AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Hei, Noen her inne som selv lider av eller har noen slags kjennskap til atypisk depresjon? Jeg har begynte å innse mer og mer at jeg må gjøre noe med min egen psykiske, helse. Har det rett og slett ikke bra, og sånn har det vært lenge. I en periode gikk det såpass langt at jeg var så langt nede at jeg prøvde selvmord. (Jeg kjenner ingen glede over at jeg mislyktes med det egentlig, ganske likegyldig, selv om jeg ikke vil dø) Har lest litt på nettet om depresjon og uten å kunne si det sikkert så kjenner jeg meg igjen i mye av det jeg har lest om atypisk depresjon. Humøret mitt svinger kraftig, jeg føler meg nesten konstant tom. Orker og klarer ikke fungere når det kommer til relasjoner, jobb eller studier. Føler jeg ikke får til noe, de rundt meg tror jeg er lat. Men jeg finner sjeldent glede i disse tingene. Sosiale ting er et slit, men det å gjøre noe hyggelig gjør meg glad i en liten stund, men jeg føler det og er et slit etterhvert. Jeg takler ikke kritikk, føler meg mislykka med en gang, klarer ikke engang å ta til meg konstruktiv kritikk. Føler det som et angrep selv om det legges frem på en pen måte. Jeg klarer ikke ha en normal døgnrytme, men når jeg først sovner langt på natt kan jeg ofte sove 10 timer eller mer, og likevel ikke føle meg uthvilt. Har bestemt meg for å kontakte legen min og skaffe meg en psykolog, på tide å ta tak i disse problemene mine så jeg kanskje kan fungere bedre. Anonym poster: 90c8ad1b0fe6b155089917a786f02e0c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Oi! Dette var som å lese om meg selv. Jobber selv med det, og går til psykolog. Føler ikke helt at det hjelper enda, men håper jo at det vil det i lengden.. Anonym poster: 3d53ae5c5c1cfdfaccda66c3d2cc2969
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Tar vel kanskje litt tid, ja. Man blir vel ikke bedre over natta. Men det å ta tak i det er jo et steg i riktig retning! Synes det virker skummelt å skulle gå til psykolog. Vet jo ikke helt hva som foregår under den typen behandling. Er ikke alltid jeg heller har tro på at det virker, hvordan skulle en totalt fremmed kunne snakke meg til å bli bedre? Men føler jeg må prøve. Så fint at du har kommet deg dit hvertfall, får håpe og tro at du merker bedring snart TS Anonym poster: 90c8ad1b0fe6b155089917a786f02e0c
Gjest Loverdose Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg selv kjenner meg godt igjen, men jeg sliter ikke med atypisk depresjon, jeg er unipolar. Håper du får hjelp til dette, om du ikke gjør det bør du kontakte psykolog og prøve å få orden på problemene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå