Gå til innhold

Er det noen regler for klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen regler for hvordan man går kledd i Norge? Eneste jeg vet er at det er ulovlig å gå naken, og er vel heller ikke akseptert og gå i bikini, i hvertfall ikke på kjøpesenterene.

Men hva om f.eks jeg gikk i en hudfarget tights, eller hva med en hudfarget tight med kunstig liten pelsdott forran underlivet og en hudfarget tynn top med påtegnet nippler? Kunne noen nektet meg det? Jeg hadde jo ikke akkurat vært naken.

Nei, da, jeg skal ikke gjøre det... tror jeg, men bare lurer.

Anonym poster: 493fdc0cbcd102dcfc2a99801861ae6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dafuq did I just read

Ja, jeg vet det er rart spørsmål, men jeg har for vane å lure på rare ting. Og da er KG det beste stede og ta det opp på.

Anonym poster: 001646fd6db0d9e304130ff87ca76eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er ulovlig, men det ville ikke vært lurt om noen gjorde det med mindre de var slike som holdt show i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Finnes det egentlig noen regler for hvordan man går kledd i Norge?

Anonym poster: 493fdc0cbcd102dcfc2a99801861ae6e

Bare de du leser om på kvinneguiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det er noen spesifikke paragrafer rundt klær, men jeg tror det kan regnes som ordensforstyrrelse om du går uanstendig kledd offentlig. Tror likevel det ville vurderes etter skjønn og intensjonen din. Det er forskjell på en spøk som kanskje var litt drøy, og om du var ute etter å provosere, skape uro og støte andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det egentlig noen regler for hvordan man går kledd i Norge? Eneste jeg vet er at det er ulovlig å gå naken, og er vel heller ikke akseptert og gå i bikini, i hvertfall ikke på kjøpesenterene.

Men hva om f.eks jeg gikk i en hudfarget tights, eller hva med en hudfarget tight med kunstig liten pelsdott forran underlivet og en hudfarget tynn top med påtegnet nippler? Kunne noen nektet meg det? Jeg hadde jo ikke akkurat vært naken.

Nei, da, jeg skal ikke gjøre det... tror jeg, men bare lurer.

Anonym poster: 493fdc0cbcd102dcfc2a99801861ae6e

Bare du ikke går sånn så er det greit:

http://www.youtube.com/watch?v=Xg7My5Rvm_0

Anonym poster: 450c6fc8724a26d3392aed67106762a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det egentlig noen regler for hvordan man går kledd i Norge? Eneste jeg vet er at det er ulovlig å gå naken, og er vel heller ikke akseptert og gå i bikini, i hvertfall ikke på kjøpesenterene.

Men hva om f.eks jeg gikk i en hudfarget tights, eller hva med en hudfarget tight med kunstig liten pelsdott forran underlivet og en hudfarget tynn top med påtegnet nippler? Kunne noen nektet meg det? Jeg hadde jo ikke akkurat vært naken.

Nei, da, jeg skal ikke gjøre det... tror jeg, men bare lurer.

Anonym poster: 493fdc0cbcd102dcfc2a99801861ae6e

Nakenhet er i seg selv ikke ulovlig.

Det som er ulovlig er seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd på offentlig sted, i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller i nærvær av eller overfor barn under 16 år. (Straffelovens § 201).

Grensen for hva som oppfattes som krenkende eller uanstendig, er det vanskelig å ha kontroll på. Politiets holdning til nakenhet er derfor et problem. Hvis noen blir observert naken eller noe som ligner, er politiet gjerne på pletten umiddelbart, mens vinnings- og voldforbrytelser får pågå stort sett uforstyrret.

Så en som er naken eller kledd slik at hun/han ser naken ut, må være forberedt på å bli trakassert av politiet, selv om det neppe ender opp med noen straffereaksjon.

Anonym poster: 21852506689accc2eb268fbe89d0f622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...