Gå til innhold

Journalist truet av islamist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Journalist ble truet av islamist, selv om hun skrev akkurat den han ønsket.

Det er selvfølgelig helt uholdbart at journalister blir truet på denne måten, det må vi slå hardt ned på. Likevel er det ikke det som får meg til å reagere. Det er denne setningen: ...han fikk si akkurat hva han ville.

Er det sånn journalister jobber? La ekstremistene si akkurat hva de vil i media?

Er det bare meg, eller er det noe som skurrer i dette samfunnet?

http://www.dagbladet.no/2012/10/26/nyheter/innenriks/ubaydullah_hussain/islamisme/trusler/24049473/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Journalist ble truet av islamist, selv om hun skrev akkurat den han ønsket.

Det er selvfølgelig helt uholdbart at journalister blir truet på denne måten, det må vi slå hardt ned på. Likevel er det ikke det som får meg til å reagere. Det er denne setningen: ...han fikk si akkurat hva han ville.

Er det sånn journalister jobber? La ekstremistene si akkurat hva de vil i media?

Er det bare meg, eller er det noe som skurrer i dette samfunnet?

http://www.dagbladet...usler/24049473/

Det er vanlig at man gir en involvert person tilsvarsrett når man planlegger å skrive en kritisk artikkel om noe der det er rimelig at vedkommende kan ha en avvikende mening. Det er godt journalisthåndverk, slik jeg ser det. Og som jeg vanligvis mener; Den beste kuren mot ekstremisme, er å ganske enkelt sitere dem, eller gi dem åpen mikrofon. Den rene og uforfalskede essensen av politisk religiøs galskap er mer enn nok til å gi de fleste tenkende mennesker brekninger.

Skrevet

Det er vanlig at man gir en involvert person tilsvarsrett når man planlegger å skrive en kritisk artikkel om noe der det er rimelig at vedkommende kan ha en avvikende mening. Det er godt journalisthåndverk, slik jeg ser det. Og som jeg vanligvis mener; Den beste kuren mot ekstremisme, er å ganske enkelt sitere dem, eller gi dem åpen mikrofon. Den rene og uforfalskede essensen av politisk religiøs galskap er mer enn nok til å gi de fleste tenkende mennesker brekninger.

Da får du gi mikrofonen din til ABB da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...