Gå til innhold

Klamydia eller urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Den siste uken har jeg hatt mye svie når jeg urinerer. Kjenner klamydia og urinveisinfeksjon likt ut på den måten?

Om det ikke går over skal jeg til legen over helgen for å få testet meg. Har kun hatt ubeskyttet sex en gang med en jente jeg var veldig sikker på var clean, med god grunn, og det er over 3 måneder siden uten at jeg har merket noe før nå. Mener på at jeg tok en antibiotika kur etter dette også, så egentlig tviler jeg på klamydia. :)

Forresten, om det er urinveisinfeksjon, kan dette gå over av seg selv eller trenger jeg kur?

Takk! :)

Mann, 29 år.

Anonym poster: b1800f876f3902b1a76fd29e23878fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror klamydia kan gi noe av de samme symptomene som en UVI, og en klamydiainfeksjon kan vel forårsake en UVI også? Hadde jeg vært deg vile jeg testet meg for sikkerhetsskyld, det er også greit å få en penicillinkur dersom det er en UVI

Selv om du har gått på antibiotika, vil ikke all antibiotika ta knekken på klamydia, spørs helt på hvilke piler det er. Da jeg hadde halsbetennelse for ca 1 år siden, sto det i pakningsvedlggt at de samme pillene ble benyttet for behandling av klamydia, men i ulik dose.

Skrevet

Dersom du ikke vil gå til legen enda, kan du kjøpe urinstix på apoteket. Det er små stix som du urinerer på for å sjekke bakterier i urinen hjemme.

Dette viser ikke klamydia, men en evt. uvi.

Mulig du vet hvordan du skal gjøre det, men skriver det for her..

Trekk forhuden tilbake. Vask godt nedentil.

Det sikreste er å bruke første urin på morgenen, og ta stixen under på "midten av strålen".

Ha en klokke tilgjenelig å les av de forskjellige fargekodene som skrevet på boksen.

Du kan da google resultatene for å skjønne om det er uvi eller ikke..

Dersom det er en uvi kan du enkelt levere en urinprøve på legekontoret og få kur for det :)

(Du kan forsåvidt levere en urinprøve med en gang også å få de til å undersøke det.. Lurer påom du trenger to glass for å sjekke begge deler. Usikker, ring å hør på legekontoret.)

- Trenger ikke legetime for å sjekke noen av delene.

Skrevet

Takk for gode tips til begge to.

Jeg snakket nettop med legekontoret, så jeg skal levere en urinprøve i morgen tidlig så får jeg et tydelig svar.

Saken er at jeg hadde ubeskyttet sex hele tre måneder tilbake kun en eneste gang, men det er vel mulig at det kanskje har ligget latent og ikke slått ut før nå? :)

Skrevet

Takk for gode tips til begge to.

Jeg snakket nettop med legekontoret, så jeg skal levere en urinprøve i morgen tidlig så får jeg et tydelig svar.

Saken er at jeg hadde ubeskyttet sex hele tre måneder tilbake kun en eneste gang, men det er vel mulig at det kanskje har ligget latent og ikke slått ut før nå? :)

Det er ikke godt å si, men klamydia er ofte veldig vanskelig å oppdage i starten. De aller fleste er nemlig symptomfrie, derfor kan klamydia være litt skummelt(du vet sikkert at man kan bli steril om man går for lenge med det). :)

Anonym poster: 6fab872025fe7b6daa9f2b3b95c822c1

Skrevet

Det er ikke godt å si, men klamydia er ofte veldig vanskelig å oppdage i starten. De aller fleste er nemlig symptomfrie, derfor kan klamydia være litt skummelt(du vet sikkert at man kan bli steril om man går for lenge med det). :)

Anonym poster: 6fab872025fe7b6daa9f2b3b95c822c1

Gjelder det menn også?

Om jeg har klamydia, må jeg vel nesten kontakte hun jeg fikk det med og si takk for gaven. Det jeg har hørt er at kvinner i hvert fall har svært vanskelig for å oppdage det. :)

Skrevet

Gjelder det menn også?

Om jeg har klamydia, må jeg vel nesten kontakte hun jeg fikk det med og si takk for gaven. Det jeg har hørt er at kvinner i hvert fall har svært vanskelig for å oppdage det. :)

hehe. Ja du bør si ifra. Er greit at hun blir kvitt det og slipper å smitte evt fler. Hvis det er klamydia:)

Skrevet

Klamydia er en snikeinfeksjon, siden den i omtrent 80-90% av tilfellene ikke har symptomer i det hele tatt, og de vanligste symptomene som i det hele tatt oppstår er sopp eller uvi.

Så du kan ha den lenge uten å merke noenting, som også gjør den "farlig" siden den kan føre til sterilitet i hovedsak for kvinner, men også for menn.

Skrevet

hehe. Ja du bør si ifra. Er greit at hun blir kvitt det og slipper å smitte evt fler. Hvis det er klamydia:)

Men hun var så søt, snill og uskyldig. Hvordan kan hun ha klamydia? :)

Urinprøven min så bra ut, men det skal til dyrkning over natten. Om den også er klarert, så er det vel kanskje klamydia da?

Har hatt lyst til å ha sex med henne igjen, så kanskje får ordnet noe om jeg må ta kontakt og gi beskjed om klamydia (om det er det). :)

Skrevet

Urinprøven min så bra ut, men det skal til dyrkning over natten. Om den også er klarert, så er det vel kanskje klamydia da?

Har hatt lyst til å ha sex med henne igjen, så kanskje får ordnet noe om jeg må ta kontakt og gi beskjed om klamydia (om det er det). :)

Hehe hun er kanskje søt og uskyldig, men ikke han hun var med før deg :P Jeg har også hatt klamydia men det skyldes ikke noe utagerende sexliv.

Skrevet

hun gikk sikkert på en bommert en gang hehe. Kan skje den beste! Er heller ikke alle som tenker over at de må bruke beskyttelse før det faktisk skjer noe "alvorlig".

Hvis du vil ha mer sex med henne må du hvertfall si ifra ja^^ Det bør hun bare bli takknemlig for!

Skrevet

Hehe hun er kanskje søt og uskyldig, men ikke han hun var med før deg :P Jeg har også hatt klamydia men det skyldes ikke noe utagerende sexliv.

hun gikk sikkert på en bommert en gang hehe. Kan skje den beste! Er heller ikke alle som tenker over at de må bruke beskyttelse før det faktisk skjer noe "alvorlig".

Hvis du vil ha mer sex med henne må du hvertfall si ifra ja^^ Det bør hun bare bli takknemlig for!

Hun hadde nylig gått ut av et langt forhold og hadde kun vært sammen med to andre før meg (jeg tror på henne), men det er selvsagt alt som skal til. :)

Tror du hun kan bli så takknemlig at hun får lyst til å knulle da? ;) Jeg slettet henne fra Facebook etter at hun egentlig avviste mine forsøk på å møtest igjen. Mulig jeg har for liten penis. :)

Skrevet (endret)

Fant du ut noe?

Jeg oppdaget klamydia veldig sent en gang.

:)

Endret av Janus
Skrevet

Ja, ja Janus. Da har du kanskje lært at man ikke kan se utenpå hvem som har en kjønnssykdom.

Du er forpliktet etter lov å gi beskjed. Jenter kan bli sterile!

Anonym poster: 9ff496bc292e65dcc88fa7257e17cf2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...