Gå til innhold

Maling på bilen..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En eller annen idiot har klart å søle maling på bilen min!

Bilen har stått på en stor fellesparkering, da jeg rett og slett måtte parkere der for noen dager. Nå i dag oppdaget jeg flere malingsdrypp/flekker på panseret, døren, frontruta og sideruten. :( Det er en mørk bil og hvit maling, så ikke akkurat veldig lekkert.

Fikk ikke skrapt det vekk med neglen. Prøvde også å se etter om noen av husene/noe annet var nymalt der, da jeg er lettere forbanna, og syntes den personen som har gjort det kunne stått opp for det..

Hvordan kan jeg fjerne det uten å ødelegge hele lakken i samme slengen? Har jo ikke råd til å hellakkere bilen bare fordi noen har vært tufs/uforsiktige å griset til bilen min.. :(

Anonym poster: d30f9ae211b32eac409b4985d2838b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit så forjævlig, jeg har seriøst noe imot folk som skader andres biler uten å stå til ansvar, drittfolk.

Det første jeg tenker er at du bør ta noen q-tips eller annet slikt med bomull på tuppen, bruke white sprit, eller neglelakkfjerner går også an på de minste flekkene, og så forsiktig vaske det bort. Ikke skrap med negler eller andre skarpe gjenstander, det går på lakken løs. Dette funka da jeg sølte maling på steder den ikke skulle, for å si det mildt.

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit så forjævlig, jeg har seriøst noe imot folk som skader andres biler uten å stå til ansvar, drittfolk.

Det første jeg tenker er at du bør ta noen q-tips eller annet slikt med bomull på tuppen, bruke white sprit, eller neglelakkfjerner går også an på de minste flekkene, og så forsiktig vaske det bort. Ikke skrap med negler eller andre skarpe gjenstander, det går på lakken løs. Dette funka da jeg sølte maling på steder den ikke skulle, for å si det mildt.

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

Ja, det er noe ordentlig drit, ødelegger man noe får man jaggu si i fra også, i alle fall når det er sånne ting som er så lett å unngå (hvem f.. maler rett i nærheten av en haug med biler uansett). Bilen ble kjøpt i fjor liksom, så er utrolig kjipt det her.

Er bare så redd for om whitesprit kan ødelegge lakken? Prøve å fjerne maling fra lakk liksom, akkurat nå føles det ut som å prøve å fjerne utblandet saft fra vann. :(

Anonym poster: d30f9ae211b32eac409b4985d2838b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, white sprit vet jeg ikke hvordan fungerer på lakk, det kan skade den. Jeg synes du skal ringe et verksted å spørre dem, de vet hva lakk tåler og ikke tåler. Leit med bilen din, forstår at du er lei deg og forbanna :(

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, white sprit vet jeg ikke hvordan fungerer på lakk, det kan skade den. Jeg synes du skal ringe et verksted å spørre dem, de vet hva lakk tåler og ikke tåler. Leit med bilen din, forstår at du er lei deg og forbanna :(

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

Ja, det var ikke så dum ide, får nesten gjøre det. Selv om de sikkert kommer med en løsning som fører til at bilen må innom et verksted, også blir det en ganske så grei kostnad på hele denne dritten.. :(

Anonym poster: d30f9ae211b32eac409b4985d2838b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett helg, så det er ikke så mange som får sjansen til å kreve deg inn til behandling som er kostbar. Jeg skjønner frustrasjonen din så veldig, jeg kjenner mange som driver med bil, også mekanikere som jobber med biler, de har nok sikkert ikke ekspertisepeiling på malingfjerning fra lakk, men mer enn det vi har. Jeg ringer litt rundt i morgen, så poster jeg svarene her, jeg lover

:klem:

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uansett helg, så det er ikke så mange som får sjansen til å kreve deg inn til behandling som er kostbar. Jeg skjønner frustrasjonen din så veldig, jeg kjenner mange som driver med bil, også mekanikere som jobber med biler, de har nok sikkert ikke ekspertisepeiling på malingfjerning fra lakk, men mer enn det vi har. Jeg ringer litt rundt i morgen, så poster jeg svarene her, jeg lover

:klem:

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

Nei, det er jo for så vidt sant. Malingen har jo størknet nå uansett, hadde jeg enda oppdaget det tidligere.. Tusen takk for det ab. Og tusen takk for klemmen! :klem:

Anonym poster: d30f9ae211b32eac409b4985d2838b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata litt med bilkyndige, og de anbefaler white sprit de også, det skal funke :)

:klem: fra ab

Anonym poster: dd67f20774497a6a0975308149481d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk ab! :klemmer: Da skal jeg prøve det. :) Og tusen takk til deg Chaya, hvis du har brukt det som avfetting med godt resultat, bør det jo fungere her også.

Krysser fingrene for at dette fungerer! :)

Anonym poster: d30f9ae211b32eac409b4985d2838b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...