Gå til innhold

Variabel, eller spotpris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva lønner seg dersom en bruker lite strøm? Skjønner ikke forskjellen...

Anonym poster: 0c0be3cacf3119bceaa6f31a2693f363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spotpris lønner seg i snitt, hvis ikke man har flaks med hvor og når man tegner variabel. Fordelen med variabel er at det er mer forutsigbart, siden man med spotpris ikke vet hva prisen blir før man får regningen.

Anonym poster: 931e44d96e1e7f80b325a22b50172893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotpris lønner seg i snitt, hvis ikke man har flaks med hvor og når man tegner variabel. Fordelen med variabel er at det er mer forutsigbart, siden man med spotpris ikke vet hva prisen blir før man får regningen.

Anonym poster: 931e44d96e1e7f80b325a22b50172893

Spotpris. helt avgjort.

På litt sikt er det utvilsomt billigst.

Men, hold deg unna det selskapene kaller "innkjøpspris".

Og spotprisen kan du følge med time for time. Dag for dag. Uke etter uke....osv på "nordpools" hjemmesider.

Men husk. Halv strømpris, er ikke det samme som halv regning.

Rundt halvparten av strømregningen er jo nettleien, som du ikke kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn halvparten, for september betalte jeg 150 i strøm og over 400 i nettleie...

Jeg har forresten spotpris fra Ustekveikja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn halvparten, for september betalte jeg 150 i strøm og over 400 i nettleie...

Jeg har forresten spotpris fra Ustekveikja.

Da har du en høy nettleieavtale.

Uansett, er det er riktig som du sier.

Men husk...Strøm(kraft)prisen har vært unormalt lav nå en periode.

Masse vann i magasinene. Kjernekraften i Sverige har vært inne i markedet. Lite eksport på grunn av krise i Eurpoa...osv.

På sikt vil den nok ikke være så lav. Allerede nå i Oktober har vi sett en liten oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får jo ikke valgt nettleieavtale, den er som den er. Det var forresten rett under 400, huska feil. Men om det skulle finnes en måte å få billigere nettleie på så er det jo bare å opplyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får jo ikke valgt nettleieavtale, den er som den er. Det var forresten rett under 400, huska feil. Men om det skulle finnes en måte å få billigere nettleie på så er det jo bare å opplyse.

Jeg sier heller ikke at du får valgt en annen nettavtale.

Jeg sier at du kanskje/sansynl. har en som er høy. (Fastavgift og kwh pris).

Det er store forskjeller på det rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg er ganske fornøyd med nettleverandøren her, i de seks årene jeg har bodd i området har vi hatt hele 2 x 5 minutter planlagt utkobling og ikke ett eneste strømbrudd pga feil. Så jeg klager egentlig ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke egentlig hvorfor ikke alle bare velger spotpris? Det er jo billigere i snitt, og man betaler vel uansett en slags snittpris om man får regningen hver måned?

Anonym poster: 7ee5f790f219be6c066e7763f64b0c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...