AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Hei, jeg lurer på om det finnes andre muligheter enn å gå gjennom fastlegen for å snakke med en psykolog/psykiater, for jeg trenger hjelp NÅ. Om jeg må vente til mandag for å bestille time hos legen, for å så vente opp til en uke eller to før jeg får time, for å så henvises, og så vente i 2-3 måneder, er det alt for lang tid. Og jeg vet ikke hva jeg selv kommer til å gjøre innen den tid.. for jeg er helt på bunnen nå, klarer ikke mer :'( Anonym poster: d466abfa9ecbae033f7f4ab3dfa55025
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 legevakten Anonym poster: ad7def81738946db2b74ec56e4e51b4e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har lagt meg inn på psykiatrisk instutisjon i en natt, fordi jeg ble lei av å vente. Jeg løy til legen å sa jeg var skadelig for andre, og ble kastet ut av psykiatiren neste dag fordi jeg var for frisk. Men grunnen til at jeg gjorde dette var for å få psykolog raskere, og det fikk jeg :D Det tok 2 dager;) ANBEFALES! Og det er en erfaring å ha vært på slikt hjem. HAHA! Angrer ikke i det hele tatt. Anonym poster: 5aa27b7ef42548215e03d03e78d4771e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg hadde ikke nett tidligere, så fikk ikke sett svarene før nåå.. Men jeg har greid å roe meg ned litt, men vurderer å ringe til legevakten i morgen.. Men må jeg ikke fortsatt vente leenge før jeg får time hos en psykolog eller noe? Dessuten så har jeg ikke penger i det hele tatt nå ( har ikke råd ( AB over meg, haha hørtes jo egentlig ganske smart ut. Men jeg vet ikke om noen instutisjoner.. Anonym poster: d466abfa9ecbae033f7f4ab3dfa55025
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg lurer også på om hva jeg skal si når jeg ringer? skal jeg ringe hit? http://www.legevakten.oslo.kommune.no/akutt_legehjelp_i_oslo/legevakten_i_storg_40/psykiatrisk_legevakt/ TS Anonym poster: d466abfa9ecbae033f7f4ab3dfa55025
Alfie Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 du ber om å komme inn til en samtale hos en lege, og fortell litt om hva det er så de vil hjelpe deg. be om hjelp til å få kontakt med psykriatrisk akutt team (eller noe i den duren) men du får nok ikke hjelp før mandag. det du kan gjøre er også å be om å bli lagt innpå døgnposten ved DPS i nærheten av deg. når du snakker med akutt teamet eller eller fastlegen. der er det alltid noen å snakke med om du trenger det og det er frivillig innleggelse, dere avtaler ca hvor langt opphold du skal ha, vet det har hjulpet mange. men du må insistere på at det haster og at du trenger hjelp. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå