Gjest Aa Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg er nyforelsket og fikk i dag brev i posten at jeg har klamydia. Jeg gruer meg i hel til å fortelle det til min kjære som kommer på besøk i morgen:( Jeg aner ikke hvor lenge jeg har hatt det, enten har jeg fått det fra han. Det er ca 3 uker siden vi hadde sex første gang. Nå har han vært på reise i en uke og vi kommer til å slite med å holde oss. Slik jeg skjønner det skal man ikke ha sex før 7 dager etter endt antibjotikakur, men skulle jo tro at man kan ha sex med bruk av kondom. Noen som vet? Jeg er livredd for at jeg kan ha hatt dette siden i sommer og tanken på at det da kan gjøre meg steril. Er det stor fare for at jeg kan bli det om jeg har hatt det i over 3 mnd?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Går nok helt fint. Jeg har også hatt klamydia. Jeg kunne ha sex med kondom, og det gikk helt fint å fortelle partner det. Bare legg til at det er utrolig lett å få, og ikke unormalt. Langt over halvparten av kvinner får det en eller annen gang i livet. Lykke til! (: Anonym poster: 693d28f6f566ea7c075133a7908870ba
Gjest Ts Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Tusen takk for beroligende ord. Jeg vet at dette er vanlig og jeg fikk det av en eks av meg når jeg var 18, nå er jeg 33. Jeg frykter at jeg kan ha gått lenge med det, men mår jeg tenker meg om var det i høst jeg merket "symtomene" og det står at dersom man får symtomer kommer de ganske kjappt etter man er blitt smittet. Jeg har hatt symtomer som har komt å gått, men jeg er vant til at syklusen min er litt i bølgedager og jeg får lett uiv. Jeg kommer nok til å drepe sexlysten hans i kveld hehe, men siden vi ikke har begynnt på kur så er det nok trygt å ha sex med kondom i kveld? Jeg vuderer vente med å fortelle det til han i morgen. Har ikke lyst å ødelegge kvelden siden det er over en uke siden sist vi såg hverandre. Vi må uansett bruke kondom en stund pga jeg skal begynne med nye p-piller som jeg ikke skal starte med før et par uker. Jeg har lest på nettet at partneren til den som er smittet får kur uten å teste seg. Kan det være at legen har skrevet ut resept med tabl til oss begge? Eventuelt kan jeg kanskje ringe legekontoret i morgen og be legen sende inn en ny elektronisk resept til apoteket? Vi bør jo starte på kuren samtidig. Off det er ikke noe kjekt å starte et forhold på denne måten. Jeg er også en dame som knappt har sex når jeg er singel. Ikke en som skifter ofte sexpartner og har knappt hatt sex de siste 2 årene!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Tror det kan være greit å fortelle det, så du er sikker på at han ikke blir sint og det blir masse drama fordi du ventet med å fortelle det. Kanskje han da føler seg lurt. Min lege utskrev tabletter både til meg og partner, så det kan være at din lege også har gjort det. (: men sex med kondom er uansett helt greit å ha. forhåpentligvis så vil ikke partneren din plages noe særlig med det. Bare forklar situasjonen og hvor du ble smittet fra, så skal det nok gå greit. Om du er redd for at du kan ha fått kroniske følger av å være smittet lenge, så er det bare å sjekke det. For å få det ut av verden. Tror det skal mye til før du blir steril. (: Anonym poster: 693d28f6f566ea7c075133a7908870ba
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Takk for svar. Somsagt det kan være han som har blitt smittet, men jeg må bare snakke med han om det. Begge har jo ansvar for å beskytte seg. Det er derfor jeg tok testen nå. Pleier alltid gjøre det når jeg møter en ny mann! Håper virkelig han slipper få symtomer. Er bare til å få det overstått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå