Gå til innhold

Egoistiske, virkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med litt blandede følelser... Kjenner meg rett og slett litt... Såret?

Har nettopp hatt en telefonsamtale med svigermor (vi har et godt forhold, sånn at det er sagt), hvor det kom frem at hun synes at vi er for "personlige", at vi tenker først og fremst på oss. Hvordan dette kom frem? Jo vi skal en tur til dem imorgen (1 times kjøretur) og i begynnelsen av uken lurte svogeren min (gjennom svigermor) om han kunne sitte på med oss. Svaret mitt da, var at det burde ikke være noe problem, at jeg kunne sette meg i baksetet mellom ungene, men at jeg måtte snakke om det med min kjære.

Dette var helt ok for hennes del.

Etter diskusjon med mannen min kommer det frem at det ikke er så "lett". Det jeg hadde helt glemt er at ungene (på 1 og 3 år) blir helt på styr når jeg sitter bak, og det resulterer fort med gråt osv (de klarer ikke å sove når jeg sitter med dem feks).

Dette ble meddelt til svigermor som ikke sa noe mere om det.

For oss virket det ikke som et stort problem i og med at svogeren min drar til sine foreldre hver helg, da med tog. I tillegg tilbød mannen min om å betale for togreisen, men det var "ikke nødvendig".

Men nå fikk jeg altså høre at vi er for personlige av oss. At det å kjøre en times tid med unger som hyler og skriker er et problem bare hvis vi lager et problem av det...

Ok, det er jo fysisk mulig å gjøre det sånn, men det er jo ikke koselig for noen??

Mulig jeg lever i min egen "ego" bobble og at jeg ikke ser det selv?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer meg også over folk som deg. Der det er hjerterom er det husrom. Klart min bror/svigerbror hadde fått sittet på. Enig med svigermor.

Anonym poster: 90783f73cc58236ef7faada188d8375b

• Liker 29
Skrevet

Enig med svigerforeldrene dine. Dette syntes jeg rett og slett var smålig. Tror svigermor hadde blitt lettere sjokkert hvis vi hadde oppført oss på samme måten. Hun er moren til mannen din, tross alt.

Skrevet

Enig med svigerforeldrene dine. Dette syntes jeg rett og slett var smålig. Tror svigermor hadde blitt lettere sjokkert hvis vi hadde oppført oss på samme måten. Hun er moren til mannen din, tross alt.

Hm, må lese bedre. Broren til mannen din var det, ja. Uansett, svaret står. Merkelig oppførsel av dere.

Skrevet

Kan ikke han sitte baki? Ja det blir trangt men det er jo ikke mer enn 1 times tid. Jeg hadde vel også reagert på dette da det er et engangstilfelle. Hadde det vært hver helg hadde jeg vært enig med deg, da hadde det blitt et mas..

Anonym poster: 3a6e55c748fce3909eb38b7c7ea62755

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes nok også dere burde latt ham sitte på her. Også kanskje heller jobbe litt med å få barna til å oppføre seg.

Anonym poster: 5449bc0a56a0b83ffa7e135309ff55f3

• Liker 16
Skrevet

Sett svogeren din mellom ungene. Enten går det bedre enn du tror, eller svogeren får nok etter den ene gangen ;)

For ja, det virker litt sært å nekte ham å sitte på når dere har ledig plass i bilen.

• Liker 32
Skrevet

Herlighet, da benytter dere anledningen til å lære ungene å oppføre seg selv om du sitter i baksetet.

• Liker 19
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Ja, dette var smålig synes jeg. Forstår du ikke det? Og bare EN times kjøring? Lær barna å oppføre seg heller... Helt enig med din svigermor!

Skrevet

Det går vel an å kjøre utenom sovetiden til ungene? Det er jo bare en time.

• Liker 3
Skrevet

Synes svigermor her blander seg inn i noe hun ikke har noe med! Det er du som kjenner ungene dine best, og vet hva som funker for å få en hyggelig biltur for alle.

Hvis ikke svoger har fryktelig dårlig råd, eller veeldig lyst til å sitte i baksetet klemt mellom to onkelbarn, burde det vel være uproblematisk for ham å ta toget som han pleier. Hva mener han om dette? Synes vel det er mer relevant enn svigermors mening akkurat i denne situasjonen.

Uansett: du er ikke smålig og vanskelig, du er småbarnsmor som ønsker å minimere bråk og uro og ingen lider noen overlast - og det er det ingen som gjør her!

God tur! :))

Skrevet

Igjen, Svogeren min er vant med å pendle den ruten hver eneste helg med tog så det var ikke noe nødstilfelle for hans del. Hadde det vært slik at han ikke hadde andre, enkle, muligheter, så ville det vært en selvfølge at han ble med oss.

