Gå til innhold

Chickflicks


manji

Bridget Jones's Diary eller Sliding Doors?  

  1. 1. Bridget Jones's Diary eller Sliding Doors?

    • Bridget Jones's Diary
      15
    • Sliding Doors
      6


Anbefalte innlegg

Jeg fikk lyst til å sette opp en poll på de eneste to chickflick filmene jeg liker, for å se hva dere jentene synes om dem. Det er jo en kjensgjerning at vi gutta ikke skjønner disse filmene. Eller at vi synes at de er gørr kjedelige. Og jeg er nok intet unntak. Men jeg har kommet fram til to filmer som jeg synes er uslåelige. To filmer som absolutt kommer in i the hall of fame, in my book.

Bridget Jones's Diary

Sliding Doors

Hvilken av disse to liker du best, og hva er din chickflick favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan vanligvis ikke fordra chickflicks, men liker faktisk begge disse to. Bridget Jones er likevel den absolutt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sliding doors best, uten egentlig å kunne gi noen begrunnelse. Jeg likte begge filmene men det er noe med sliding doors som gjør den litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at boken om Bridget Jones er skrevet som en slags moderne parallell til Jane Austens Pride and Prejudice. Desverre er det en del av disse poengene som ikke kommer gjennom i filmen, men det er likevel ikke vanskelig å se likhetene. Men for all del, filmen holder høy kvalitet i seg selv, og jeg ler godt fremdeles når jeg ser den. Dette er ihvertfall grunnen til at jeg liker Bridget best av disse to filmene!

Lizzie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg stemte på Bridget Jones, slev om jeg liker godt Sliding doors også. Liker nemlig veldig godt John Hannah, men hvem pokkern kan vel motså Colin Firth? :siklesmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to er bra, men stemmer for Sliding doors..Var noe jeg likte ved den filmen, Så den på kino og har sett den mange ganger etter det...

Liker de fleste filmer med Gwyneth paltrow egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliding doors, uten tvil.

Mitt absolutte favorittfilmsitat finnes her, og sies av elskerinnen til Gerry, han som Gwyneth opprinnelig bor sammen med:

Gerry, I am a woman. We don`t say what we want...

but we reserve the right to be pissed off if we don`t get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to du nevner liker jeg best Sliding Doors. Den var finurlig og litt spesiell. Bridget Jones har jeg ikke så sansen for. Jeg tror grunnen er at det var så mye snakk om den filmen før den kom på kino. Voksne damer som "kjente seg igjen i filmen" osv. Og så liker jeg Gwyneth bedre enn Renée av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Bridget Jones. Mer å kjenne seg igjen i og mye mer sjarm og glimt i øyet enn i en etter min mening litt kjedelig Sliding Doors.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv lener jeg meg mot BJD, jeg også. Har sett den mange ganger. SD er fenomenal. Men, ja, er noe ekstra med BJD. Tror ikke det bare er kvinner som kjenner seg igjen i den filmen, for å si det slikt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...