folk for bedriften enn å velge de som er ulik seg selv i utdannelse og kjønn?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #20 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg venter på at enkelte brukere skal begynne å klage over at det ikke kvoteres inn nok mannlige moderatorer på dette forumet. Anonym poster: 62695b0671002f8e65d8eae33e8bf1af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå