AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har sniklest inne på forumet der Hussain kom med truslene i går, og blir skremt av det jeg leser. For ordens skyld: jeg vet at ikke alle muslimer i Norge er så ekstreme. Men at det finnes slike grupperinger som virker som tikkende bomber er skremmende. De kaller oss "vanlige nordmenn" for kaffir eller kuffar, som betyr er ikke-troende, men det er et svært nedsettende uttrykk innenfor islam. Det betyr rett og slett at vi er søppel. De vil også "krige for Muhammed" og innføre sharia slik det er beskrevet i Koranen. At vi, kuffar, da er ikke-troende betyr at dette vil gjøres uten hensyn til oss. Det betyr igjen at vi ikke er noe verdt for dem og vi er fienden. Vi er altså fiender i egenskap av å være nordmenn og ikke-muslimer. Og dette er unge mennesker som hater oss, som i språk høres norske ut, men som altså vil føre en krig mot landet de bor i. Religion er virkelig opium for folket, i den grad opium får frem galskapen og dyriskheten i mennesket. Jeg blir skremt, og lurer på hvordan man kan få bukt med dette problemet. Jeg har ikke noe ønske om å gå til motangrep fordi jeg bare vil leve fredelig i landet mitt. Jeg ønsker en litt mer matnyttig debatt enn "send dem hjem". Det løser ingenting, krig kan komme fra utlandet også. Anonym poster: 5bc1e31353e9ba13392396b66be262cb 1
Mann 42 Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Rett nok vet man aldri hva slike gærninger kan finne på. Så det kan jo være en grunn til bekymring. Vi har jo sett at de kan gå ganske langt i sin galskap, og i våre relativt åpne samfunn er det vanskelig å beskytte seg mot dem uten å gi opp det vi setter mest pris på i livet. Men på den annen side: Slike små grupper kan ikke starte noen krig. De kan ikke innføre en ny samfunnsorden. De kan ikke bli stort mer enn hatefulle sekterister, eller kriminelle. En plage men ikke et egentlig problem. Og når de er så vennlige å tone flagg så tidlig i sin karriere, så blir det desto lettere å kartlegge dem og deres nettverk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Rett nok vet man aldri hva slike gærninger kan finne på. Så det kan jo være en grunn til bekymring. Vi har jo sett at de kan gå ganske langt i sin galskap, og i våre relativt åpne samfunn er det vanskelig å beskytte seg mot dem uten å gi opp det vi setter mest pris på i livet. Men på den annen side: Slike små grupper kan ikke starte noen krig. De kan ikke innføre en ny samfunnsorden. De kan ikke bli stort mer enn hatefulle sekterister, eller kriminelle. En plage men ikke et egentlig problem. Og når de er så vennlige å tone flagg så tidlig i sin karriere, så blir det desto lettere å kartlegge dem og deres nettverk. Jeg mener egentlig ikke "krig" i ordets rette forstand, men tenker mer på terrorangrep, bomber, skytinger o.l. som de kan gjøre uten å få moralske kvaler fordi det er det de mener Muhammed har bedt dem om å gjøre. Men jeg er enig med det du skriver. At man har et navn og en person man kan holde et øye med, er jo mye tryggere enn noen som jobber i det skjulte. Anonym poster: d48c58387977d2f4aeb0887a605ceb26
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Rett nok vet man aldri hva slike gærninger kan finne på. Så det kan jo være en grunn til bekymring. Vi har jo sett at de kan gå ganske langt i sin galskap, og i våre relativt åpne samfunn er det vanskelig å beskytte seg mot dem uten å gi opp det vi setter mest pris på i livet. Men på den annen side: Slike små grupper kan ikke starte noen krig. De kan ikke innføre en ny samfunnsorden. De kan ikke bli stort mer enn hatefulle sekterister, eller kriminelle. En plage men ikke et egentlig problem. Og når de er så vennlige å tone flagg så tidlig i sin karriere, så blir det desto lettere å kartlegge dem og deres nettverk. Selv den minste bekk, kan bli en stor elv. Jeg begynner å få nok av trusler fra islamister. Som takk for at deres foreldre , evt de selv kom til ett fredelig land, som tok i mot de, med åpne armer Jeg begynner å få nok av den bølgen av vold som skyller inn over Oslo. Jeg begynner å bli lei av å være redd for å gå ut, etter mørkets frembrudd. Begynner å bli lei av å være redd i det hele og det store. Men vi som menigmann i gata kan hyle ut så mye vi vil, men det hjelper så lite. om de som styrer, ikke er villige å ta tak i disse tingene. Enda mer bekymringsverdig er det at politikere utaler at; Ett angrep på islam, er ett angrep på meg. (Raymond Johansen, AP) Anonym poster: 77dbf43fb2e24ed86a5c28278bc0559f 3
Gjest Badabing Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg var også inne der og leste i dag, og tenkte nok litt det motsatte. At det var de samme gjengangerne som gikk igjen, og at det var mye useriøst og hverdagslig religiøst snakk. Det er oppe i lyset, og de er i PSTs søkelys, og det er det viktigste. Jeg synes det verste er at mange faktisk synes det er skremmende og blir redde, det er jo gjerne det sånne folk ønsker. Media hauser det også opp til de grader. Har dog forståelse for at noen synes det er skremmende, vi har jo opplevd terror på norsk jord, og det er klart det setter spor. Selv tenker jeg egentlig minimalt på dette, det er lite jeg kan gjøre fra eller til, annet enn å bidra til integrering, toleranse og kommunikasjon.
Mann 42 Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg mener egentlig ikke "krig" i ordets rette forstand, men tenker mer på terrorangrep, bomber, skytinger o.l. som de kan gjøre uten å få moralske kvaler fordi det er det de mener Muhammed har bedt dem om å gjøre. Men jeg er enig med det du skriver. At man har et navn og en person man kan holde et øye med, er jo mye tryggere enn noen som jobber i det skjulte. Anonym poster: d48c58387977d2f4aeb0887a605ceb26 De kan kanskje skape problemer og begå forbrytelser, og det er ille i fht de som rammes der og da. Men stort mer blir det ikke ut av det. Det er ikke noe potensiale for samfunnsomveltning, bare for kriminalitet av varierende alvorlighet.
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Disse kan potensielt utgjøre en trussel, rent terrormessig. Men noen landeplage kommer det nok ikke til å bli. Litt som med naziene på 80-tallet. De var en 50-60 stykker som gjorde litt faenskap, også forsvant dem.
sebastianen Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Uten en relativt stor masse som deler en del av synspunktene til profetens ummah har man ingen gruppe å rekrutere fra.
Gjest Thai clinch Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 Disse kan potensielt utgjøre en trussel, rent terrormessig. Men noen landeplage kommer det nok ikke til å bli. Litt som med naziene på 80-tallet. De var en 50-60 stykker som gjorde litt faenskap, også forsvant dem. Ja, helt riktig de fleste av disse nazistiske gruppene forsvant fra 80-tallet etter en lang kamp fra pressen, antirasistiske grupper og ikke minst fra ordensmakten. Men vil samfunnet ha den samlende motkraften i dag?? Jeg tror dessverre ikke det. Motkraften mot disse gruppene er for fragmentert og jeg vil si at vi har innenfor politikken i dag mange som ikke vil si høyt og hardt nok i fra på grunn av det religiøse aspektet. Det er ikke å komme fra at ekstrem islamiske er flettet inn i moderat islam med gråe overganger. Derfor blir fordømmelsen litt forsiktig og tafatt.
Gjest Darthoven Skrevet 27. oktober 2012 #10 Skrevet 27. oktober 2012 Ja, helt riktig de fleste av disse nazistiske gruppene forsvant fra 80-tallet etter en lang kamp fra pressen, antirasistiske grupper og ikke minst fra ordensmakten. Men vil samfunnet ha den samlende motkraften i dag?? Jeg tror dessverre ikke det. Motkraften mot disse gruppene er for fragmentert og jeg vil si at vi har innenfor politikken i dag mange som ikke vil si høyt og hardt nok i fra på grunn av det religiøse aspektet. Det er ikke å komme fra at ekstrem islamiske er flettet inn i moderat islam med gråe overganger. Derfor blir fordømmelsen litt forsiktig og tafatt. Jeg synes ikke politikere og muslimer selv har sagt for lavt i fra. Til og med sosialistene har sagt klart og tydelig i fra at de ikke ønsker slike grupperinger i Norge. Abid Raja har sagt i fra at disse er farlige, og en muslimsk samfunnsdebattant skrev nettop "i dag er vi alle jøder" hvor han fordømmer disse folkene. Politiet gikk ut og sa de vil satse sterkt på å følge denne gruppen radikale. Hva mer kan man si? Spørsmålet er mer hva de GJØR.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 Ubaydullah Hussain uttales vel: Obaidollahh hossain!!!! Anonym poster: d388a5fee3cd4f92fac94f8bb8bb6401
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå