Gå til innhold

Reise til Paris i desember.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst til å ta en tur med kjæresten, men har ikke reist så mye før, så er usikker.

- Hvordan er prisene der, i forbindelse med mat og shopping osv?

- Hvor finner dere de beste prisene for fly og hotel? Vil helst ha hotel inkludert.

- Hvor mye hadde du med, og hvor mange dager var du der? :) Vil gjerne shoppe litt, og spise god mat ute :)

- Har dere et hotel å anbefale?

Vil gjerne høre deres erfaringer. :)

Anonym poster: b8ed97d500bc5efe2be1ca81b22609ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med hotell inkludert?

Paris er ikke spesielt billig.

Skrevet (endret)

På Expedia.com kan du bestille fly og hotell som pakke. Paris er ikke billig, men absolutt verd et besøk.

Endret av ToveM
Skrevet

Jeg vil anbefale å bestille fly og hotel separat.

Paris har godt utbygd T-bane, så det er mange steder å bo der det er både gode priser og grei adkomst inn til sentrum.

Men vær obs på at det er endel områder som ikke er så hyggelige, dvs. greit nok hvis man tar taxi - men lite hyggelig til fots.

Skrevet

Vi sov på relais du pre da vi var i paris. Kjempefint hotell! Men detner kjempedyrt der. Severdighetene er ikke så severdige som en skulle tro.. Eiffeltårnet var vel det mest interessante men veldig mye kø der. Anbefaler deg å finne et annet alternativ, dersom du vil spare penger :) Roma eller Edinburgh er veldig flotte steder. Spesielt Roma, døgnåpne restauranter og masse bra og billig shopping. Var der i desember i fjor faktisk og det var masse julesang i gatene. Superkoselig! I tillegg så var det 20 grader på dagen, så deilig iforhold til norge :) men hvis du skal til paris er det kun mat fram til 23.00, eller så er mcdonalda åpen til 0200. Så hvis dere skal på et utested ellerno så husk det, for den smellen gikk vi på. Er dessuten veldig vanskelig å komme inn på utestedene, slips og kjole er must !! :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg mente å bestille hotel og fly sammen, men siden Dolce sier det er bedre å bestille separert så stoler jeg heller på det. :) Roma hørtes ikke dumt ut, kanskje det heller hadde vært en bedre plass å reise i forhold til mat og shopping osv. Gøy å høre din oplevelse alexaa!

Takk for alle som svarte meg. :)

Anonym poster: b8ed97d500bc5efe2be1ca81b22609ec

Skrevet

Det finnes da koselige barer i Paris man kan gå på uten slips.

Og jeg bodde der et halvt år uten å oppleve det som et problem at jeg ikke fikk gå på restaurant etter kl. 23.

Roma er koselig, men ville aldri dratt der for shopping.

Skrevet

Hvorfor ikke shoppe i roma? Siden du bodde i paris var det nok lettere for deg å finne ting enn for noen som kun er der et par dager. Men jeg ble hvertfall veldig skuffa over paris. Vi hadde jo en fin tur, men det ble dyrt når en omelett koster 10-12 euro.. Mens i roma kan du få en pizza på deling til 8 euro :) eller pastaretter for 5-8 euro. I tillegg var det et sted man fikk calzone til 3 euro. Paris er vakkert, men det er blitt en veldig stor by. Mye rart der, og veldig mye forsøpling. Men kan jo hende vi var på feil steder.

Skrevet

Slapp av, jeg anbefaler da heller ikke Paris for shopping. Handlet antakeligvis mer min første uke i England enn et halvt år i Paris.

Personlig ville jeg dratt helt andre steder for en kjærestetur, men hvis TS ikke har reist så mye er steder som Paris greit å begynne med.

Skrevet

Det er som regel billigere å bestille separat, men så at Startour hadde tilbud på 2300,- eller noe med fly og hotell i to netter.

Jeg har ikke noe vanskeligheter med å shoppe i Paris, og det er utrolig mange bra vintagebutikker. Kjedebutikker og designerbutikker finner du langs hele Champs Elysee, selv om det ikke er det mest spennende stedet så kan det være praktisk/lettvint i starten. Men best i Europa er det ikke.

Masse turistrestauranter i Latinerkvartalet, med typisk tre retter for 15-20 euro. Men nok engang, det finnes masse bra, avslappede og relativt billige restauranter.

Sist jeg var i Roma var det dyrere enn i Paris. Men Roma er også veldig fint, hver sin sjarm. Paris kalles ikke romantikkens by uten grunn.

Anonym poster: fd8080a664d6fe08e743da04217faaed

Skrevet

Både Paris og Roma er kjempefine turer, så ikke vær redd for å velge feil. Jeg tror du kommer til å ha en veldig fin tur uansett hva du går for.

I Paris vil jeg anbefale en tur til Mont Martre (http://www.aparisguide.com/montmartre/index.html), se Eiffeltårnet, Notre Dame, kirkegårdene, Louvre, Champs Elysees og kanskje en tur til Disneyland. Jeg var der en uke da jeg var 15, og dro en dag for å se slottet i Versailles (http://no.wikipedia.org/wiki/Slottet_i_Versailles). Utrolig vakkert! Ellers er det bare å gå rundt, nyte byen, sette seg på en kafe, ta et glass vin og slappe av. Mange fine butikker også.

Roma har jo også masse å by på. Vatikanet, Colosseum, Peterskirken osv.

Om jeg kan komme med enda et forslag, vil jeg anbefale Firenze. Var der for andre gang i sommer, med kjæresten min, og det var kjempefint! Masse å se, handle, god mat, god stemning. Dit ville nok jeg dratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...