Gå til innhold

Trenger vintersko!


Pialill

Anbefalte innlegg

Nå som vinteren har kommet må jeg vel bytte ut støvlettene og converse med noe varmere. Jeg har sett litt rundt om, men syns det meste er grusomt klumpete og lite pent. Skoene må gjerne være foret, om de går opp på leggen er det bare et pluss. De må nesten tåle fultig vær, ettersomjeg bor i bergen ;) Finnes det noen søte KG-jenter der ute som har noe gode tips? Gjerne link og bilde til nettbutikker, men tar også imot tips om butikker i bergensområdet :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://timberland.no/bilder/bilder/blogg/fall2010/mukluk-in-stores-now.png

Slike sko er veldig gode å gå med, og de tåler alt - i allefall den jeg kjøpte. Er tredje sesongen jeg har mitt par. Koster mellom 1500 og 1800 kr, men er verdt det. De går opp til rett under kneet. Men finnes også i en kortere versjon til midt på leggen tror jeg. Og mange "kopier" av denne typen. Roots merke fra eurosko har dem. Ved de selges på eurosko og DNA, men også på xxl og andre sports butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timberland-skoene i innlegget over har jeg og (dog i en semsket variant) og de har jeg nå hatt i.. seks år.. :sjenert: Det er så himla gode!!

Nå skal det sies at jeg impregnerte de (eller hva man nå gjør med semskede sko) én gang da jeg kjøpte de, og aldri mer siden. Og det er først i år de har begynt å bli stygge. Kan vel egentlig ikke kalle de stygge en gang, fargen har falmet litt og de er blitt litt "slappe i skinnet" etter seks års flittig bruk.

Anbefaler disse skoene! Både såler, lisser, hemper og sømmer er fortsatt intakte.

PS: Jeg bor i Kr. Sand, slapset og sølens hjemby.

Endret av Cho Kon It
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mange fine vintersko på Mani, det er vanligvis der jeg pleier å kjøpe sko. Der har de også de Timberland-skoene :)

Anonym poster: 848e03935923f0b422db448f5c63ef34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timberland har jeg faktisk tenkt på! Mani har jeg ikke då langt unna. Så skal ta meg en tur der!

Enda flere forslag jenter!:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet noe enda? Hhvor har du sett?

Anonym poster: 848e03935923f0b422db448f5c63ef34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg har er ikke tunge i det hele tatt, men har en såle som er veldig god å gå på, i hvert fall for min fot. Vinterstøveletter er jo generelt litt tunge, men disse er altså langt i fra de tyngste jeg har hatt. Har f.eks. et par med høye Dr. Martens, de er som bly i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse fra Timberland, gode og varme, men jeg synes de er veldig glatte!

Kjøpte meg et par sko fra Uggs for to år siden (ikke de vanlige tøffeluggsene, men et par som ligner Timberland sine, men med stivt skinn opp mot ankelen og mykere skinn opp leggen. Finner ikke link dessverre), og de er kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med Timberland sine! De som rosahelikopter linket til over :nigo: herregud så varme og gode å gå i :) kjøpte mørkebrune. de er ikke noe særlig tung på beina. men merker det er uvant med "så mye sko". må tydligvis bli flinkere til å løfte beina skikkelig... hehe

kan tenke meg de er fantastisk i snø og slaps :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid frem og tilbake mellom Timberland Nukluk og Timberland Mount Holly. Går for sistnevnte, syns Nukluken ble for klumpete, ikke en sko jeg ser for meg er behagelig å gå lange turer med. Men varme og praktiske i snøværet, DET tror jeg de er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med Timberland sine! De som rosahelikopter linket til over :nigo: herregud så varme og gode å gå i :) kjøpte mørkebrune. de er ikke noe særlig tung på beina. men merker det er uvant med "så mye sko". må tydligvis bli flinkere til å løfte beina skikkelig... hehe

kan tenke meg de er fantastisk i snø og slaps :)

Hvor kjøpte du de? Var du innom Mani eller kjøpte du de på nettet? Jeg leter selv etter vintersko, ser at en annen har anbefalt Mani. Hva synes du om utvalget deres om du har vært der? Er usikker på om jeg skal gå innom å se, eller om jeg skal kjøpe på nettet.

Anonym poster: 848e03935923f0b422db448f5c63ef34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var innom den lille skobutikken i 2 etg. på galleriet (den minste av de 3, selger mest damesko...), siste de hadde igjen i 37. ganske dårlig utvalg overalt for tiden... men tror det er en Timberlandbutikk inne på kløverhuset, det ville nok vært stedet å se! :)

Jeg kom meg aldri innom Mani, falt for disse, så måtte bare ha de :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe de Timberlandskoene dere snakker om i tråden :ler:

De er på supertilbud på Eurosko, 999,-!!!

:danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe de Timberlandskoene dere snakker om i tråden :ler:

De er på supertilbud på Eurosko, 999,-!!!

:danse:

Mukluk'ene? 999,- er jo superbillig i så fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mukluk'ene? 999,- er jo superbillig i så fall!

De er på salg hos Europris, DNA og muligens skoringen også nå, så LØØØP og kjøp! :D

Jeg måtte faktisk ned 1 størrelse, så sikkert derfor jeg ikke likte dem første gangen jeg prøvde dem :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er på salg hos Europris, DNA og muligens skoringen også nå, så LØØØP og kjøp! :D

Jeg måtte faktisk ned 1 størrelse, så sikkert derfor jeg ikke likte dem første gangen jeg prøvde dem :fnise:

Wow! Tipper de blir revet bort med en gang da. Det blir jo til og med de til fullpris, som regel. :fnise: Også jeg som ikke har råd før til neste lønning. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tipper de blir revet bort med en gang da. Det blir jo til og med de til fullpris, som regel. :fnise: Også jeg som ikke har råd før til neste lønning. :dry:

Lån av noen, også ring og hold av størrelsen din så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er på salg hos Europris, DNA og muligens skoringen også nå, så LØØØP og kjøp! :D

:fnise:

Er disse skoene greie å gå med? Ikke som tur-sko akkurat, men sånn til hverdags? Jeg trenger egentlig noen fornuftige vinter-sko jeg faktisk kan gå med, men det er så vanskelig å finne noen som samtidig ser bra ut.. :sjenert:

Endret av Zaphireh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Er disse skoene greie å gå med? Ikke som tur-sko akkurat, men sånn til hverdags? Jeg trenger egentlig noen fornuftige vinter-sko jeg faktisk kan gå med, men det er så vanskelig å finne noen som samtidig ser bra ut.. :sjenert:

Hahaha, det gikk litt fort i svingene :)

Det er nok veldig greie sko til hverdags, men jeg kommer til å kjøpe meg andre sko som er mer egnet for turgåing. Jeg kommer til å kjøpe de andre fra Timberland, de som heter Mount Holly. De sitter godt på foten, tåler vær og vann, varme, og er beregnet for gåing. De ser helt OK ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...