Gjest candida Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Hei! Jeg fikk hos tannlegen beskjed om at jeg har sopp i munnen, altså candida, og nå har jeg kjøpt olivenbladekstrakt og biocare acidophilus for å bli kvitt dette, men det jeg lurer på er- kan det ha spredd seg til lunger etc? Er det også i huden siden jeg plages endel av elveblest- er det egentlig candida? Og vil jeg bli kvitt det gjennom en kur med olivenblad og melkesyrebakterier, tenkte over to mnd i første omgang. Er det noen som kan litt om candida? Hvor sannsynlig er det at jg har lekk tarm f.eks? Mange spørsmål men har lest litt her inne og virker som det er endel som kan litt om disse tingene, forsøkte å ringe etpar helsekoster men de kunne ikke mere enn meg selv........
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Olivenblad? Har du ikke vært på apoteket? Der får du kjøpt Mycostatin. Anonym poster: 423d47f31cdaafb0e5a0697eee9122e1
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Hei! Jeg fikk hos tannlegen beskjed om at jeg har sopp i munnen, altså candida, og nå har jeg kjøpt olivenbladekstrakt og biocare acidophilus for å bli kvitt dette, men det jeg lurer på er- kan det ha spredd seg til lunger etc? Er det også i huden siden jeg plages endel av elveblest- er det egentlig candida? Og vil jeg bli kvitt det gjennom en kur med olivenblad og melkesyrebakterier, tenkte over to mnd i første omgang. Er det noen som kan litt om candida? Hvor sannsynlig er det at jg har lekk tarm f.eks? Mange spørsmål men har lest litt her inne og virker som det er endel som kan litt om disse tingene, forsøkte å ringe etpar helsekoster men de kunne ikke mere enn meg selv........ Candidainfeksjon i munnen (trøske) er ganske så alminnelig, spesielt etter antibiotikakurer som tar livet av soppens naturlige konkurrenter. Nystatinmikstur (Mycostatin) vil oftest være effektiv behandling. Det er usannsynlig at elveblesten du har, har sammenheng med trøsken. Dersom du stadig får soppinfeksjon i munnen, bør du imidlertid i det minste ta en HIV-test, da dette ofte er første symptomet på slik infeksjon.
Gjest candida Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke trøske det er "etablert sopp" som vises som bittesmå hvite felter, takk for tips om Mycostatin, jeg har tatt hivtest før og ikke hatt ubeskyttet sex siden.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke trøske det er "etablert sopp" som vises som bittesmå hvite felter, takk for tips om Mycostatin, jeg har tatt hivtest før og ikke hatt ubeskyttet sex siden. Candidainfeksjon i munnslimhinnen ser som regel ut som hvite felter som kan ha forskjellig størrelse og utbredelse avhengig av hvor heftig infeksjonen er. Dette kalles trøske eller candidastomatitt (jfr engelsk: thrush), selv om begrepet gjerne også brukes om lettere infeksjoner med kun røde, lett betente slimhinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå