Gå til innhold

Høreapparat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om en mnd. ca så drar jeg til Asia for å besøke fadderbarnet mitt. Jeg har fått høre at det er endel barn som sliter med hørselen der nede og de ønsker virkelig at jeg skal ta med meg noen høreapparat da dette er svært dyrt der nede.

Er det noen som har en idè om hvor jeg kan få kjøpt dette til en billig penge? Kan noen hjelpe meg å finne noe som er bra på Ebay for eksempel?

Jeg er selv student og har ikke så mye penger, men kan bruke noe penger på dette.

Håper virkelig på hjelp!

Anonym poster: cfa42d5ce200a298d9e279a4a3eb49fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker høreapparat, selv om mine er enkle, koster de over tjue tusen.

Du kan jo høre med hørselshemmedes landsforbund, eller hva de nå heter, og se om de vil støtte prosjektet. Et høreapparat skal jo tilpasses den som bruker det, men det har du kanskje folk som gjør?

Anonym poster: 400fd8cc7ac612ecb1b745bebf7877cf

• Liker 2
Skrevet

TS her:

Tenkte å ta med apparatene å få de tilpasset hos fagkyndige mennesker der nede slik at jeg kun betaler for hjelpen og ikke selve apparatet.

Anonym poster: cfa42d5ce200a298d9e279a4a3eb49fb

Skrevet

Prøv å hør med Oticon, flinke og snille folk.

Fikk mine gratis av dem for noen år siden da jeg mistet mine forrige, men høreapparat er dyre saker uansett land.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke hørselstap det er snakk om, men Widex har et "mykere" lydbilde enn for eksempel Oticon, slik at hvis barna har god hørsel i diskanten, men et såkalt bassengtap i området mellom bass og diskant, så kan Oticon apparatene rett og slett gi en for skarp og ubehagelig lyd.

Det er også som du sikkert vet viktig at apparatene blir tilpasset hver enkelt, og det er vanlig å måtte prøve å feile for å finne det som fungerer best. Det som er så viktig med dette, er at om apparatene er feil innstilt for brukeren, kan hørselen forverres.

Veldig bra at du vil prøve å hjelpe, men dette er et vanskelig område å bevege seg innpå om man ikke har erfaring, så jeg vil som andre her anbefale at du kontakter Hørselshemmedes Landsforbund.

Anonym poster: 8382bc805cfb9bee80850a209ddeec65

Skrevet

Man kan ikke bare kjøpe ordentlige høreapparat som man kjøper klær! Men hør med HLF ja. http://www.hlf.no/ Er en kjempe fin tanke men jeg trur at det blir vanskelig å få til på egenhånd. Lykke til! :blomst:

Anonym poster: bfc6c31cfa3bd55fd993ae54f939c59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...