Gå til innhold

Underfora stengt for anonyme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I hvilke underfora kan man ikke poste som anonym bruker?

Jeg oppdaget nylig at det for eksempel ikke går an å poste som anonym i tekniske tilbakemeldinger, og det gjelder kanskje andre underfora også?

Har det vært noen store diskusjoner/informasjonstråder som klargjør hvorfor det er greit å poste som anonym i noen fora, men ikke i andre?

Jeg kjenner at jeg stusser litt over dette. Moderatorene kan jo komme med sanksjoner dersom en som anonym bryter regler - så hvorfor er det plukket ut noen få fora hvor anonyme ikke kan poste?

Anonym poster: adc4713518a75c08503f27f50a132cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er ytterst unødvendig å være anonym i en god del settinger - personlig skjønner jeg ikke vitsen emd å være anonym for å spørre det du gjør eksempelvis.

Derimot kan det være av stor viktighet for mange å være anonym i tråder som omhandler seksualitet, singelliv, samliv etc slik at man ikke kan bli gjengkjent - samt at det gjør det lettere å tørre å spørre.

Så det er så enkelt - at noen steder er det stort behov for å la folk være anonyme, andre steder er det helt unødvendig.

• Liker 4
Skrevet

Snikk-snakk, Ris&Ros og Personlige meldinger er vel ihvertfall stengt for AB.

Anonym poster: ce6b97083f2ee81851bcc955623a4b78

Skrevet

Jeg er egentlig ikke ute etter å ta den store anonym-diskusjonen her - for den finnes i sikkert hundre selvstendige tråder.

Spørsmålet er mer om det finnes en grei oversikt ett eller annet sted over hvilke fora som er stengt for anonyme. Det har bare gått meg litt hus forbi at anonyme ikke kan poste i enkelte fora - og er interessert i konkrete grunner for hvorfor noen fora er åpne og andre ikke.

I eksemplet med tekniske tilbakemeldinger har det kanskje noe med at moderatorene i blant tar direkte kontakt med dem som skriver der? For ellers må jo det være et forum med ganske lite potensiale for trolling...

• Liker 5
Skrevet

Okei:

1. du fikk gode grunner

2. whats up med den enorme tekststørrelsen?!

3. nei det finnes ingen slik oversikt, men du ser lett om du kan hake av "post som anonym"

4. jeg anntar at ingen andre enn du har sett behovet for å vite hvor man kan skrive anonymt

5. istedet for å spørre hvorfor man IKKE skulle være anonym i en tråd kan du heller spørre deg selv hvorfor man SKAL kunne være anonym der. Mye enklere

6. å tillate anonyme skribenter i en tråd medfører automatisk mer arbeid og tull for moderatorene. Folk modererer seg selv i langt større grad når de må stå for det i større grad.

• Liker 4
Skrevet

Juleforumet er vel også stengt for anonyme, fordi det hadde blitt for mye jobb for moddene om anonyme kunne poste der.

Anonym poster: 046ff2e6971ca2fd7db3397d5a889818

Skrevet

Fordi det er ytterst unødvendig å være anonym i en god del settinger - personlig skjønner jeg ikke vitsen emd å være anonym for å spørre det du gjør eksempelvis.

Derimot kan det være av stor viktighet for mange å være anonym i tråder som omhandler seksualitet, singelliv, samliv etc slik at man ikke kan bli gjengkjent - samt at det gjør det lettere å tørre å spørre.

Så det er så enkelt - at noen steder er det stort behov for å la folk være anonyme, andre steder er det helt unødvendig.

Det er ikke derfor. Årsaken er at det var jævlig mye krangling i Snikk-Snakk og på Ris&Ros i forfjor sommer (mener jeg det var). Folk la ut bilder "av kroppen sin" i hytt og dynevær og det kom masse stygge tilbakemeldinger. Og de som herjer snikk-snakk fremdeles den dag i dag klikket om det kom en AnonymBruker og ville si sin mening, selv om det ikke var slemt. Altså dette var ikke bare i bildetråder.

Utrolig synd, for det er mange gøyale tråder som har dødd ut pga dette, som feks Hva er det dummeste du har gjort i fylla, fortell en hemmelighet, hva er det frekkeste du har opplevd osv. Egentlig ganske irriterende.

Og selv om DU mener at det ikke er nødvendig å være AnonymBruker på mange underforum så betyr det IKKE at du har rett. Vi er mange som setter pris på denne ekstra formen for å være anonym. Har man skrevet et par hundre innlegg så har man ofte lagt igjen små spor som gjør at det er enkelt for en som kjenner en å legge sammen to og to. At det ikke er et problem for deg, betyr ikke at andre ser på det som problemfritt.

