Gå til innhold

Studentens bekjennelser


Gjest student1993

Anbefalte innlegg

Gjest student1993

Mange tanker går gjennom hodet til en førstesemesterstudent som snart skal opp i eksamen. Idag fikk jeg lyst til å opprette en liten dagbok hvor jeg kan få ut frustrasjoner, skrive litt om hverdagens oppturer og nedturer, så da gjorde jeg det :biggrin:

Akkurat nå sitter jeg å lurer på hva jeg skal ha til middag. Fryseren er full (gjorde storhandel igår) så jeg har mye å velge i! Kanskje blir det kjøttkaker(fra firstprice..) i brun saus. Ikke spesielt sunnt, men føler det er på tide å prøve noe annet en grønnsakswok. Da må jeg bare finne ut hvordan man lager brun saus, det er i tilfeller som dette jeg skjønner hvor mye jeg har å lære før jeg kan kalle meg voksen. Får nok ta en tlf til min kjære mor!

Nå får jeg vel fortsette med lesingen.. prøveeksamen om et par timer! :sjokkert: *gruerseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest student1993

Idag har vært en super dag! Jeg har jobbet, trent med en veninne og lest ut den nest siste pensumboken! :danse: Kvelden brukes til avslapping med farmen på tv (verdens mest avhengighetsskapende program!) og litt godis på bordet. Tror dette blir en bra uke! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student1993

Så kjedelig det er å være syk! Spesielt når du er student som bor for deg selv. Idag våknet jeg opp, kvalm og svimmel og med den mest intense hodepinen jeg noen gang har hatt. Vaneligvis syns jeg det er litt koselig å være syk, men ikke idag. Vi har heldigvis ingen forelesninger, men da er det heller ingen som vet at jeg er syk, som merker at jeg er borte. Så dette er kjedelig, bare ligge å vente på at dagen skal gå. Jeg er tom for smertestillende også så lurer på hvordan dette skal gå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjedelig å være syk alene.. vet selv hvordan det er da jeg var student. kjedelige greier.. jeg bodde dog me 3 andre, men er du syk uten de nære rundt deg så er det lite morro :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest student1993

Eksamenstresset har begynt for fullt, og jeg er nervøs. Blir både spennende og skummelt å ha min første eksamen på universitetet!

Ellers har jeg blitt bitt av treningsbasillen igjen, tror all den stillesittende lesinga har hjulpet på motivasjonen. Målet får være å holde ut til jul.(jeg har en tendens til å være periodisk-treningsentusiast og periodisk junkfood-lover..) :trene:

Skal bli så deilig å bli ferdig med eksamen å starte med JULEFORBEREDELSER! Åh, jeg elsker julen!! :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student1993

Eksamen nærmer seg med stormskritt og jeg har selfølgelig utviklet depresjon nå en dag før eksamen(ganske sikker på at det må være depresjon, alle symptomene stemmer), bare se her:

1.Mangel på energi

2.Håpløshet

3. Søvnproblemer

4. Endret matlyst

5. Selvmordstanker

6. Endret temperament

7. Svekket konsentrasjon

8. Angst

Eller vent - kanskje dette er det som kalles eksamensangst?

:sjokkert: :sjokkert:

Gøy er det ihvertfall ikke. Og det hjelper ikke mye at jeg ikke klarer å motivere meg selv til å pugge eller lese.. når eksamen er ferdig skal jeg feire! (en god unskyldning til å ta en pause fra lesingen - må jo planlegge hvordan avsluttet eksamen skal feires.....)

Endret av student1993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student1993

Min første eksamen gikk ikke spesielt bra desverre! :( Regner med at jeg stod, men hele situasjonen gjorde meg stresset og ukonsentrert, så det ble noen dårlige besvarelser.. men, har ny eksamen denne uken, og er i full gang med lesing, nå vet jeg hvordan det foregår, så forhåpentligvis går det litt bedre neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student1993

Nå er det jul!! :nissegutt:

Snøen har kommet, eksamen er overstått, jeg har mange fine julekalendere å glede meg til. Julestemningen er her for fult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest student1993

Plutselig var juleferien over og det er tilbake til hverdagen igjen. Det er rart hvor fort tiden går, og jeg kjenner det er litt vemodig at det er et halvt år til neste gang jeg får vært hjemme en lengre periode. Skolen har enda ikke startet, men jeg fant ut at det var greit å dra tilbake til studiebyen å komme igang. Vi har utrolig mye å lese fram til eksamen, og dessuten er det lettere å komme igang med nyttårsforsettene når jeg ikke er omringet av god mat, avslapning og gamle venner. Et viktig mål for meg i 2013 er å ta bedre vare på helsa. Jeg er ofte syk, og da er det ekstra viktig å bygge opp immunforsvaret - ved hjelp av sunn kost og trening. Jeg har allerede kommet igang med begge deler!

Ellers håper jeg at jeg får jobbet mye ved siden av studiene i år, jeg trenger virkelig pengene. Litt bedre karakterer på vårens eksamen hadde heller ikke vært feil, så jeg har nok av ting å ta tak i. Nå må jeg bare passe på at jeg ikke sliter meg helt ut i starten, slik at jeg ikke orker å holde det gående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...