Sitte bak er ikke mulig for han. Det er såvidt mulig for meg som er i særdeles lettvektsklasse, så det er ikke et alternativ...

Selv om det bare er snakk om en times kjøretur så kan jeg virkelig ikke se hvordan det kan være koselig og tilbringe en time med hylende og skrikende unger? Spesielt når det ikke er nødvendig?

Kan også understrekes at minstemann setter tenner for fult og er spesielt grinete for tiden....

Uansett så har vi hatt svogeren over telefon, bare for å forsikre oss om at han hadde transportmuligheter, og... Han er absolutt ikke snurt, har visst en kamp han skal være med på (noe som gjorde at det uansett ikke var mulig for ham å reise med oss) og skal sitte på med en kompis utpå kvelden.

• Liker 1
Skrevet

Igjen, Svogeren min er vant med å pendle den ruten hver eneste helg med tog så det var ikke noe nødstilfelle for hans del. Hadde det vært slik at han ikke hadde andre, enkle, muligheter, så ville det vært en selvfølge at han ble med oss.

Sitte bak er ikke mulig for han. Det er såvidt mulig for meg som er i særdeles lettvektsklasse, så det er ikke et alternativ...

Selv om det bare er snakk om en times kjøretur så kan jeg virkelig ikke se hvordan det kan være koselig og tilbringe en time med hylende og skrikende unger? Spesielt når det ikke er nødvendig?

Kan også understrekes at minstemann setter tenner for fult og er spesielt grinete for tiden....

Uansett så har vi hatt svogeren over telefon, bare for å forsikre oss om at han hadde transportmuligheter, og... Han er absolutt ikke snurt, har visst en kamp han skal være med på (noe som gjorde at det uansett ikke var mulig for ham å reise med oss) og skal sitte på med en kompis utpå kvelden.

Det var snakk om en - 1- time! Og når han til vanlig pendler med tog, og dette kun var et engangstilfelle, så syns jeg det er rart at dere ikke lot ham sitte på. Jeg forstår ikke at det er mulig engang.

Anonym poster: f3e50a7f56f9a2a4128b93094a9fc828

• Liker 3
Skrevet

la han sitte på,ka e problemet egentilg! ein time.. sjerp deg.

Skrevet

Jeg synes dere burde sagt at han kunne sitte på, men også advart om hvordan situasjonen kunne komme til å bli. Jeg for min del foretrekker tog når som helst framfor å sitte fanget i en bil med to hylende og kranglende småunger.

Anonym poster: 763e6d1d55cd40f820328a3724e0fd0f

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes dere burde sagt at han kunne sitte på, men også advart om hvordan situasjonen kunne komme til å bli. Jeg for min del foretrekker tog når som helst framfor å sitte fanget i en bil med to hylende og kranglende småunger.

Anonym poster: 763e6d1d55cd40f820328a3724e0fd0f

Ja, det var nok der hvor vi gjorde feil. Vi gikk utifra at det var det beste for alle (unger og svogeren inkludert), og tok dermed dette "valget". Det hadde nok vært bedre å snakke om det direkte med han...

Men vel... Gjort er gjort og det er egentlig bare svigermor som er litt snurt. Svogeren selv ser ikke noe problem...

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor spør du om råd her inne når du ikke selv ser at det virker litt smålig? De aller fleste tilbakemeldingen viser at flertallet synes det var smålig av dere ikke å la han sitte på og likevel forsvarer du valget du tok. Da ser jeg ikke noe poeng i å lage en sak av det her inne. Og hvis ikke ungene takler at du sitter baki sammen med dem 1 times biltur ville jeg begynt å sitte bak hver gang dere skal kjøre noe sted for å lære dem det.

Anonym poster: 3a6e55c748fce3909eb38b7c7ea62755

• Liker 5
Skrevet

1. Jeg skjønner ikke hvorfor svigermor blander seg.

2. Er det ikke vel trangt for en voksen, om i det hele tatt plass mellom to barneseter?

3. Hvis svogeren absolutt skal sitte på får han sitte mellom barnesetene selv. Som folk sier "bare en time"...

3. Jeg hadde ikke gidda dette hvis jeg måtte ofre "min plass" framme i bilen. Jeg har sittet på bil med en venninnes hylende unger. Aldri mer!

• Liker 7
Skrevet

Eg synest det er litt rart å seie nei til dette, ja. Det er snakk om éin gong, éin time.

Skrevet

Jeg skjønner dere godt, har selv to barn som er grusomme å kjøre bil med. Her vil faktisk hverken andre barn eller voksne sitte på med oss og jeg hadde aldri gått med på noe jeg visste ville bli en time i bil med hylende unger, til det er nervene mine blitt for frynsete:-))

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...