Respekter AnonymBruker-funksjonen!!

Anonym poster: e6ce96ab58041a29a29710e941b29d07

• Liker 7
Skrevet

Juleforumet er vel også stengt for anonyme, fordi det hadde blitt for mye jobb for moddene om anonyme kunne poste der.

Anonym poster: 046ff2e6971ca2fd7db3397d5a889818

Hva slags jobb da? Latterlig. Det er et juleforum, hva kan gå gale liksom

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke poste som AnonymBruker i Snikk-Snakk, Ris, ros og tilbakemeldinger og juleforumet under Hus og Hage. Og nei, det finnes ingen oversikt over hvilke underforum man ikke kan poste som AnonymBruker i.

Skrevet

Okei:

1. du fikk gode grunner

2. whats up med den enorme tekststørrelsen?!

3. nei det finnes ingen slik oversikt, men du ser lett om du kan hake av "post som anonym"

4. jeg anntar at ingen andre enn du har sett behovet for å vite hvor man kan skrive anonymt

5. istedet for å spørre hvorfor man IKKE skulle være anonym i en tråd kan du heller spørre deg selv hvorfor man SKAL kunne være anonym der. Mye enklere

6. å tillate anonyme skribenter i en tråd medfører automatisk mer arbeid og tull for moderatorene. Folk modererer seg selv i langt større grad når de må stå for det i større grad.

1. Jeg skrev selv innlegg mens det ble postet et annet innlegg. Slik skjer iblant.

2. Jeg har fremdeles problemer med tekststørrelsen - og det gjør meg ingenting at du kjenner nicket mitt med tilhørende hele 5 innlegg. Jeg hadde imidlertid ikke likt det om du kjente nicket mitt om jeg hadde skrevet flere hundre. Dette kan du godt stille deg uforstående til, men det endrer ikke at jeg kommer til å fortsette å være anonym.

3. Takk. Har gått gjennom alle fora nå, og ser at de aller fleste er åpne for anonyme.

4. Det må du gjerne anta.

5. Dette har jeg spurt meg om, og jeg har mine grunner - akkurat som at du har dine for å ha en offentlig internettpersonlighet.

6. Dette er et poeng, samtidig har det vist seg at forumet blir ganske stille om alle må skrive med nick. Når man veier mot hverandre foretrekker jeg å ha det slik som nå. Du er selvfølgelig fri til å overbevise eierne om ditt syn.

• Liker 2
Skrevet

Dette er et internettforum, om du ikke har noe annet å bruke tiden din på enn ABbruk så synes jeg alvorlig synd på deg!

Anonym poster: d2822549f10d1082d1193930ae783c8c

Skrevet

Hva slags jobb da? Latterlig. Det er et juleforum, hva kan gå gale liksom

Ganske mye :laugh: Folk blir gale i Desember.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, at det er "unødvendig" er vel ingen grunn. Det er vel dessuten opp til hver enkelt om det oppleves som nødvendig eller ikke å skrive som anonym bruker. Du sitter ikke på fasiten her.

Anonym poster: 11ee54468665b1c60bc82d1fbb4a93af

• Liker 3
Skrevet

Folk kan ha veldig gode grunner til å skrive som AB. Det skal svært lite opplysninger til før man kan bli gjenkjent, hvis noen ser innleggene i sammenheng. At du ikke mener det er nødvendig for deg å være anonym her, vel, så fint for deg. Andre gjør andre vurderinger i forbindelse med dette. At du mener det er unødvendig er rett og slett ikke et argument i det hele tatt når det gjelder hva andre skal gjøre.

Anonym poster: 9c5ef51f5a765ce874082367ac6fadfe

Skrevet

Folk kan ha veldig gode grunner til å skrive som AB. Det skal svært lite opplysninger til før man kan bli gjenkjent, hvis noen ser innleggene i sammenheng. At du ikke mener det er nødvendig for deg å være anonym her, vel, så fint for deg. Andre gjør andre vurderinger i forbindelse med dette. At du mener det er unødvendig er rett og slett ikke et argument i det hele tatt når det gjelder hva andre skal gjøre.

Anonym poster: 9c5ef51f5a765ce874082367ac6fadfe

Hvis du ikke tør skrive tekniske spørsmål rundt mobil og pc for eksempel så mener jeg at det er noe merkelig ja. Ahele poenget med å være dobbel anonym er for å kunne spørre vanskelige spørsmål av personlig karalter. Alt annet blir trolling og paranoia. Og ja, det er min peraonlige mening og jeg har understøttet den. Har du forresten erfaring med å håndtere tusener av brukere på et forum? Og hvor mye spam, trolling og baksnakking som man må håndtere?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...