AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg sliter litt nå. Jeg har fått så utrolig mange oppgaver på skolen. Jeg må lese ferdig 2 bøker og skrive om dem. Jeg har skriftlig prøve om et emne på sikkert 60 sider, mange navn, mye å huske. Samtidig blir det forventet lekser fra dag til dag. Og det er ikke reint lite. Det er flere oppgaver også, alt dette skal være unnagjort på en drøy uke. Jeg orker ikke mer. Jeg klarer ikke. Jeg begynte istad bare å gråte fordi jeg er lei meg fordi jeg ikke klarer. Jeg sliter psykisk, det å komme meg på skolen var et stort steg, men nå vet jeg ikke. Jeg håper at læreren forventer kvantitet, ikke kvalitet. Det er så mange oppgaver. Jeg har jo andre fag i tillegg også. Jeg er så sliten nå, psykisk og fysisk. Det er lang reisevei til skolen og tung skolesekk også.. Hvis vi har fri pga vi har vært for mye på skolen, sier bare læreren at "da kan dere bruke dagen på å gjøre de og de oppgavene" eller "da har dere god tid på å skrive ferdig den oppgaven". Får anfall snart tror jeg. Synes det er overdrivelse. Syter mye nå, men måtte bare få det ut. Jeg føler det blir for mye for meg. Noen tips til hvordan jeg skal klare å ikke få sammenbrudd psykisk? Anonym poster: d057b982074de3957f5184f4b922ece7
Ragnhild H Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg forstår deg utrolig godt, og er oppe i samme situasjon selv nå. Å gå på skole kan være ufattelig tungt. Gleden med å bli ferdig med en prøve/oppgave forsvinner fordi det er så utrolig mange andre oppgaver/prøver/innleveringer/fremføringer i alle fag. Det vil ingen ende ta! Uansett, jeg gikk til rådgiver og snakket med han, og han var utrolig støttende og forståelsesfull. Han samlet alle lærerne mine til et møte og fortalte dem min situasjon, slik at lærerne mine nå vet hvordan jeg har det. Å snakke med rådgiver på skolen (evt. kontaktlæreren) er noe jeg på det sterkeste vil anbefale. Kanskje du også kan vurdere å utvide skolegangen din? (Er det vgs du går på, isf hvilket trinn?) Jeg kjenner ei som tar vgs studiespesialiserende over fire år, så letter trykket litt. Lykke til
Gjest foremma Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Kjenner meg igjen i det du skriver, gitt. Tips: tren! det hjalp meg veldig mtp humør og energi. Spis frokost, og legg deg tidlig Det er vanskelig. Snakk med læreren din, eller rådgiver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå