Gå til innhold

Vorter på kuken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har vorter på ballene og kuken, må dette være kjønnsvorter eller kan det være "vanlige" vorter?

Anonym poster: a3d88274f8d22ada471c3f5de27864ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert kjønnsvorter. Det er en veldig vanlig ting og ha, for både gutter og jenter! Mer vanligt enn folk trur.

Anonym poster: a3243a7c9cb5969dc66ba6eb50da7aa9

• Liker 1
Skrevet

Talgkjertler (mer eller mindre synlige) har vi alle, men blir de tilstoppede kan de bli så store at de må opereres vekk. Dette er uansett ikke smittsomt. Her er et eksempel på talgkjertler: https://www.onlinelege.no/media/56/penis_fordyce_300x300.jpg

Her er et eksempel på kjønnsvorter: http://www.dermatologi.no/hudsykdommer/Kj%C3%B8nnsvorter%20%283%29.jpg

Det kan være andre ting, men lettere å gjette om du beskriver hvordan det ser ut først :)

Gjest HunterLady
Skrevet

Talgkjertler (mer eller mindre synlige) har vi alle, men blir de tilstoppede kan de bli så store at de må opereres vekk. Dette er uansett ikke smittsomt. Her er et eksempel på talgkjertler: https://www.onlinele...yce_300x300.jpg

Her er et eksempel på kjønnsvorter: http://www.dermatolo...svorter (3).jpg

Det kan være andre ting, men lettere å gjette om du beskriver hvordan det ser ut først :)

Usj og fysj!!!!

Du kunne ikke funnet noen vakrere vorter?? :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ligner dessverre mest på det siste bildet!:/ noen som vet hvor sannsynlig det er for at jeg er smittet?

Skrevet

Ligner dessverre mest på det siste bildet!:/ noen som vet hvor sannsynlig det er for at jeg er smittet?

Ikke for å skremme deg, men jeg tror det er ganske sannsynlig....

Anonym poster: d12ae542d4c4aec3ac3aa5b3d9168d1a

Gjest HunterLady
Skrevet

Det er veldig sannsynlig. Sannsynligheten for å bli smittet er størst under utbrudd, noe han har dersom vortene er synlige.

HPV (Humant papilloma virus) er noe en har hele livet dersom en blir smittet. Det betyr ikke at en konstant har vorter, men at en risikerer å få utbrudd noen ganger i løpet av livet. Dette kan føre til ubehag som kløe og svie, samt at det ikke er særlig estetisk.

Vortene kan fjernes med vortemiddel som fås på resept av lege, og de kan fjernes kirurgisk dersom de er til stor sjenanse eller ikke forsvinner ved hjelp av vortemiddel.

HPV finnes i ulike formater/virustyper. Noen av disse er farlige mtp økt sjanse for utvikling av livmorhalskreft hos kvinnen. Råder deg til å ta deg en tur til gynekolog og forklare situasjonen. Der kan du få testet eventuelle celleforandringer mtp kreftutvikling. Det er ikke normalt å teste for HPV dersom du ikke har synlige utbrudd. Dette er nemlig en ganske kostbar test.

Skrevet (endret)

Usj og fysj!!!!

Du kunne ikke funnet noen vakrere vorter?? :fnise:

Sorry. Kjønnsvorter er sjelden pent å se på :gjeiper:

Her finner du litt informasjon om kjønnsvorter: http://www.nettdokto.../kondylomer.php

Dette kan faktisk smitte selv om man bruker kondom. Viktig at kjæresten din kommer seg til lege så dere kan finne ut om det faktisk er kjønnsvorter, så må dere bare ta det derfra. Jeg vet om ei som ble tilbudt vaksine, forutsatt at hun ikke var smittet (kjæresten hadde kjønnsvorter), men dette var snakk om kostbare prøver, og ikke minst en kostbar vaksine, i tillegg til lang ventetid med avholdenhet fra sex (noen måneder) for å kunne påvise/avkrefte om hun var smittet. Enkelte steder gjør de ikke dette engang - de påviser kun dersom det er snakk om synlige kjønnsvorter.

Endret av Antlers
Gjest Lincoln
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt så har omtrent alle menneske viruset i kroppen, men det er bare et fåtall som får utbrudd. Selv om du ganske sikkert har viruset så er det kun en liten sannsynlighet for at du får utbrudd selv.

Gjest HunterLady
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt så har omtrent alle menneske viruset i kroppen, men det er bare et fåtall som får utbrudd. Selv om du ganske sikkert har viruset så er det kun en liten sannsynlighet for at du får utbrudd selv.

Men utbruddene er ikke farlig, selv om de er plagsomme, så egentlig er denne opplysningen din nokså urelevant. Det farligste med HPV er at det kan øke sjansen for livmorhalskreft. Så dersom man har viruset, så er det viktig å jevnlig kontrollere evt celleforandringer nedentil, utbrudd eller ei!

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Men utbruddene er ikke farlig, selv om de er plagsomme, så egentlig er denne opplysningen din nokså urelevant. Det farligste med HPV er at det kan øke sjansen for livmorhalskreft. Så dersom man har viruset, så er det viktig å jevnlig kontrollere evt celleforandringer nedentil, utbrudd eller ei!

Synes det er ganske relevant å vite at man slipper å få stygge vorter på kjønnsorganet selv om man er smittet jeg.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Synes det er ganske relevant å vite at man slipper å få stygge vorter på kjønnsorganet selv om man er smittet jeg.

Joda, klart er det viktig for noen, men det bør ikke være det viktigste. Vil du se litt guffen ut nedentil eller dø av kreft?

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Joda, klart er det viktig for noen, men det bør ikke være det viktigste. Vil du se litt guffen ut nedentil eller dø av kreft?

Helst ingen av delene. Synes du altså det er irrelevant å vite om du slipper å bli vansiret i lange perioder av livet ditt?

Fantastisk at du er så lite opptatt av ditt utseende. For de fleste er dette meget viktig. Ikke svar, så slipper du å virke dummere enn du er.

Gjest HunterLady
Skrevet

Helst ingen av delene. Synes du altså det er irrelevant å vite om du slipper å bli vansiret i lange perioder av livet ditt?

Fantastisk at du er så lite opptatt av ditt utseende. For de fleste er dette meget viktig. Ikke svar, så slipper du å virke dummere enn du er.

Jeg vet ikke om det er jeg som virker dum her, men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...