Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Hei. Bestefaren min blir 70 år neste helg, og jeg vet ikke hva jeg skal gi han i gave. Han har jo alt, men man må jo gi noe. Han betyr mye for meg, så det er viktig. Noen forslag?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Drikker han vin? Nei, det gjør han ikke.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Hmmm..... Da blir det vanskelig. Ja, veldig vanskelig.
Gjest Magdalene Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Leser han bøker? Hva med et innrammet bilde av dere to? En genser, bestefarkopp, deilige tøfler, cd ?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Leser han bøker? Hva med et innrammet bilde av dere to? En genser, bestefarkopp, deilige tøfler, cd ? Ja, kanskje det. Lage et bilde av oss to, en god bok og noe mer. Skal tenke mer på det. Tusen takk for forslaget!
Gjest Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 Ekstra god kaffe (fra f.eks. Dromedar) Yndlingsgodtene Konfekt Ullsokker Ullundertøy (f.eks. fra Dressmann. Bestefedre er gjerne kalde vinterstid) Vask og støvsug bilen hans? Hjelpe med å skifte dekk? En av delene eller flere, etter bestefar, økonomiske evner og dine ferdigheter.
Gjest Eurodice Skrevet 25. oktober 2012 #9 Skrevet 25. oktober 2012 Ekstra god kaffe (fra f.eks. Dromedar) Yndlingsgodtene Konfekt Ullsokker Ullundertøy (f.eks. fra Dressmann. Bestefedre er gjerne kalde vinterstid) Vask og støvsug bilen hans? Hjelpe med å skifte dekk? En av delene eller flere, etter bestefar, økonomiske evner og dine ferdigheter. Er de det? Hva bygger du det på? De fryser vel ikke mer enn folk flest, hvis det var det du mente. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #10 Skrevet 25. oktober 2012 Er de det? Hva bygger du det på? De fryser vel ikke mer enn folk flest, hvis det var det du mente. Å herregud, du forstår vel at det var ment som en spøk? Må du absolutt komme her å "kverulere" i en koselig tråd? Det virker som om du mangler noen antenner. Anonym poster: d31a0a710d7289ec52f7dd99802c280d 2
Gjest Eurodice Skrevet 25. oktober 2012 #11 Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Å herregud, du forstår vel at det var ment som en spøk? Må du absolutt komme her å "kverulere" i en koselig tråd? Det virker som om du mangler noen antenner. Anonym poster: d31a0a710d7289ec52f7dd99802c280d Det var ikke meningen å kverulere, jeg beklager om du oppfattet det sånn. Jeg forstod ikke at det var en spøk. Det er bare det at jeg har sett en del merkelige oppfatninger mange av dere unge har om "gamle" mennesker og hva som kan være en passende gave. Endret 26. oktober 2012 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Det var ikke meningen å kverulere, jeg beklager om du oppfattet det sånn. Jeg forstod ikke at det var en spøk. Det er bare det at jeg har sett en del merkelige oppfatninger mange av dere unge har om "gamle" mennesker og hva som kan være en passende gave. Daså.. Da var det ikke meningen å være så krass heller, er bare lei av at det alltid er noen som skal komme inn å kverulere og lage dårlig stemning! Spesielt siden det du kommenterte egentlig ikke hadde noe som helst med trådens tema å gjøre.. Men da kan vi gå tilbake til den koselige tråden det startet som Anonym poster: d31a0a710d7289ec52f7dd99802c280d 2
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Daså.. Da var det ikke meningen å være så krass heller, er bare lei av at det alltid er noen som skal komme inn å kverulere og lage dårlig stemning! Spesielt siden det du kommenterte egentlig ikke hadde noe som helst med trådens tema å gjøre.. Men da kan vi gå tilbake til den koselige tråden det startet som Anonym poster: d31a0a710d7289ec52f7dd99802c280d Da er vi venner igjen da . Jeg synes forresten det er mange gode forslag her.
Sunshower Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Bøker slår alltid godt an hos mine besteforeldre. Gjerne lokalhistorie fra der de er oppvokst eller har røtter. Har også gitt "kosekurv" med god kaffe, konfekt, spekepølse osv..
Sunshower Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 Hvis bestefaren din skjønner seg på dvdspillere og har det(det gjør ikke mine ), er det mange klassiske filmer som kanskje kan slå an. Ser de har gitt ut mange eldre norske filmer nå. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Bøker slår alltid godt an hos mine besteforeldre. Gjerne lokalhistorie fra der de er oppvokst eller har røtter. Har også gitt "kosekurv" med god kaffe, konfekt, spekepølse osv.. Dette er ting som har slått an hos min bestefar. Bøker om slektshistorie liker han Eller så kan det være koselig å forstørre gamle bilder, feks av der han vokste opp, et gammelt familiefoto el. Let litt rundt i gamle albumer og lever fotoet inn i en fotobutikk Anonym poster: d31a0a710d7289ec52f7dd99802c280d
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 Flere gode forslag her. Et annet tips er flax lodd
Montefalco Skrevet 26. oktober 2012 #18 Skrevet 26. oktober 2012 Er de det? Hva bygger du det på? De fryser vel ikke mer enn folk flest, hvis det var det du mente. Dersom du ser på eldre menneskers påkledning, vil du se at de generellt sett kler seg med varmere klær enn yngre mennesker. Det finnes selvfølgelig unntak begge veier, men ut fra bekledning tror jeg man kan si at eldre mennesker fryser mer enn yngre (eller er mer redde for å fryse). Når det gjelder gave til bestefar foreslår jeg at du tar han med på teater, restaurant eller begge deler. En helaften med bestefar vil begge ha stor glede av (både den kvelden og som minne senere) 1
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2012 #19 Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Dersom du ser på eldre menneskers påkledning, vil du se at de generellt sett kler seg med varmere klær enn yngre mennesker. Det finnes selvfølgelig unntak begge veier, men ut fra bekledning tror jeg man kan si at eldre mennesker fryser mer enn yngre (eller er mer redde for å fryse). Når det gjelder gave til bestefar foreslår jeg at du tar han med på teater, restaurant eller begge deler. En helaften med bestefar vil begge ha stor glede av (både den kvelden og som minne senere) Ordet "eldre" er et mangslungent begrep. Hva mener du med eldre? I forhold til en 18-åring er jeg "eldre" sikkert. Jeg tror nok unge også fryser, men når moten sier åpne jakker i 20-, så går ungdommen med åpne jakker, tights og gjerne joggesko. De (mange av dem) kler seg ikke etter vær og temperatur, men etter mote og blir blåfrosne. Endret 26. oktober 2012 av Arabella 1
Montefalco Skrevet 26. oktober 2012 #20 Skrevet 26. oktober 2012 Ordet "eldre" er et mangslungent begrep. Hva mener du med eldre? I forhold til en 18-åring er jeg "eldre" sikkert. Jeg tror nok unge også fryser, men når moten sier åpne jakker i 20-, så går ungdommen med åpne jakker, tights og gjerne joggesko. De (mange av dem) kler seg ikke etter vær og temperatur, men etter mote og blir blåfrosne. En på 70 går inn under begrepet "eldre person". Sitat: Most developed world countries have accepted the chronological age of 65 years as a definition of 'elderly' or older person. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå