Gå til innhold

Bytte registreringsnummer på bil, mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en bil, og synes skiltnummeret er teit, jeg lurer på om det er mulig å bytte det? :ler:

Anonym poster: a3dc2762db355b40aff90b37aa435a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte faktisk på biltilsynet en gang. Da lo de av meg. :fnise:

Nei, det skiltnummeret skal tydeligvis følge bilen helt til den dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det kan jeg tenke meg Andreas, derfor jeg ville spørre her før jeg ringte inn der og ga de noe å flire av :ler: Men ok, da vet jeg det :)

Anonym poster: a3dc2762db355b40aff90b37aa435a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mister ett av skiltene så får du nytt regnr. Men det må politianmeldes som tapt/mistet/stjålet. Så det er jo løgn å melde noe du har gjort selv.

Anonym poster: 9b6e3341013547332717c89d4e387dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei, jeg har nok ikke tenkt å stjele de eller få de stjålet, jeg har i grunn håpet at hele bilen skulle bli stjålet så jeg kunne få igjen på forsikringen, men det var ikke så mange interesserte :ler:

Anonym poster: a3dc2762db355b40aff90b37aa435a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mister ett av skiltene så får du nytt regnr. Men det må politianmeldes som tapt/mistet/stjålet. Så det er jo løgn å melde noe du har gjort selv.

Anonym poster: 9b6e3341013547332717c89d4e387dac

Det er ikke sant. Du kjøper nytt skilt med samme nummer. Har gjort det selv.

Anonym poster: 5693643dd1d98109634f4c359e2c9008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant. Du kjøper nytt skilt med samme nummer. Har gjort det selv.

Anonym poster: 5693643dd1d98109634f4c359e2c9008

Nei, mister du et skilt får du nytt nummer. Måtte gjøre det selv forrige måned, da et av mine skilter forsvant. Ble visst nye regler rundt nyttår tror jeg. Du kan jo "miste" et av skiltene? Jeg leverte bare en lapp til politiet, fikk stempel og underskrift, kjørte opp til vegvesenet, leverte lapp og det andre skiltet, og betalte for nye skilt som jeg fikk med meg. Enkelt og greit. Fikk også nytt vognkort selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei venninne fikk også nytt nr når hennes skilt ble stjålet. hvem i all verden er det som stjeler ET bilskilt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, går det virkelig an å henge seg opp i bilnummeret??? Hadde det vært fargen eller at den luktet vondt, men det er et nummer!

Anonym poster: 6de71b9caa727458a3421ef871f8090e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Unntaket er dersom du importerer en veteranbil :)

Da kan du velge blant de skiltnr. som ikke alt er i bruk.

Ofte kan det være viktig å få et nr. som også er fra bilens produksjonsperiode :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hahaha :D Nummeret er teit ja! At det går an :P At fargen er teit? Da var det bare å bytte farge til gule med blå skrift på :)

I Sverige og mange andre mer betydningsfulle land enn norge har man gjerne tre bokstaver og tre tall! Da kan det bli litt mer gøy! GAY 123 har jeg sett! Det var et skilt på en bil til en hyggelig svensk fyr jeg slo av en prat med i forbindelse med jobb. Han hadde kjøpt og betalt den reggen for å bestille egendefinert regnr. Det er mulig i Sverige. Der kan du også f.eks få BND 007! :)

Anonym poster: d8eda53c955acfd9a0d1388d5b56d0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir et bilnummer teit? jeg vil gjerne ha et eksempel...

Anonym poster: d53d29809709ef436b77f9410649b6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også veldig på hvordan et bilnummer blir teit..?

Forøvrig fikk jeg og ett av skiltene mine stjålet for en tid tilbake, og da fikk jeg to nye med nytt nummer av biltilsynet etter å ha vært hos politiet og anmeldt det.

Anonym poster: 69a82dfb563ca2f6c5ee267b433d8d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...