Gå til innhold

Har jeg brystkreft? =/

Fremhevede innlegg

Skrevet

(la ut dette innlegget for litt siden, men dataen min viser det ikke, prøver igjen)

Hei.

Jeg er ei 21 år gammel jente og fant en kul i puppen min for en ukes tid siden. Typen min oppdaga den også uten at jeg sa noe, så er ikke bare jeg som var paranoid.

Dro til legen her om dagen, og han konstaterte at det var en druestor kul oppi brystvevet.

Jeg er redd, selvfølgelig. Har jo blitt henvist til mammografi, men er urolig over om dette er kreft. Tenk om det er kreft da? Det er en utrolig ekkel følese å tenke over.

(bøyer meg i støvet for de som har dødd av kreft, kjempet for kreft og vunnet over kreften)

Håper virkelig ikke det er farlig, og trenger noen til å roe meg litt ned.

Er det noen her som har hatt en godartet kul i brystet før?

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mammaen min har hatt godartet kul i brystet, og hun var langt eldre enn deg da hun fant den. Det er vel femten år siden nå, og ingen indikasjoner på noe mer. Det er ikke så ofte at mennesker på 21 år får brystkreft. Veldig bra at du dro til legen og skal til mammografi. Jeg krysser fingre for deg og tror dette går veien, selv om jeg fårstår at du er redd :hug:

Skrevet

Har lært en gang at dei fleste kular i brystet er godarta, og i tillegg er du ung, så dette går så bra skal du sjå! Er foressten bra at legen din har henvist deg til mammografi, då det ikkje er verdt å ta noken sjangsar med helsen :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men moren min har opplevd å finne en kul som hun ble sendt på mammografi og biopsi for, som viste seg å være fullstendig godartet. En annen gang ble det gjort funn på rutinemammografi, og hun ble kalt inn til ekstra sjekk. Da var det også bare en godartet, naturlig klump som viste seg på mammografien. Så selv om det skulle bli gjort funn på mammografien, er det størst sannsynlighet for at alt er i orden! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...