Steinar40 Skrevet 26. oktober 2012 #21 Skrevet 26. oktober 2012 Det må være de du omgås. Jeg kjenner i grunnen svært få mennesker av den typen du beskriver. Noe jeg er evig takknemmelig for! Lucky you. 1
Katana Skrevet 26. oktober 2012 #22 Skrevet 26. oktober 2012 Det jeg tenker om dette, er at det blir mye lettere for den andre å forsone seg med at det er slutt dersom hun/han får beskjed. Det er ikke selve grunnen til at det er over som er det viktigste, selv om det er ålreit å vite hvorfor, men det å få en avslutning gjennom en samtale/beskjed. Hvis man er av den feige typen som ikke orker noe som helst konfrontasjon eller spørsmål, så får man heller bare sende en enkel melding med en forklaring, og så heller ignorere hvis det blir spørsmål utover det. Da slipper den andre å stå igjen som et spørsmålstegn og ikke forstå hva som har hendt. I tillegg lurer man kanskje på om det har skjedd noe, at den andre vil ta kontakt senere eller what ever. Har lest mengder av poster der det er blitt fortalt at man syntes man hadde en fin tone, og at alt gikk helt flott, inntil den andre forsvant som troll i eske. Og så går hun der og venter, og håper. Slikt er ikke bare hensynsløst og uhøflig, men gjør hverdagen unødvendig tung for den som står igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #23 Skrevet 26. oktober 2012 Kan du forklare hva deres bakgrunn er? Med tanke på at personen bare forsvinner. Har dere datet lenge, eller var det bare sex? Eller var det særiøst slik at dere møtte familien til hverandre. Synes folk som forsvinner er feige, og man sitter igjen med mange spørsmål. HATER slike folk! Det kan jo hende at personligheten til denne personen er slik. Har erfaring med at sjenerte folk ofte gjør slikt. Hvor gammel er personen foreksempel, det er jo viktig. Er jo som regel unge folk som driver med slikt! Anonym poster: 0415696ef3c731c012baa219686f25b8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #24 Skrevet 27. oktober 2012 Kan du forklare hva deres bakgrunn er? Med tanke på at personen bare forsvinner. Har dere datet lenge, eller var det bare sex? Eller var det særiøst slik at dere møtte familien til hverandre. Synes folk som forsvinner er feige, og man sitter igjen med mange spørsmål. HATER slike folk! Det kan jo hende at personligheten til denne personen er slik. Har erfaring med at sjenerte folk ofte gjør slikt. Hvor gammel er personen foreksempel, det er jo viktig. Er jo som regel unge folk som driver med slikt! Anonym poster: 0415696ef3c731c012baa219686f25b8 Neid, alder ingen hindring. Har opplevde det med menn opp i førti-åra. Ikke trenger de være sjenert i utgangspunktet heller. Anonym poster: 50d2686221440c2f16eaedcebe640eab
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #25 Skrevet 27. oktober 2012 E jeg datet forsvant etter 5 dater... Vi var jo ikke sammen men etter 5 dates fortjener man en forklaring da??? Etter 1-2 dater skjønner jeg at folk kanskje ikke gidder.. Anonym poster: 4acec1db56813700b8058d53e4cad4e1
Gjest HunterLady Skrevet 27. oktober 2012 #26 Skrevet 27. oktober 2012 Det kan av og til være vanskelig å finne ut hvorfor man ikke liker noen. Manglende interesse er selvsagt svaret, men det er lite kult å si til noen at "jeg finner deg overhodet ikke interessant". Jeg har faktisk gjort dette, og da har jeg blant annet fått trusler tilbake fra noen. Så det lønner seg overhodet ikke å være ærlig bestandig. Jeg vil heller være feig dersom det øker min egen sikkerhet. 1
Gjest spavalica Skrevet 28. oktober 2012 #27 Skrevet 28. oktober 2012 Noen ganger er vanskelig å si eller skrive at man er ikke interessert lenger.Jeg pleier å sitte lenge med tlf i hånd før jeg ,,manner,, meg opp til å ringe eller sende sms. Utrolig nok at 90% av de som forsvinner tar kontakt igjen etter et par uker/mnd Feiginger,pyser og slimete menn som tør ikke å si ifra når det gjelder sånne ting er hjertelig velkommen til å bare forsvinne ut av livet mitt.Overlever nok
Pixie Skrevet 28. oktober 2012 #28 Skrevet 28. oktober 2012 jeg har gjort dette en gang, da jeg var 19. Hadde truffet en kjekk fyr ute på byen og klina og utvekslet nr. Neste dag spurte han å komme på besøk, men jeg liker ikke ha folk hjemme hos meg så tidlig, så jeg spurte om jeg ikke kunne komme over til han. "Foreldrene mine er veldig kristne, og tror ikke de ville blitt fornøyd om jeg tok med dama hjem på denne måten, skal vi ikke ta en pøse på shell sammen heller?" jeg føler jeg burde svart likevel, men har alltid gjort det etter denne episoden
kaffeentusiasten Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Nå har jeg lest over det nye som har kommet siden jeg skrev noe sist, og jeg må si det er faktisk mye jeg ikke har tenkt på. Jeg også har trukket meg kjapt hvis det ikke var noen interesse, dog etter veldig kort tid (vi snakker maks et par timer sammen på en date) - høres rart ut men jeg vet med meg selv er det ikke riktig er det ikke riktig. Og jeg er også enig at manglende interesse (hva enn som gjør dette enten det er noe som kan pointeres eller om det rett og slett er kjemien eller noe vitenskapelig) er hovedårsak. MEn jeg mener da at isteden for å forsvinne er det jo greit og bare la det ende med en: for meg så kommer det ikke til å funke. Vi passer ikke sammmen. (hva enn man kan komme på som ikke fornærmer personlig da). nå snakker jeg ut fra egen erfaring. den smerten som kommer kjapt på av å få høre at noen ikke er interesserte eller hva det skulle være varer jækla mye kortere enn å sitte å gruble i etterkant. vi jenter vi tenker hva feilet oss? hva kunne vi gjort annereledes? vi tenker foreskjellige scenarioer eller hva vi skulle sagt annerledes? hvordan hadde det blitt da? Hello? hvem tar ikke en dag eller fler med litt: "han vil bare ikke ha meg" enn måneder eller lengre med "var det meg? hva skjedde? hva gjorde jeg? kommer han tilbake?" - vi høres gærne ut men vi har faktisk ganske god evne til å gå å kverne på dette mens vi fungerer som oppegående mennesker, trust me det er slitsomt. Så som et plaster riv det av, det gir mindre tid til grubling. hvis man da tenker kunne jeg gjort noe annerledes? Nei....det kunne du ikke for han har sagt at det ikke funker for ham. sånn er det. det er ikke noen åpen dør der, eller sjanse.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #30 Skrevet 29. oktober 2012 Det er så bittert! Man får jo aldri ting ut av systemet. Anonym poster: 42cebc2883506d6a87b5b0fe59e6f445
sjonkelrolf Skrevet 29. oktober 2012 #31 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis jeg ikke ønsker å fortsette flørtingen med en jente fordi jeg ikke lenger er interessert, så kommuniserer jeg det faktisk til henne. Det har jeg også gjort. Dermed har jeg rett til å kritisere feiginger uten ryggrad som kutter kontakten uten et ord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå